Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2204
Da er 2. video i 16 bars-prosjektet mitt ute, som går hovedsaklig ut på at jeg skal laste opp en video hvor jeg rapper et vers hver månede. Denne gangen er temaet "jul".

Pga klaging over lyden på forrige video, valgte jeg å spille inn selve låta denne gangen.

Tilbakemeldinger?

http://www.youtube.com/watch?v=EvjLvR1LkNI
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Lav lyd.
Vis hele sitatet...
hørt om volumkontroll?

ellers: bra sang/video, jeg liker veldig godt musikken du lager! selv om jeg ikke liker rap så veldig :P
Det var jo faen ganske chill. Kp.
Takk for det! (:
Relativt tydelig diksjon er bra. Beaten var hvertfall ikke verst, men rima er boooring! Du må get flexi with da technique!
"Spiser kjeks med ei julebrus i hånda"

Jeg vet ikke hvorfor slik tekst ikke treffer meg helt. Er vant med litt andre tekster fra rappere kanskje, når dette kanskje for meg blir litt mer julesang materiale.

Men men, det er min mening. For min del hadde det hørt mye bedre ut med "munchies som faen med en julejoint i hånda"

Keep it up!
Sist endret av Teddybe4r; 13. desember 2011 kl. 20:25.
Takk for meninga di! Selv ser jeg ikke helt poenget i å nevne hverken munchies eller julejoint når jeg selv ikke røyker..
Hvis du følte at det ble litt julesang-stemning av det, så klarte jeg å få frem poenget mitt i og med at "jul" var tema
beaten var helt ok den men rima var kjipe ass som nevnt over her så treffer ikke slike tekster her meg heller
noen nødrim her å der men en helt grei flow men ikke noe mere ble veldig en amatør versjon av erik og chris for meg egentlig ikke minn dur menn sikkert noen andre som liker
Sitat av Sneip Vis innlegg
Takk for meninga di! Selv ser jeg ikke helt poenget i å nevne hverken munchies eller julejoint når jeg selv ikke røyker..
Hvis du følte at det ble litt julesang-stemning av det, så klarte jeg å få frem poenget mitt i og med at "jul" var tema
Vis hele sitatet...
Det er akkurat det jeg mener, du blir kanskje litt annerledes for min smak.
Forrige video var bedre, men fortsatt kult konsept! Kommer det noen nye låter snart?
Hef10 mann, keep it up!
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Det er akkurat det jeg mener, du blir kanskje litt annerledes for min smak.
Vis hele sitatet...
Du liker ikke musikken hans fordi han ikke røyker?

Syns det var chill låt å høre på! Fortsett arbeidet!
Takk for gode ord!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Du liker ikke musikken hans fordi han ikke røyker?

Syns det var chill låt å høre på! Fortsett arbeidet!
Vis hele sitatet...
Hvor har du det ifra?
Jeg tok en linje fra teksten hans og skrev den om til hvordan jeg ville likt den, altså litt mer "gangsterstyle".

Har da ingenting med røyking å gjøre selv om akkurat det var en del av eksemplet mitt

Når jeg sa han ble litt for annereledes for min del, mente jeg nettopp den hard/myk kontrasten i tekstene hans.
Sist endret av Teddybe4r; 24. desember 2011 kl. 04:09.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dette var noe dritt, du høres ut som erik&kriss/madcon/alle norske rappere ever ever, noe du absolutt ikke burde gjøre. Du har potensiale, men stemmen din ødelegger absolutt alle sjanser du har for at dette skal kunne bli potensielt bra. Jobb med stemmen din, og prøv å få til din egen greie.
Bra jobbet, Sneip! Jeg liker å høre rap med positivt budskap, så dette falt definitivt i smak. Ser fram til å høre mer
Føler det er på samme nivå (og veldig likt) som Erik & Kriss. For enkelte behøves det kanskje også å presiseres at dette ikke er et kompliment. Snarere tvert imot. Det var kanskje koselig pop, men dårlig rapping. Men hey, smaken er som baken?
Jeg er åpen for kritikk, enten det er godt eller dårlig, men ikke gidd å sammenlign meg med Erik & Kriss.. Hvis dere kjenner til låtenene dems og deretter hører på mine burde dere se en viss forskjell på temaene valgt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneip Vis innlegg
Jeg er åpen for kritikk, enten det er godt eller dårlig, men ikke gidd å sammenlign meg med Erik & Kriss.. Hvis dere kjenner til låtenene dems og deretter hører på mine burde dere se en viss forskjell på temaene valgt.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke temaene vi prater om, men heller rapstilen/stemmebruken. Det blir alt for "poppete", noe som noen kanskje vil se på som bra, men hvis man faktisk holder på med rap er det absolutt ikke bra.
Det her blir en evig diskusjon fra person til person så er lite vits å fortsette.. Jeg føler egentlig at det hele med stemmebruken kommer ann på smak og behag hos folk. Fra låt til låt har jeg ofte forskjellige stemmebruk, men siden dette var en veldig laidback låt, ville jeg bruke stemmen litt "mykere" enn normalt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Sneip Vis innlegg
Det her blir en evig diskusjon fra person til person så er lite vits å fortsette.. Jeg føler egentlig at det hele med stemmebruken kommer ann på smak og behag hos folk. Fra låt til låt har jeg ofte forskjellige stemmebruk, men siden dette var en veldig laidback låt, ville jeg bruke stemmen litt "mykere" enn normalt.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan fort hende det blir en evig diskusjon, og at du eksperimenterer med stemmebruk er kjempebra. Vil hvertfall bare påpeke at det til nå er to personer som har pekt ut akkurat denne "flausen", og da kan det være lurt å ikke ignorere kritikken vi kommer med.
Jeg skjønner godt hvorfor folk sammenligner deg med Erik og Kriss, ikke på grunn av budskapet, men rapstilen. Det blir litt for pop-eventyrfortellerstemme greie for meg...
+ God kvalitet.
+ Stemmen din passer veldig bra.
+ Det virker på ingen måte amatørmessig ut.
+ Beaten var ganske bra.
+ Var noe av det beste jeg har hørt.
+ Jeg liker ikke rap, men dette falt i smak.

Jeg ser i grunn ikke noe negativt. Leser at flere klager på små ting, som rimene var kjedelige osv. Care det er ikke relevant når det er så høyt kvalitet på arbeidet.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Care det er ikke relevant når det er så høyt kvalitet på arbeidet.
Vis hele sitatet...
Såklart er det relevant, alt er relevant. Han leter etter KONSTRUKTIV kritikk, og da er det enda mer relevant at vi peker ut eventuelle feil eller mangler.