Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3545
Tenker det er på tide med en oppgradering, men jeg har aldri gjort dette før og trenger litt hjelp. Her er mitt oppsett:

Hovedkort: MSI (Micro Star) B85M-E45
GPU: GTX 750TI
RAM: 2x4 (har 2 ledige slots)
Intel i5 4440 3.10 GHz (litt usikker på kjøleren, men tipper det er standard original)
Strømforsyning: Cooler Master 500W

Tenker at jeg vil oppgradere RAM og GPU, men vet ikke om det holder, eller om jeg også må kjøpe ny prosessor også, eventuelt strømforsyning?
Noen innspill til hva jeg kan/bør oppgradere, og hva som funker sammen? Tenker best mulig oppgradering til maks 5k.

Takker på forhånd
Om du ikke tenker deg å bruke mere enn 5K på lang sikt hadde jeg kjøpt et RX 580, og en SSD om du ikke har.

Trenger du mere enn 8GB RAM? (Antar det er det du har med 2x4GB?)
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Om du ikke tenker deg å bruke mere enn 5K på lang sikt hadde jeg kjøpt et RX 580, og en SSD om du ikke har.

Trenger du mere enn 8GB RAM? (Antar det er det du har med 2x4GB?)
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne at jeg har 1 ssd på 120GB og 1TB HDD 7200rpm
Tenker at det hadde vert fint med 16GB RAM, ja.
Sist endret av KingFezz; 3. juni 2017 kl. 00:33.
Du kan jo kjøre alt på GPU og minne, men da vil prosessoren din bottlenecke. Så jeg tror RX 580 4GB og mere minne er et godt kjøp da. Siden det er DDR3 minne du kan ha kan det være du finner noen gode deals på Finn, siden mange går over til DDR4.


Ser det ut som en grei oppgradering? Er det stor forskjell på 4GB og 8GB på skjermkortet?
Fant ikke noe spesielt bra tilbud på RAM gjennom finn.

Spill jeg spiller:

Overwatch
CS:GO
Playerunknowns Battleground
Rocket League
Heroes of Newerth

Bruker en 24' 120hz BenQ skjerm + en 24' AOC 60hz som ekstra monitor.
Sist endret av KingFezz; 3. juni 2017 kl. 16:10.
8GB er nødvendig om du spiller på høy oppløsning som 4K, 4GB holder fint ellers. Har du sjekket at du faktisk trenger mere minne? Jeg horder faner og det er sjelden jeg bruker mere enn 8GB. Jeg hadde beholdt pengene til fremtidig oppgradering.