Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 629
Hei. Jeg har tidligere gått på høyere doser med sobril, da jeg ble vant til den lille dosen jeg tok og kan vel si jeg brukte for mye i den tiden jeg fikk administrere medisinen selv.
Nå opplever jeg at 15 mg fungerer fint for å roe meg ned. Men jeg har tatt en dose daglig, med noen bittesmå pauser i rundt 3/4 måneder. Spørsmålet mitt er: Kan den fortsatt ha effekt på angst? Jeg føler den har det, men redd jeg bare lurer meg selv til å tro det. For jeg vil helst unngå å bruke en høyere dose og har heller ikke mulighet til det. Er det placebo, eller kan man gå på denne medisinen daglig over tid og kjenne at den fortsatt fungerer?
Jeg har tenkt til å trappe ned etterhvert uansett. Men hva tenker dere?
Jeg er i lignende situasjon. Bruker fast 15mg og det virker. Tenker at om det er placebo eller direkte virkning av pillen er nokså irrelevant. Det er virkningen som er poenget ikke sant?
Sobril er mye mindre effektivt en vival/valium, ville byttet hvis jeg var deg
Hvis målet ditt er å slippe angst (noe du jo skriver at du gjør) med å ta en såpass lav dose sobril så er du jo heldig siden du da i fremtia kan seponere uten særlig med abstinenser. Men om det er rus av benzo du egentlig er ute etter så kan du jo evt bytte til en sterkere benzo og evt øke dosen. Ikke noe jeg ville anbefalt iallefall men folk velger nå selv
Placebo er ofte bedre enn faktisk virkning så bare keep on trucking. Funker'e Så funker'e.