Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1030
Jeg har i de siste 5-6 ukene slitt med at hver gang jeg skrur på min stasjonære datamaskin, som er koblet i routeren direkte med kabel, så får den ikke inn nett, uansett hva jeg gjør.
I tillegg har Windows begynt å "huske" tingene jeg hadde åpent forrige gang PC var på, som Chrome, som åpner tidligere åpne vinduer. Når jeg skrur PC'en helt av, liker jeg å komme til en helt "tom" PC når jeg skrur den på igjen.

Hva kan jeg gjøre for å fikse disse to problemene? De oppsto samtidig. Plattformen er Windows 10.

Alle svar mottas med takk.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
I tillegg har Windows begynt å "huske" tingene jeg hadde åpent forrige gang PC var på, som Chrome, som åpner tidligere åpne vinduer. Når jeg skrur PC'en helt av, liker jeg å komme til en helt "tom" PC når jeg skrur den på igjen.
Vis hele sitatet...
Har merket det der jeg også, har alltid trykt på avslutt og ikke hvilemodus eller lignende men likevel åpner den opp tidligere programmer og faner. Ikke at det er særlig problematisk, men.
Høres ut som om Shutdown er feil konfigurert og går i Sleep modus istedenfor..

Sjekk innstillingene i Power Options.
Har du fortsatt problemet om du kjører shutdown /s /t 0 fra cmd?

Høres ut som maskinen kjører soft-off.