Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1920
Kjøpte hodetelefonene Beyerdynamic DT 770 mot slutten av 2011 (3.5mm audio jack). De er brukt veldig mye, og veldig mye på farta. Problemet mitt er at nå faller audio jacken ut av inngangen på min HTC One M8s. Den faller ut hele tiden, så det er umulig for meg å høre på musikk mens jeg har den i lomma. Jeg merker at den sitter løst i det siste hakket, mens jeg på min Macbook Pro merker et mer markant klikk, og der sitter den bedre. Har testet de medfølgende øreproppene til HTC, og der sitter audio jacken veldig godt. Min mobil er helt ny, og problemet var der helt fra jeg tok den ut av esken sin... Kan ikke se at det er noe stuck inni porten på mobilen.

Klarer ikke finne noen treff på Google, men er litt usikker på hva jeg skal søke på. Hva er galt her?

Edit: Det er ikke det såkalte HTC One M8 headphone jack problem. Når jeg plugger i hodetelefonene fungerer alt, problemer er at de fysisk faller ut.
Sist endret av Chronic420; 28. mai 2015 kl. 19:07.
  • 1. ta en q-tip
  • 2. riv av mesteparten av ulla til du har et fjortizbart-lag igjen
  • grattz, du har nå en bomullsbelagt-pinne på ca. 3.5mm eller mindre
  • 3. rengjør jack-inngangen på mobilen din forsiktig

Kilde: What can be done when the headphones won't stay seated in an iPhone?

there was dust or lint in the jack that was preventing the headphones from fully seating. I couldn't see it, but I used the end of a floss pick to clean it out and that fixed it. The headphones stay in so snugly now that I can actually lift the phone by pulling on them (not that I would do that normally; I just wanted to confirm it really worked!).

Amazing that just a little bit of dust could make all the difference. I'm just relieved that the phone itself wasn't damaged somehow since it's out of warranty.
Vis hele sitatet...
Snubla i headsettet og ødela jack-kabelen. Endte opp med å gjøre som han her Detachable cable-mod
Veldig enkelt og problemfritt - eneste jeg har å tilføye er at jeg hittil har måtte åpne og lodde på nytt pga slitasje 1 gang i løpet av 1 års relativt "røff" bruk.
Det vil si, jeg har headsettet mye med ut, og bruker det også hele tiden på pc'en - så alt i alt er det en rimelig løsning som jeg syns fungerer veldig bra.
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Jeg forsøkte med q-tip, ingen hell, skal prøve senere med tannpirker. Har ingen lommelykt til å lyse inn i hullet, men jeg klarte å se bunnen i godt sollys. Ser ingenting spesielt. Men når det er sagt, så har jeg hatt lommerusk i audio-inngangen før, og jeg bruker mye joggebukse som loer...

Men går det an å feilsøke på en ordentlig måte (finne ut om det er kabel eller mobil)? Er det mulig at det er noe med selve kabelen (selve jacken)? Det jeg synes er litt rart er at Beyerdynamic fungerer fint på mac osv, men ikke på HTC. HTC-øreproppene sitter som støpt i mobilen. Jeg har tatt bilde av de to forskjellige audio jackene. De er jo litt forskjellig. Har det noe å si? Lenke til bilde her.

Edit: Okay, så HTC-kabelen er TRRS (pga mikrofon) og Beyerdynamic er TRS, så det har vel ingenting å si. Men det faktum at HTC-øreproppene fungerer perfekt, mens Beyerdynamic ikke går i det hele tatt - betyr det at det med sikkerhet er noe med kabelen å gjøre? Isåfall bør jeg vel gjøre noe ala Alzo88 anbefaler...
Sist endret av Chronic420; 28. mai 2015 kl. 22:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg forsøkte med q-tip, ingen hell, skal prøve senere med tannpirker. Har ingen lommelykt til å lyse inn i hullet, men jeg klarte å se bunnen i godt sollys. Ser ingenting spesielt. Men når det er sagt, så har jeg hatt lommerusk i audio-inngangen før, og jeg bruker mye joggebukse som loer...

Men går det an å feilsøke på en ordentlig måte (finne ut om det er kabel eller mobil)? Er det mulig at det er noe med selve kabelen (selve jacken)? Det jeg synes er litt rart er at Beyerdynamic fungerer fint på mac osv, men ikke på HTC. HTC-øreproppene sitter som støpt i mobilen. Jeg har tatt bilde av de to forskjellige audio jackene. De er jo litt forskjellig. Har det noe å si? Lenke til bilde her.

Edit: Okay, så HTC-kabelen er TRRS (pga mikrofon) og Beyerdynamic er TRS, så det har vel ingenting å si. Men det faktum at HTC-øreproppene fungerer perfekt, mens Beyerdynamic ikke går i det hele tatt - betyr det at det med sikkerhet er noe med kabelen å gjøre? Isåfall bør jeg vel gjøre noe ala Alzo88 anbefaler...
Vis hele sitatet...
Ser ut som den ene pluggen rekker dypere ned i hullet enn den andre.
Den derre kobber-kanten hvor du kan skru på en større jack kutte et par millimeter i lengden.
"Hodet" ytterst på pluggen er den som lager "klikk" -lyden når den er på plass.

Såå... adapter kanskje.... overgang?
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Har snakket med HTC kundeservice; ble ikke klokere, men forventet heller ikke det. Er 90% sikker på at det ikke er noe lo osv i jacken (men skal få en mobildude til å sjekke med en slik lang pinsett). Jeg har en liten forsterker (hjemme i Norge) som samtidig blir adapter, burde uansett bruke denne da det blir bedre lyd. Har også bestilt adapter fra Kina. Så kan jeg prøve å snakke med service (evt levere den inn) når jeg kommer hjem, og på lang sikt gjøre noe ala Alzo88. Kjip situasjon, men håper å finne ut av det til slutt. Takk for hjelp!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har samme problem med mine bayer DT770. Har også flere kamerater som sliter med samme problemet. De løsner fort i mobil, men sitter godt i pc eller DAC. Slik har den vært siden jeg kjøte den.
Andre produkter sitter godt i telefonen, men ikke ikke bayer. Har dessverre ingen løsning på problemet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Det ordnet seg med en adapter (to dollar på ebay). Altså bare å bytte jacken. Det vil nok si at jeg har slitt ut jacken, og på lang sikt bør jeg bytte den ut, og kanskje gjøre ledningen kortere i samme slengen.