Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 722
Hei

Jeg og noen klassekamerater skal til USA (østkysten) i april/mai. Vi har alle sammen ulike typer smarttelefoner og hadde litt planer om å bruke kartene våre og ringe hjem og slikt, men det kan fort bli dyrt.

Noen som vet om det er mulig å kjøpe "prepaid" simkort til iPhone og andre smarttelefoner, med inkludert ringetid og databruk?

Jeg har googlet litt og sett litt ulike svar. Virker som dette er vanskelig i USA, men det meste av info jeg har funnet er gammel. Ser også det finnes en nettside som heter prepaidsimcard.org, men det virker som en hoax - det er i hvert fall sprøtt dyrt, og jeg må bestille FØR jeg reiser.

Håper noen har noen gode tips!
Sikkert rimeligere å kjøpe en GPS i USA, hvis dere er flere stykker. Koster ikke mange hundrelappene.

Anbefaler IKKE å bruke datatrafikk.
Du kan kjøpe prepaid sim, men de er ikke særlig egnet for datatraffik, ettersom prisen pr MB er ganske høy. Da kan det lønne seg å kjøpe app med offline kart (feks TomTom eller Sygic). Da laster du ned kart før du drar og bruker dermed ikke kontinuerlig datatrafikk under navigering.
Sist endret av CrazyDog; 19. mars 2013 kl. 15:03.