Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3380
Hei

Lurer på om det er noen her på forumet som har eller driver med bitcoin mining?
Er veldig interessert i erfaringer og lignende.

Driver selv å miner nå for og prøve ut om konseptet fungerer og om jeg klarer og få pengene inn på min egen konto.

Bruker min vanlige gamer til dette.
Radeon 5800, 180 Mhash/s, gpu 70-80 grader.

Jeg våger ikke overklokke skjermkortet for og oppnå høyere hastighet siden dette er min eneste pc, men vurderer mulighetene for og bygge rigg osv. Er klar over strømkostnadene ved en slik rigg.

Håper noen har erfaringer og dele!
Cheez Doodles
Osteper's Avatar
Prøvde det selv litt men syns det var så utrolig lite å tjene at jeg gav opp, men lurer litt på om jeg ikke skal prøve meg litt igjen nå! Haha

Hvilket pool bruker du? Noen som har noen erfaringer/tips å komme med til hvilket pool som gir best utbytte?
Trådstarter
Sitat av Osteper Vis innlegg
Prøvde det selv litt men syns det var så utrolig lite å tjene at jeg gav opp, men lurer litt på om jeg ikke skal prøve meg litt igjen nå! Haha

Hvilket pool bruker du? Noen som har noen erfaringer/tips å komme med til hvilket pool som gir best utbytte?
Vis hele sitatet...
Det er klart du tjener lite med ett skjermkort :P skal du tjene penger må du bygge deg en rigg. Det må invisteres noen titallstusen for og få skikkelig utbytte.
Jeg bruker Bitclockers, det fungerer veldig bra.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Det er klart du tjener lite med ett skjermkort :P skal du tjene penger må du bygge deg en rigg. Det må invisteres noen titallstusen for og få skikkelig utbytte.
Jeg bruker Bitclockers, det fungerer veldig bra.
Vis hele sitatet...
Tror du at du kommer til å få tilbake det du "invisterter" i en slik rigg og gå i pluss ?
Trådstarter
Sitat av t_ben Vis innlegg
Tror du at du kommer til å få tilbake det du "invisterter" i en slik rigg og gå i pluss ?
Vis hele sitatet...
Nei, derfor jeg spør etter erfaringer osv. Verdien av 1 bitcoin er nå på ca 5,5 eur, men den har vært oppe i ca 25, noen som har spekulert i hvordan verdien vil endre seg framover?
Jeg ser også at verdien av blockene skal reduseres til 25 fra 50.
Du må beise sjarken!
Kan noen forklare meg hva dette går ut på?
Bitcoin mining uten et botnett er rett og slett tull. Ikke mye penger å hente på den måten

Bitcoin er en usentralisert valuta, som går fra person til person, uten at de må gjennom en "sentral" slik som en bank.
1 Bitcoin varierer i verdi, stort sett som alle andre valutaer.
1 Bitcoin = 6.7 $ som tilsvarer ca 40 kr.
Og disse bitcoinene kan både brukes mange steder, og også veksles og overføres til din konto.
En video om hva Bitcoin er: http://www.youtube.com/watch?v=iKVbb4Ci2kg
Sist endret av unbhaxor; 7. juli 2012 kl. 15:50.
Bitcoins kommer til å gå opp masse i verdi, den gamle rekorden på $31 vil knuses. Jeg tror derimot du vil tjene mer dersom du kjøper bitcoins. Mining krever mye optimalisering om dagen og det blir ikke akkurat lettere, i desember vil block reward gå ned fra 50 BTC til halvparten, 25 BTC. Da blir det mindre bitcoins fordelt på minere også.

Jeg mistenker at vi kan få en verdiøkning rundt denne tiden selv om dette selvfølgelig allerede er bakt in i prisen til en viss grad. Hvis du skal mine vil du måtte gjøre dette i lange tider for å få like mye som du kan kjøpe nå. Du spekulerer altså i at prisene ikke vil gå opp på en stund.

Det tror jeg det imidlertid er stor "fare" for at den vil gjøre, og mens du miner og prisen har gått i været vil du ikke lenger kunne kjøpe deg billig inn, og mining vil gi deg mye mindre.
Sist endret av Warz; 7. juli 2012 kl. 22:05.
Pass på at du ikke bruker mer penger på strøm og utstyr enn du faktisk får i utbytte. Vil dessuten tro dette er et prosjekt som må kjøres over flere år for at du statistisk sett skal tjene noe på det. Kjenner ikke all teorien bak bitcoins, men vet det går ut på å finne den rette "hashkoden". Denne koden kan du finne i neste uke eller neste år. Alt avhengig av hvor "heldig" du er.

Hvis du ikke har tenkt å tjene noe på det er det bare å kjøre standardklienten på egen maskin selvsagt, men vær forberedt på at du må holde på i noen måneder eller over ett år før det renner inn noen kroner
jeg låner tråden litt, hvordan kobler man sammen "wallet" og "GUI" greia ? eller gjør dem det automatisk ? har netopp lastet ned greiene, og må jeg ha et passord til feks Slush's Pool (en av de poolene)

vet ikke hva jeg skal gjøre, skjønner ikke prosessen... og alle trådene om bitcoins jeg starte opp får og få informasjon og forståelse blir slettet av en rar grunn :/
Ville det tatt veldig lang tid å skaffe 3-4 bitcoins ved å mine?
Sitat av homoludens Vis innlegg
Kjenner ikke all teorien bak bitcoins, men vet det går ut på å finne den rette "hashkoden". Denne koden kan du finne i neste uke eller neste år. Alt avhengig av hvor "heldig" du er.
Vis hele sitatet...
De blir vel medlemmer i såkalte "pools" som miner sammen og når de løser en kode splitter de pengene. Blir jo mye mindre penger, men de kommer mye mer regelmessig.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
De blir vel medlemmer i såkalte "pools" som miner sammen og når de løser en kode splitter de pengene. Blir jo mye mindre penger, men de kommer mye mer regelmessig.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en god ide, men må være 100% sikker på at du ikke blir snytt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan være noe å prøve, nå som jeg sitter med Quad-SLI med GTX serien

Er vel aldri noe stort å tjene uansett på slike ting.
anbefaler og bruke botnet til og mine bitcoins, men enda så tjener man ikke mye på det om man infiserer mange boter.

liten tabbel


Botnet mining per month
Bots Bot earnings per month Total earnings
100 x $0.97 $97
1,000 x $0.97 $970
10,000 x $0.97 $9,700
100,000 x $0.97 $97,000
Har prøvd bitcoin før. Brukte da 1 gtx 560 ti kort og i5 2500k prossesor. Gjorde vel dette i ca 5-10 timer og dette var alt jeg fikk: 0.00009320 BTC

Skal prøve nå som jeg har fått enda et grafikkort og kjører i SLi.
Om vinteren kan man bytte ut varmeovnen med Bitcoin-mining, men om sommeren nekter jeg å tro at det er noe å tjene på det.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Om vinteren kan man bytte ut varmeovnen med Bitcoin-mining, men om sommeren nekter jeg å tro at det er noe å tjene på det.
Vis hele sitatet...
Nå er jo strømmen fryktelig mye billigere på sommeren da.