Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 515391
Jeg håper dere vet at Dikemark psykiatriske sykehus og Dikemark Mentalsykehus er to forskjellige ting.. Stede fortret ble stjålet fra er det psykiatriske sykehuset som fortsatt er i bruk av ullevoll sentralsykehus.. og Mentalsykehuset er det som er nedlagt.. Jeg vet ikke om mentalsykehus byggene er revet nå, men jeg vet at de skal (eventuelt de som er igjen, usikker på om noen er revet) ska bli jevnet med grunnen i år..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av skella
Jeg håper dere vet at Dikemark psykiatriske sykehus og Dikemark Mentalsykehus er to forskjellige ting.. Stede fortret ble stjålet fra er det psykiatriske sykehuset som fortsatt er i bruk av ullevoll sentralsykehus.. og Mentalsykehuset er det som er nedlagt.. Jeg vet ikke om mentalsykehus byggene er revet nå, men jeg vet at de skal (eventuelt de som er igjen, usikker på om noen er revet) ska bli jevnet med grunnen i år..
Vis hele sitatet...

Jeg vet iaff det Noen er vist revet, andre har vel mer eller mindre falt sammen av seg selv Og jeg vet om iaff et, muligens to, som har brunne opp
ble nok ikke noe tur i det driit være her allikavell... :S ta den neste gang.. :P når sola kommer... :P
Det er en haug av narkomane folk som kommet og gått der, + snuten har skutt med paintball der.
Er en uhyggelig følelse som brer seg over deg når man er der.
Men det jeg synes er så rart er , 1 gang jeg var der fant jeg og en til en kjeller der det var noen elektriske apparater og en seng med tvangstrøye lignende sak i.
Det var første og siste gang jeg så det stedet.
flytta fra asker for noen år siden, men hele stedet er vel lagt i grus nå.
jepp... fant en "leilighet" der oppe.. med senger å dyner å speil o.s.v. pynta onkeliig... men det er ikke rivi enda... skal vist rives i år , men ikke finni noen som hvet når... fant noen rare greier i kjellere... men hvet ikke om det er det samme som du faen.. det er en brunn stoll men mye apperater rundt.. hakke peil på hva di er til men... men det kan ikke hende det var i A bygge du fant det? føre det gikk bort...?
når du kommer fra skogen, og hadde den store plassen foran deg med tårnet til venstre. så går du ned til høyre langs muren.
du kanke vise på ett kart fra lier a? vilken bygg du mener?
Vet noe om noe lignende (Skummelt/creepy) steder i Kristiansand området?
er oppprinelig fra arendal og husker det var ett hus... som hus eieren sa at di som sov der en natt fikk nøkkelen te huset og huse.. men husker ikke hvor det ligger.. men kan hører med mor mii å se om hu husker... :P
Hurra, det høres bra ut
Faen, det hadde vært noe, Valberg. Hus til oss Bare skaff meg Cola og snus så sover jeg der ei uke:P

-Anders
Ja visst faen
Tenkt meg en tur med noen kamerater, heeeeelvette å gøy det hadde vært
Anders? Hva alle mine tanker og ord om USA og Israel forsvunnet ut? Kjøp Solo
Men snus må nok vi alle ha

Kvalitetspoint that.

-Valberg
det huse hvar rivd det da... så det hjalp ikke mye... ho kom ikke på noe nå , men ho skule høre med fameliin om de viste om noe..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
MizzVolvo : Vet du noe om hvor hun veninna di har fått i alle bildene, foruten her på nff og de random bildene på nett ^^ ? Var endel ukjente men intresange bilder der
Ok. Får håpe mor di finner ut av noe.
jeij har sendt en del til henne fra paranomal og her.. tokk 399 bilder der oppe på lørdag har ikke fårr sent henne alle men skal få gjort det.. er en del på nette.. er en del fra ghostfriends.piczo.com eller hva den heter... men det neste her rundt fra nette å andre sider.. :P
Sitat av MizzVolvo
jepp... fant en "leilighet" der oppe.. med senger å dyner å speil o.s.v. pynta onkeliig... men det er ikke rivi enda... skal vist rives i år , men ikke finni noen som hvet når... fant noen rare greier i kjellere... men hvet ikke om det er det samme som du faen.. det er en brunn stoll men mye apperater rundt.. hakke peil på hva di er til men... men det kan ikke hende det var i A bygge du fant det? føre det gikk bort...?
Vis hele sitatet...
den stolen vil jeg ha bilde av! må jo være dritkul!
den er ikke så kuul. men kan sikert få lagt det ut her , når jeij skjønner åssen jeij gjør det.. :S
da var alle bildene fra b og e bygget inne på siden.. skal begynne på bygg f strax... :P
Disse bildene minner meg om indre del av risenga ungdomskole. Huffameg.

Edit: Beklager.
Sist endret av bendiks; 5. juni 2007 kl. 18:47.
sorry , men jeij har dystleksii så det går nok dorliig...
da var alle bildene inne... fra B-bygg te E-bygg te F-bygget.. :P er det noen som er intresserte i å se så er det bare te å gå inn på hjemme siden min : www.MizzVolvoPeve.piczo.com å så inn på turer å så inn å tur til gamle lier mental sykehus... :P

den er good... :P
Faen, hadde satt opp den dukka som sitter i stolen på ene bildet øverst oppe den ene trappa med ene hånda som pekte sånn at inntrengere skulle gå tilbake. Fikk noia bare av å gå forbi den etter jeg hadde satt den opp. Teit at noen har kasta den ut da =P
hææ...? den skjønnte jiej ikke.. når vii gikk inn hang dokka på gjære å når vi kom ut satt en på stolen.. fforklar hva du mener.. :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Herlige bilder MizzVolvo =D Sånn vil jeg ha mer av ! :P
Fant ikke arkivet som vistnok skal være der da ?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nydelig MizzVolvo! Alle de bildene vekker lysten til å dra dit enda mere
Vi får se om jeg tar meg en tur dit i sommerferien med noen kompiser og et videokamera.
krompraft og 9co fra forumet blir sikkert med meg (går i klassen/paralell-klassen min)
Sist endret av Thoryllo; 8. juni 2007 kl. 17:55.
Blir nok med jeg Thor.
Sist endret av krompraft; 8. juni 2007 kl. 18:33.
jeg blir faan meg med azz.. Kjenner maaange som har vært der er keen på å dra dit de sier det er et sykt sted å være om kvelden
trodde det skule være i F bygget jeij.. men sto noen "journal" skap der.. men bare tomme mapper... fant oxo masse ark derfra.. tok med meij ett hefte som "sjefn" på lier hade skrevet om bedriften i 82... om hva folk ble innlagt for.. åssen medisinering , hvor mange som døde av pasienter å hva de døde av o.s.v. myye spenndene..fant oxo "oppskriften" til elektrosjok.. var oxo noen personlige brev til pasienter som lå igjen der... men stort sett det meste i f-bygget var mytt.. brukt mere som ett lager.. og er driit vanskeliig å komme inn i... det ligger jo mitt inni alle de bygga som er i bruk i dag... :S hvis noen skjønnte hva jeij skev nåå.. litt dorliigtid c.. :P

men du.. er foresten 4 byggsom står igjen...
Sengetøyet i e bygget så mistenklig nytt ut.... Sikker på at ikke noen har flyttet inn der? (narkiser)
er en "leilighet" i e bygge jo.. har skrivi det er tidligere... var en bobbeltmadras , speiler o.s.v. der så er nok noen narkiser eller noe som bor der...
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
Sengetøyet i e bygget så mistenklig nytt ut.... Sikker på at ikke noen har flyttet inn der? (narkiser)
Vis hele sitatet...

Det er mange narkomane som bruker byggene på vinters, tid iaff ! Så skal ikke se bort ifra at de har funnet noe og skifta på senga
Ser at denne tråden fortsatt er aktiv og at det fortsatt er folk som drar for å se på lier.
Jeg annbefaler dere å planlegge turer på pm, ikke i forumet da snutefan sitter å leser her inne og når dere da sier noe sånt som at vi stikker på fradag i 0200 tia så står de nok å venter.

Vi burdte gå sammen om å få ut snuten herfra, kanskje noen har insider om ip ranger til offica dems, så de kan sniffe bruker og eventuelle andre ip adresser så vi kan få gjort det litt værre for dem å komme inn. Liker ikke at de har såppas kontroll at de møter opp og spørr om man har fått ideen fra nff.

Kan kanskje være lurt å svare nei hvis man blir spørt om det også, så slipper vi at nff får stress for å "lokke" folk til... eller noe sånt.
Hvis noen vil bli med en tur så drar jeg utover men vil ha med meg folk over 16. Helst folk som kan hold kjeft i tillegg om vi blir busta. Men politiet burde da strengt tatt ha bedre å gjøre en å passe på et gammelt bygg?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av mp34567
Hvis noen vil bli med en tur så drar jeg utover men vil ha med meg folk over 16. Helst folk som kan hold kjeft i tillegg om vi blir busta. Men politiet burde da strengt tatt ha bedre å gjøre en å passe på et gammelt bygg?
Vis hele sitatet...

De som vil bli med, får vel sende deg en pm da vettu, så avtaler dere helg, tid osv

Og nei, Politiet har ikke så mye og gjøre, så de tropper lett opp på slike plasser
Hvem sier vi tar en helg? Er noe som heter sommerferie nå!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Impetus
Dokumentar fra Lier sykehus for de som ikke har sett den:

http://blink.dagbladet.no/amandus/?o...ents_container
Vis hele sitatet...

Den filmen der hadde vært knall om det hadde vært flere bilder\filmklipp! Men når de skal bli intervjua, så tar det helt av i negativ retning.. Jeg ble rett og slett flau på deres vegne
du er ikke den eneste.. ble mere negativt en posetivt.. og litt vel dramattisk...
Jeg syntes den filmen var dårlig, og de jentene i dokumentaren ødela nesten filmen.

Likte gutten som ikke var redd og ville gå videre i bygge og utforske, men jentene ødela den. :/

Men kjekt å se god video av åstedet.
MizzVovlo: (gidder bare ikke å logge på med miin) har en film jeij åå , men har ikke fått tak i den enda og ikke fått sett den.. :S ikke mitt kamera som jeij filma med.. skal opp igjen (seff) mangla den 4 byggningen.. :P men fikk digital kamera mitt tesja på fredag.. så må vente til jeij fåre ett nytt vis ikke det blir rive før det.. :S :P
Nå har jeg bare skummlest litt på denne tråden, så vet kansje ikke alt som er sagt her. Men TV3s realityserie Prinsessen og Professoren ble i Jannuar/Februar 2006 spilt inn på Dikemark (på det sykehuset). Jeg som deltaker på showet merket ingenting funky og "spooky" med stedet egentlig, bygningene rundt var bare gamle og forfallne, men den bygningen vi holdt til i var hvertfall god nok stand til å bo i, og hvis noen på på programmet så så dere at det var ikke så rent stygt inne i den ene bygningen heller, men det har nok neo med at de gjorde litt oppussing o.l i forkant av innspilling.
er vel ikke så mye snakk om ting som skjer på dikemark , har vel kun hørt om ting som skjer på lier... men hvet aldri.. :P
http://www.paranormal.no/forum/phpBB...=247946#247946

En sommerdag på Lier heter denne filmen som noen fra paranormal har lagt ut, heldigvis uten hysteriske små jenter.
Sist endret av Sol@ngelica; 28. juni 2007 kl. 19:54.
Den filmen var ganske bra.
Skulle gjerne ha sett flere slike, f.eks. fra kjelleren.
Ja, synd ikke det ble filma i kjelleren.
Jeg syntes det var skummelt å følge med på filmen. Musikken gjore det nifst. Men hva er det i slutten av vidoen....?? Du er noe som blinker, så merker du kameramannen ser seg rundt osv? Hvar det noe bare for å gjør det skummelt eller?
Sitat av BigD
Men hva er det i slutten av vidoen....?? Du er noe som blinker, så merker du kameramannen ser seg rundt osv?
Vis hele sitatet...
Det er lommelykta til kameramannen, eller en som følger med han.
http://aycu20.webshots.com/image/20099/2003319322053406829_fs.jpg
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Tror egentlig det var planlagt, så de kunne løpe til kompisa sine og vise hvor skummel plass de hadde vært på med alle de syke "spøkelsene"
Hei.. for alle som lurer på likkjelleren på Lier sykehus, så tok jeg ett bilde da jeg var hos ei venninne i går.


http://i30.photobucket.com/albums/c339/solangelica1984/Bilde022.jpg?t=1183997090
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sol Angelica
Hei.. for alle som lurer på likkjelleren på Lier sykehus, så tok jeg ett bilde da jeg var hos ei venninne i går.


http://i30.photobucket.com/albums/c339/solangelica1984/Bilde022.jpg?t=1183997090
Vis hele sitatet...

Ligger den helt der oppe ?