Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 11375
Hei!

Har en postkasse hengende ute, under et falskt navn(ingen med samme navn i Norge) Som jeg bruker til å bestille div på nettet som jeg ikke vil ha mitt navn på.
Bestiller heller ikke noe ulovlig i den forstand, men typ lovlige RC stoffer.

Men kan dette bli sett på som dokumentforfalskning?


Godhelg!
Sist endret av 3BB; 17. november 2012 kl. 14:59.
Nei. Med mindre du har tatt adresseendring i noen andre sitt navn, så er dette helt lovlig.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Nei. Med mindre du har tatt adresseendring i noen andre sitt navn, så er dette helt lovlig.
Vis hele sitatet...
Seriøst? er det lovlig å sette opp falske postkasser?
En postkasse er ikke et dokument. Så om det henger en kasse der med et navn på, er det posten sin feil om de leverer post dit selv om den ikke står i adresseregisteret deres. Det skal jo egentlig ikke leveres noe til uregistrerte kasser. Det er som sagt kun om du oppretter en falsk person eller melder omadressering i noen annens navn at det muligens kan gå som dokumentforfalskning.

Vil tilføye at du først burde prøve å bestille et eller anna junk til den falske postkassen for å sjekke om budet følger med eller ikke. Om budet kan jobben sin, går post til uregistrerte kasser i retur, nemlig.
Sist endret av KultNick; 17. november 2012 kl. 20:53.
Med mindre du bestiller stoffer som står på narkotikalista tviler jeg på at snuten gidder å bry seg uansett. Og du kan ikke dømmes for noe som helst med postkassa med mindre du blir tatt med hånda godt nedi kakeboksen.
Tøm den på natta hvis du har noia.
Jeg faar pakker sendt direkte til postkontoret til falsk navn. Har ID med falsk navn som regnes som 'gyldig ID', og saa henter jeg dem. For eksempel saa har jeg fatt rekomandert pakke sendt til:

Mitt falske navn
Adressen til Kiwi-kontoret
Post restante - Hentes paa postkontor

Saa henter jeg pakken der. Det har gatt uten problemer. Men de siste to pakkene med relativt mye i har blit stoppet begge to. Blir motager navnet egentlig sjekket opp mot folkeregistrerte addresse? Vanligvis kan vel jeg bestille en pakke til noen andre sin adresse, i mitt navn, rekommandert, og saa hente den paa postkontoret? Det virker ikke som om det egentlig er noe system for og forhindre dette, men er det noen som vet mer handfast?
Sist endret av Picard; 17. november 2012 kl. 21:23.
det funker greit og bare ha en stående postkasse som ikke er i registeret til posten ? noen som kan bekrefte at det ikke alltid blir automatisk retunert.
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg faar pakker sendt direkte til postkontoret til falsk navn. Har ID med falsk navn som regnes som 'gyldig ID', og saa henter jeg dem. For eksempel saa har jeg fatt rekomandert pakke sendt til:

Mitt falske navn
Adressen til Kiwi-kontoret
Post restante - Hentes paa postkontor

Saa henter jeg pakken der. Det har gatt uten problemer. Men de siste to pakkene med relativt mye i har blit stoppet begge to. Blir motager navnet egentlig sjekket opp mot folkeregistrerte addresse? Vanligvis kan vel jeg bestille en pakke til noen andre sin adresse, i mitt navn, rekommandert, og saa hente den paa postkontoret? Det virker ikke som om det egentlig er noe system for og forhindre dette, men er det noen som vet mer handfast?
Vis hele sitatet...

Du er ikke redd for at politiet venter på deg når du henter pakken? Eller at personalet noterer informasjonen på ID-kortet ditt, for så og kontakte politiet når de får en pakke til "deg"?

Hvis flere av pakkene dine er blitt stoppet ville jeg blitt litt nervøs.

Må være tryggere med en postkasse, hvor man kan hente posten når som helst. Såfremt det får plass i kassa da.
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg faar pakker sendt direkte til postkontoret til falsk navn. Har ID med falsk navn som regnes som 'gyldig ID', og saa henter jeg dem. For eksempel saa har jeg fatt rekomandert pakke sendt til:

Mitt falske navn
Adressen til Kiwi-kontoret
Post restante - Hentes paa postkontor

Saa henter jeg pakken der. Det har gatt uten problemer. Men de siste to pakkene med relativt mye i har blit stoppet begge to. Blir motager navnet egentlig sjekket opp mot folkeregistrerte addresse? Vanligvis kan vel jeg bestille en pakke til noen andre sin adresse, i mitt navn, rekommandert, og saa hente den paa postkontoret? Det virker ikke som om det egentlig er noe system for og forhindre dette, men er det noen som vet mer handfast?
Vis hele sitatet...

Du vet at du fort blir tatt eller? Det er ikke særlig sikkert det du driver med.
Om du bestiller RC eller droger kan det gjøre utslag på test med narkobikkje og da venter det spanere på posten når du kommer dit for å hente pakken din. Da blir det "full pakke" med mug-shots, finger og håndavtrykk og avhengig av mengde kanskje også varetekt før domfellelse.

Det er 100% umulig å vri seg unna noe slikt for når du møter opp på posten for å hente en pakke i en annens navn som er flagget og når de da tar deg med falsk lD i det navnet så blir det "rykk direkte i fengsel - om du passerer start får du ikke 200 kr".
Sitat av lookster Vis innlegg
det funker greit og bare ha en stående postkasse som ikke er i registeret til posten ? noen som kan bekrefte at det ikke alltid blir automatisk retunert.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kan bekrefte at man kan bestille til en postkasse med random navn og at det ikke automatisk blir sendt i retur. - ihvertfall i oslo.
Vet dog ikke om det fungere i alle kommuner, som noen nevnte tidligere (som jeg ikke vet om stemmer) - "gjør postmannen jobben sin skal det gå i retur"
så å bo i ett hytteområdet med boplikt og postkasse stativ er godt for noe =P
Sitat av lookster Vis innlegg
det funker greit og bare ha en stående postkasse som ikke er i registeret til posten ? noen som kan bekrefte at det ikke alltid blir automatisk retunert.
Vis hele sitatet...
For å ta casen fra en litt annen vinkel, jeg leier i et hus på en helt annen del av landet enn der jeg er i fra, har ikke meldt flytting elns. Post/pakker jeg har bestilt til denne adressen kommer frem uten problemer. Ser overhodet ikke for meg at posten har noe system som sjekker at person x faktisk bor på den adressen. Så lenge adressen er gyldig(as in: den eksisterer), kan jeg ikke se for meg at posten skal bry seg. Det er jo ikke som om posten går rundt og sjekker hvem/hvor mange som leier i hybler og slikt rundt om i landet.
Kan jo muligens være verre på små steder hvor postmannen kjenner alt og alle og ser at det regelmessig kommer pakker med rar lukt til en ukjent fyr.
Sitat av KultNick Vis innlegg

Vil tilføye at du først burde prøve å bestille et eller anna junk til den falske postkassen for å sjekke om budet følger med eller ikke. Om budet kan jobben sin, går post til uregistrerte kasser i retur, nemlig.
Vis hele sitatet...

Har du noen kilder som kan dokumentere dette?


Se på dette innlegget:

Sitat av jajamensann Vis innlegg
For å ta casen fra en litt annen vinkel, jeg leier i et hus på en helt annen del av landet enn der jeg er i fra, har ikke meldt flytting elns. Post/pakker jeg har bestilt til denne adressen kommer frem uten problemer. Ser overhodet ikke for meg at posten har noe system som sjekker at person x faktisk bor på den adressen. Så lenge adressen er gyldig(as in: den eksisterer), kan jeg ikke se for meg at posten skal bry seg. Det er jo ikke som om posten går rundt og sjekker hvem/hvor mange som leier i hybler og slikt rundt om i landet.
Kan jo muligens være verre på små steder hvor postmannen kjenner alt og alle og ser at det regelmessig kommer pakker med rar lukt til en ukjent fyr.
Vis hele sitatet...

Så hva er saken her. Kan man sette opp vilkårlig postkasse på fellesstativ eller kan man ikke?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Har du noen kilder som kan dokumentere dette?
Vis hele sitatet...
Meg selv, med flere års erfaring som postbud.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Så hva er saken her. Kan man sette opp vilkårlig postkasse på fellesstativ eller kan man ikke?
Vis hele sitatet...
Det kan man godt gjøre. Saken er jo slik at på enkelte steder er det mye større gjennomstrømming av beboere enn andre steder. Så om du f.eks. setter opp en kasse med en adresse som tilhører et bygg med mange leiligheter i, gjerne bygg det bor mange studenter i og slikt, er jo sjansen ganske liten for at budet stiller spørsmål ved om det faktisk bor en person med det navnet der. Ikke sjeldent at studenter lar være å melde flytting/omadressering.

Men om du derimot henger opp en kasse med en adresse som tilhører en enebolig der det allerede bor en familie, er sjansen betraktelig større for at budet stusser litt.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Meg selv, med flere års erfaring som postbud.



Det kan man godt gjøre. Saken er jo slik at på enkelte steder er det mye større gjennomstrømming av beboere enn andre steder. Så om du f.eks. setter opp en kasse med en adresse som tilhører et bygg med mange leiligheter i, gjerne bygg det bor mange studenter i og slikt, er jo sjansen ganske liten for at budet stiller spørsmål ved om det faktisk bor en person med det navnet der. Ikke sjeldent at studenter lar være å melde flytting/omadressering.

Men om du derimot henger opp en kasse med en adresse som tilhører en enebolig der det allerede bor en familie, er sjansen betraktelig større for at budet stusser litt.
Vis hele sitatet...

Så du mener at posten altså sjekker opp hver eneste forsendelse som skal ut på en bestemt rute at mottaker også er folkeregistrert på mottakeradresse? Nei det høres for søkt ut.

Det er jo ikke slik at folk som ukependler eller bor midlertidig feks i forbindelse med jobb ute hos kunder må bytte adresse. Faktisk vil de jo IKKE få byttet adresse siden de bare bor midlertidig på den adressen. Men posten den kommer jo frem til slike mennesker enten de bestiller varer, brev forsendelser til den ene eller andre postkassen.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Så du mener at posten altså sjekker opp hver eneste forsendelse som skal ut på en bestemt rute at mottaker også er folkeregistrert på mottakeradresse? Nei det høres for søkt ut.

Det er jo ikke slik at folk som ukependler eller bor midlertidig feks i forbindelse med jobb ute hos kunder må bytte adresse. Faktisk vil de jo IKKE få byttet adresse siden de bare bor midlertidig på den adressen. Men posten den kommer jo frem til slike mennesker enten de bestiller varer, brev forsendelser til den ene eller andre postkassen.
Vis hele sitatet...
Nei, Posten og folkeregisteret har null og niks å gjøre med hverandre. Posten har sitt eget adresseregister. Man kan fint melde omadressering/adresseforandring til posten uten at at det har noe som helst å si for den folkeregistrerte adressen.

Når budene er ute og kjører, har de et skilleark for hvert eneste stopp på ruta. Det skillearket kalles en reoloversikt, og på den er det en oversikt over alle kassene på hvert enkelt stopp, i hvilken rekkefølge de henger i, hvor stor kassen er, om kassen er reservert mot reklame og hvilke navn som hører til kassen. Denne infoen hentes fra postens adresseregister, og oppdateres hver dag.

Man kan også være reigistrert med flere adresser i postens adresseregister om man vil motta post på flere adresser. Som for eksempel pendlere vil.
Sist endret av KultNick; 20. november 2012 kl. 18:41.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Nei, Posten og folkeregisteret har null og niks å gjøre med hverandre. Posten har sitt eget adresseregister. Man kan fint melde omadressering/adresseforandring til posten uten at at det har noe som helst å si for den folkeregistrerte adressen.

Når budene er ute og kjører, har de et skilleark for hvert eneste stopp på ruta. Det skillearket kalles en reoloversikt, og på den er det en oversikt over alle kassene på hvert enkelt stopp, i hvilken rekkefølge de henger i, hvor stor kassen er, om kassen er reservert mot reklame og hvilke navn som hører til kassen. Denne infoen hentes fra postens adresseregister, og oppdateres hver dag.

Man kan også være reigistrert med flere adresser i postens adresseregister om man vil motta post på flere adresser. Som for eksempel pendlere vil.
Vis hele sitatet...
Vet du om dette er nytt?

Da jeg var student så satte jeg bare opp en ekstra postkasse utenfor det huset jeg bodde i, og posten kom som avtalt. Men de må jo selvsagt ha et system på dette ja. Kan det tenkes at hvis de får et nytt navn på en adresse, altså et navn som ikke står på lista deres, så verifiserer de bare at det navnet finnes på en kasse på den adressen og så oppdaterer registeret automatisk?
Sitat av LTd Vis innlegg
Vet du om dette er nytt?

Da jeg var student så satte jeg bare opp en ekstra postkasse utenfor det huset jeg bodde i, og posten kom som avtalt. Men de må jo selvsagt ha et system på dette ja. Kan det tenkes at hvis de får et nytt navn på en adresse, altså et navn som ikke står på lista deres, så verifiserer de bare at det navnet finnes på en kasse på den adressen og så oppdaterer registeret automatisk?
Vis hele sitatet...
Aner ikke når det kom, men det må være mer enn 5-6 år siden.

Det går ikke automatisk, men om budet ser at det begynner å komme post til en ny person på en adresse samtidig som at navnet dukker opp på en postkasse på den adressen, virker det jo logisk at det er en person som har flyttet dit, spesielt om det er brev fra bank, teleoperatører og lignende. Det de egentlig skal gjøre da er å legge en lapp i kassa med anmodning om å melde adresseforandring.

Men de kan også bare notere det ned selv og legge det til "retting". Da vil en av de som har tilgang til datasystemene registrere navnet manuelt. Om personen allerede er registrert på en annen adresse, vil han da automatisk få et brev på den gamle adressen med spørsmål om han ønsker å være registrert på begge adressene.

Men når alt kommer til alt, finnes det også late/slurvete folk i posten, så at ting faktisk gjøres som det skal er det ingen garanti for.
Sist endret av KultNick; 20. november 2012 kl. 23:58.
Sitat av ompapa Vis innlegg

Så hva er saken her. Kan man sette opp vilkårlig postkasse på fellesstativ eller kan man ikke?
Vis hele sitatet...
ja! (men kommer da kanskje ann på hvor du bor, funker i oslo)
kilde: erfaring

[quote=KultNick;2767062]Men de kanOm personen allerede er registrert på en annen adresse, vil han da automatisk få et brev på den gamle adressen med spørsmål om han ønsker å være registrert på begge adressene.
QUOTE]

Til den gamle adressen? hva om ola nordmann som deler navn med 10 andre havner på en ny postkasse - hvem skal de da sende brev til?
Jeg har dog vært med på å at den nye adressen får et brev med anbefaling om å registrere adressendring ettersom navnet ikke er oppført til den adressen.
hva med navn? behøver navnet å være ekte eller kan det være et fiktivt navn? litt råttent å misbruke andres navn mener nå jeg
Sålenge du ikke oppgir fødselsnummer misbruker du jo ikke noen ID. Er jo ikke så mange navnekombinasjoner som er unike.
Var ikke Jan Johansen norges vanligste navn? Eller var det Jan Olsen kanskje?Det var et av dem. Kan du ikke bare bruke et helt vanlig navn? Det er så vanlig at posten kan ikke starte med sende ut brev til ordinær adresse for hvem skal dem velge ut? Det finnes Johansen og Olsen over absolutt hele landet.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Sålenge du ikke oppgir fødselsnummer misbruker du jo ikke noen ID. Er jo ikke så mange navnekombinasjoner som er unike.
Var ikke Jan Johansen norges vanligste navn? Eller var det Jan Olsen kanskje?Det var et av dem. Kan du ikke bare bruke et helt vanlig navn? Det er så vanlig at posten kan ikke starte med sende ut brev til ordinær adresse for hvem skal dem velge ut? Det finnes Johansen og Olsen over absolutt hele landet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! har du noen forslag til postkasse? en som man er lett flyttbar
Tja Hva med denne?

Og kanskje denne?

Til merking kan bruke denne.
Sist endret av ompapa; 24. november 2012 kl. 13:56.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Tja Hva med denne?

Og kanskje denne?

Til merking kan bruke denne.
Vis hele sitatet...
Ja det kan jo funke, fant et billigere enn designer postkasser :P .
Elektrisk skrutrekker var en smart ide egentlig, min plan var jo å ha en lav stativ/stolpe som denne kunne festes til å og flyttes når som helst. Eneste er at det er litt mistenkelig om naboene ser deg skru en postkasse eller for den saks skyld skru den ned hehe. Får bare time det riktig iforhold til når folk er på "vakt". ville anbefalt folk også å finne steder der postkassen er litt lenger unna hus/leiligheter slik at du kan gjøre som du vil ufortyrret
Sist endret av ajniN; 24. november 2012 kl. 16:35.
Er ikke noe suspekt ved å henge opp en postkasse. Daglig flytter det tusenvis av mennesker.
Finn et stativ med mange kasser, om du ønsker minst mulig oppstyr heng opp kassen når du vet det er lite trafikk. Feks i dagslys etter at folk er dratt på jobb men før posten kommer. Designer postkasse? Så du er sikker på at den skiller seg ut? Hvorfor vil du at den skiller seg ut? Det aller beste er jo å finne en postkasse som ser helt lik ut som alle andre.

Ja om du alt har bestilt den så burde du kanskje stikke til et annet fellesstativ og skru ned en gammel postkasse. Skriv ned navnet fra den buffa postkassa over på den designer postkassa og heng opp den pimpa postkassa. Er vel ingen som bryr seg om de har fått en ny postkasse?

Ta din helt ordinære vanlige og kjedelige postkasse og skru den opp på fellesstativet der du tenker å motta post.
"Ja det kan jo funke, fant et billigere enn designer postkasser"

har bestilt en kjedelig en. har du testet det ut?
bestiller ting til uken og tester...
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja om du alt har bestilt den så burde du kanskje stikke til et annet fellesstativ og skru ned en gammel postkasse. Skriv ned navnet fra den buffa postkassa over på den designer postkassa og heng opp den pimpa postkassa. Er vel ingen som bryr seg om de har fått en ny postkasse?

Ta din helt ordinære vanlige og kjedelige postkasse og skru den opp på fellesstativet der du tenker å motta post.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg hadde i alle fall begynt å lure hvis jeg plutselig en dag hadde fått en ny postkasse! En kasse type post er noe de mange ser hver dag, så de kan kjenne igjen riper, bulker eller andre kjennetegn og lurt veldig på hvem denne nye naboen Jan Johansen var.
Sitat av Alkjeks Vis innlegg
Haha, jeg hadde i alle fall begynt å lure hvis jeg plutselig en dag hadde fått en ny postkasse! En kasse type post er noe de mange ser hver dag, så de kan kjenne igjen riper, bulker eller andre kjennetegn og lurt veldig på hvem denne nye naboen Jan Johansen var.
Vis hele sitatet...

Nå mente jeg ikke at du skulle bytte postkasse med en på samme stativet som du skal henge opp ny postkasse. En kan ha litt fantasi. Om en i sentrum ser et nytt navn på en postkasse så er det ingen som tenker over det. Og garantert ikke når det er et helt vanlig navn.

Og hva kunne du gjort om du hadde fått ny postkasse? Du hadde bare smilt og ristet på hodet over ungdommen og sagt til dine naboer at nå har jommen ungdommen vært å sprengt postkasser igjen. "Men nå har dem jommen ta meg erstattet kassen de har sprengt i lufta". Også ville dere ledd høyt over de gærne ungdommene. Og konkludert med at det jo bra at de hengte opp en ny en til deg.
Sist endret av ompapa; 28. november 2012 kl. 02:15.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Du vet at du fort blir tatt eller? Det er ikke særlig sikkert det du driver med.
Om du bestiller RC eller droger kan det gjøre utslag på test med narkobikkje og da venter det spanere på posten når du kommer dit for å hente pakken din. Da blir det "full pakke" med mug-shots, finger og håndavtrykk og avhengig av mengde kanskje også varetekt før domfellelse.
Vis hele sitatet...
Politiet står med spanere og venter på postkontoret? Nei.
Neivel? Ja da må du bare bestille droger poste restante om du virkelig tror det er en smart ting å gjøre.
God Jul og et riktig godt nytt år.
Små mengder av myke rusmidler går langt under radaren til politiet i denne sammenhengen. Et unntak er vel små bygdesamfunn hvor alle skjenner alle. Jeg kunne nok ikke brukt denne metoden med falsk postkasse da jeg får en del pakker og de skjenner meg ved navn på mitt postkontor.
Du tok uansett ikke poenget mitt Lataralus. Jeg blåser i hva folk bestiller på nett. Men ALDRI bestill suspekte ting POSTE RESTANTE. Det var akkurat det jeg advarte mot. Bestiller du fra feks deepweb så ikke bruk poste restante. For da har du null veier ut.
Slett ikke sikkert myke rusmidler går under raderen, jmfr en annen tråd om en som nå skal få bot for noe som ikke står hverken på narko eller legemiddel liste.

Jo du kunne brukt metoden med falsk postkasse, det er jo akkurat det som gjør metoden så bra. Den kan brukes av alle.
Du får små brev i postkassen men de breva de kommer jo med et falskt navn og en falsk adresse og legges i en falsk postkasse. Spiller ingen rolle om hele posthuset vet hvem du er. Dine bestillinger skal jo leveres i konvolutter til en falsk postkasse montert på et fellesstativ med et falskt navn på.
Hvilke krav har dere hatt til postkassestativet dere har hengt opp på? Altså, hvor stort? Bare lurer.
Sitat av Lataralus Vis innlegg
Jeg kunne nok ikke brukt denne metoden med falsk postkasse da jeg får en del pakker og de skjenner meg ved navn på mitt postkontor.
Vis hele sitatet...
De ansatte på postkontoret har da ingenting med posten som havner i postkassa di å gjøre.
Kjøp en postkasse på Jula til 99,- kr

Fest den på en planke slik at det er litt plass overfor postkassen til en spiker.

Bor hul til en spiker i midten av planken, eller bare spikre i en spiker der, da kan du feste den lett på både
steder det er ledig til en postkasse, pluss steder som det ikke egentlig er ledig, dvs
at du henger den på stolpen under. Pass på at du har nok rom til å jekke den av med
en hammer, eller bare at du får revet den av.

Du kan også velge å ha en slik spiker som gjør at du kan enkelt bare hekte den av som på
ett bilde ved å borre hull, eller noe lignendes smart.

Kanskje litt klønete skrevet, håper du skjønner.

Kanskje du bør bestille Navneskilt fra utlandet for å være helt anonym i Norge.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk...at=0&_from=R40
Sitat av frontman Vis innlegg
Kjøp en postkasse på Jula til 99,- kr

Fest den på en planke slik at det er litt plass overfor postkassen til en spiker.

Bor hul til en spiker i midten av planken, eller bare spikre i en spiker der, da kan du feste den lett på både
steder det er ledig til en postkasse, pluss steder som det ikke egentlig er ledig, dvs
at du henger den på stolpen under. Pass på at du har nok rom til å jekke den av med
en hammer, eller bare at du får revet den av.

Du kan også velge å ha en slik spiker som gjør at du kan enkelt bare hekte den av som på
ett bilde ved å borre hull, eller noe lignendes smart.

Kanskje litt klønete skrevet, håper du skjønner.

Kanskje du bør bestille Navneskilt fra utlandet for å være helt anonym i Norge.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nk...at=0&_from=R40
Vis hele sitatet...

Mye riktig her, men jeg ville anbefalt deg å skaffe en drill(http://www.clasohlson.com/no/Boremas...ch/Pr407941000) den er rimelig i pris og oppladbar også. skru på og av, raskt og enkelt! skaff noen enkle skruer som passer til drillen og hullet i postkassen(laget av plast, da lager du bare nye hull). Navn skilt skriver du ut fra pcen da det er enklest og ser mest troverdig ut, selv om mange skriver det bare for hånd. Husk du ikke vil vekke noen mistanker og ønsker å blende inn så mye som mulig, dermed skaff deg en postkasse som ikke skiller seg ut!!!! Plasser postkassen der det bor mange, aka blokker, student boliger etc..
Sist endret av ajniN; 30. november 2012 kl. 23:03.
Sitat av ajniN Vis innlegg
Plasser postkassen der det bor mange, aka blokker, student boliger etc..
Vis hele sitatet...
Har ikke de fleste blokker postkasser inne? Eller er blokker noe å sjekke ut?
Sitat av Ingens gate Vis innlegg
Har ikke de fleste blokker postkasser inne? Eller er blokker noe å sjekke ut?
Vis hele sitatet...
Jo mange har de inne, finnes noen som har de ute også.. men rekkehus er tingen, bare let litt rundt
Jeg henger ikke helt med her, vil det fungere å kjøpe meg en postkasse, skrive på et falsk navn, og en falsk adresse? Altså riktig gate, men en adresse som ikke allerede finnes? Eller må jeg skrive et falsk navn på en adresse som allerede er der? Blir ikke det litt rart siden det allerede henger en kasse dit? Det virker litt meningsløst å i det hele tatt henge opp en ny kasse med falsk navn for å ikke smusse til navnet ditt hvis du uansett skal smusse til adressen.
kishku du kan finne bygg med mange boenheter i samme bygg slik at de alle har samme adresse. Det er det enkleste.
Om ikke så finn et stort stativ så skriver du bare feks inkognitoveien 17B om du er i inkognitoveien. Husk at du ikke fører adressen på postkassen. Kun navnet på postkassen. Postmannen vil tro 17B feks er en hybel i en enebolig. Men de som bor på nr 17 vil ikke vite at de har fått seg "hybelboer" for du skriver ikke adressen på postkassen. Bare postmannen vet adressen din.
Sitat av random67489 Vis innlegg
kishku du kan finne bygg med mange boenheter i samme bygg slik at de alle har samme adresse. Det er det enkleste.
Om ikke så finn et stort stativ så skriver du bare feks inkognitoveien 17B om du er i inkognitoveien. Husk at du ikke fører adressen på postkassen. Kun navnet på postkassen. Postmannen vil tro 17B feks er en hybel i en enebolig. Men de som bor på nr 17 vil ikke vite at de har fått seg "hybelboer" for du skriver ikke adressen på postkassen. Bare postmannen vet adressen din.
Vis hele sitatet...
Takker for svar, dette må prøves ut. Tror jeg dropper å gjøre det utenfor mine foreldres hus da
Random er det som gjelder ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om man bare setter opp en postkasse med fake navn og adresse, kommer posten her uansett eller må man registrere dette en plass? Om jeg setter opp en postkasse å for sender til å sende til den adressen så skal jo det gå ann uansett?
Tenker å sette opp postkasse, tror jeg blir nødt til å skrive med hvit tusj, da postkassen er svart... Noen som vet hvor de selger sånne lapper man klistrer på?

Er litt usikker på hvor jeg skal sette den, er en sånn stand 10 meter nedover veien på baksiden av huset mitt hvor det står 2 postkasser (som tilhører de nærmeste naboene), vi hadde postkassen der før men flyttet den over på rett side av huset. Kan vel ikke ha så mye å si om det er nært? Fant en annen en også, men den var noen hundre meter lengre bort. Var ganske mange postkasser der, men plass til 1 til. Vil helst ha den nært, om det er like "trygt".
Sitat av random67489 Vis innlegg
kishku du kan finne bygg med mange boenheter i samme bygg slik at de alle har samme adresse. Det er det enkleste.
Om ikke så finn et stort stativ så skriver du bare feks inkognitoveien 17B om du er i inkognitoveien. Husk at du ikke fører adressen på postkassen. Kun navnet på postkassen. Postmannen vil tro 17B feks er en hybel i en enebolig. Men de som bor på nr 17 vil ikke vite at de har fått seg "hybelboer" for du skriver ikke adressen på postkassen. Bare postmannen vet adressen din.
Vis hele sitatet...
Mener du at man kun skal skrive 17B på postkassen, ikke Inkognitoveien 17B?
Og hvis jeg bestiller noe på f.eks Ebay, under navnet Ola Nordmann, til adressen Inkognitoveien 17B, skal jeg da skrive navn, adresse og adressenummeret?
Det ekke no hokkus pokkus detta her. Se på de andre postkassene på stativet - hva har de skreve. Gjør det de andre har gjort.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Mener du at man kun skal skrive 17B på postkassen, ikke Inkognitoveien 17B?
Og hvis jeg bestiller noe på f.eks Ebay, under navnet Ola Nordmann, til adressen Inkognitoveien 17B, skal jeg da skrive navn, adresse og adressenummeret?
Vis hele sitatet...
Du gjør akkurat som om du skulle ha bestilt en pakke til din egen postkasse, bare at du bruker adressen til postkassen du skal sende til.
Du skriver KUN navn på selve postkassen, men du kan sende til for eksempel "17B" om postkassen til hus "17" står på samme sted som din postkasse.
gratiskondomer.no er en grei måte å sjekke om postmannen følger med