Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 2997
Lurer på hva definisjonen av hva trance er...
kjennetegn, historie.. som mye som mulig info om trance..

holder på med prosjektarbeid der vi skulle velge en sjanger
i musikken, og jeg valgte Trance

På forhand takk!
Du gnåler, jeg bringer

http://dancemusic.about.com/library/weekly/aa021400.htm

The best way to truly understand trance is to dance to it.
Vis hele sitatet...
en liten "definisjon" er: Trance er mer "myk", mer vokal, og i techno er det mer "harde lyder" og skjeldent vokal samt mer massiv bass
Hadde prosjekt om trance jeg og en kompis også... Heh, var jævlig vanskelig å skrive noe om det, ble liksom litt kort..

Anyway, får hive meg på "for og imot" jeg også Trance rawker
Desverre har jeg ikke noe informasjon om trance, men du får ha lykke til.. ville være lettere og skrive om en annen musikk sjanger tror jeg.. garage eller house generellt.
Du kan jo vinkle en del av oppgaven i den retning at trance er en veldig åpen sjanger, hvor unggutter med en PC og internettkobling laster opp hjemmelagde låter til MP3.com og blir undergrunnsstjerner over natten. Og hvordan trance går på tvers av landegrenser, og hvordan det er musikken som er viktig - ikke artisten.

Alt dette er jo forholdvis unikt for trance og electronica generelt.
DanBanan: yep

Eller om man ikke bryr seg om man liker musikken eller ikke: Rock, man finner ikke noe letter. UFATTELIG mye historie og shiz...
zizat lurte på om noen hadde noe info om trance, ikke om hvem faen som ikke liker det eller ikke!

og desuten så er det ikke noe som tar av så sinnsykt av på party som trance osv.
trance kan henge seg, med mindre det er john Digweed som spiller, ALT annet kan henge seg.
menne du mannen , hvis du skal skrive om historien om trance, d ahar du et problem, skriv hellom om opprinnelsen av elektronisk musikk, eller turntabelism`ens historie, eller no .

menne....HOUSE!!!!!!!!!!!!!!!!


bomchika bomchika bomchika bomchika
umchi umchi umchi umchi umchi umchi
trance er tanketomt og det er ikke ment å være noe anent heller. det hjærnevasker deg like mye som religion gjør, det er derfor det er så mange som hører på det.
Men det forundrer meg ikke at det tar av på dansegulet. Jeg hører for min del på rock får fort lyst til å slenge meg villt rundt på konsertlokalet når jeg hører noe som "røsker", men fans av beatles synes det er noe tanketomt søl de og.
Synd at så mange skriver så mye BS når en spør om litt hjelp med en oppgave..
trance er fett nok det. men jeg er veldig kresen på trance, og det må IKKE være sånn «hold me tight i'm your fantasy»-opplegg.

når det gjelder elektronisk musikk er jeg mest glad i de som er litt alternative.. som skaper sin egen sound og sin egen sjanger.

www.djshadow.com <- min store helt *kozepå*
Alt av Trance,underground,hip-hop,rap,techno dill dall suger så hardt!! Det er ikke musikk id hele tatt..
idiot, klart det er musikk. jeg hater hip hop, men det er selvsagt musikk. akkurat som trance, polka, bånsull fra jølster og didgeridoo.
Opprinnelig postet av freakboy
Alt av Trance,underground,hip-hop,rap,techno dill dall suger så hardt!! Det er ikke musikk id hele tatt..
Vis hele sitatet...

tosk.
Unnskyld for dette innskuddet som ikke hjelper for prosjektet.


Men jeg må bare påpeke hvor dumt det er at folk begynner å disse trance og slikt når det ikke er det threaden går ut på. Spess denne replyen til freakboy er så usannsynlig dum.

/me lukter punk'ish attitude av freakboy
jaja.... Har vell lovt å disse det jeg vil! Trenger ikke få dritt slengt i trynet av folk! kaller meg for tosk eller liknende...
Opprinnelig postet av freakboy
jaja.... Har vell lovt å disse det jeg vil! Trenger ikke få dritt slengt i trynet av folk! kaller meg for tosk eller liknende...
Vis hele sitatet...
da har jo vi lov å disse deg om vi vil ..
Opprinnelig postet av Adrian_-_
Trance er livet.
Vis hele sitatet...
nei.. hardhouse og techno er livet
Opprinnelig postet av freakboy
Alt av Trance,underground,hip-hop,rap,techno dill dall suger så hardt!! Det er ikke musikk id hele tatt..
Vis hele sitatet...
Noen som har forstått det. Helt enig med deg freakboy.
freakboy: Alt av Trance,underground,hip-hop,rap,techno dill dall suger så hardt!! Det er ikke musikk id hele tatt..

neivell nei...det er ikke musikk....hmm...hvordan får du det til...og hva er musikk??

og hva for en sjanger er undergrunn?? jeg bare lurer jeg frikegutt... asså greit nok at du ikke liker den usikken, men det er musikk for det.
freakboy, du er det mest frustrerende mennesket her på nff... syntest nesten du burde få munnkurv og alle dinne uttaleser burde gå gjennom streng sensur før de i det hele tatt ble posta.
for å være helt ærlig har jeg enda ikke sett en eneste post som du har skrevet, som det var no vetigt i...alt er bare kødd og tull...sjerpings....

well back to helping the dood with the trance project.

du burde kanskje sjekke mixmag ministry og ikke minst Muzik (bladene that is ( du finner dem på narvesen) og hvis du ikke finner no der, send en mail til en av dem, de er som oftest meget behjelplige. tror det burde funke.

hvis du fortsatt ikke kommer no vei, send meg en pm så skal jeg hjelpe deg, jeg har en del litteratur om det der hjemme.

kan forøverig tipse deg om en bok som heter Ecstasy den er norsk og er skrevet av Harald etleranna, spør om den på biblioteket, de har den garrantert, den har ganske gode beskrivelser på musikken miljøet og alt som hører til

-enjoy =)
*Host*Fatal musikk
viggo: but still...its music
freakboy : du må forvente å bli flamed når du bare skriver dumme ting uten å begrunne noe som helst
Skulle ikke vert lov til å bli kalt musikk.

Det er så fatalt.
Sammelign Metallica og sånn trance shit.

Metallica spiller all selv, de sitter ikke ved en pc å trykker på noen knapper.
Mens en ælg som lager trance sitter der å tenker; "hvor passer det med bass nå da?. Hmmmm...Ja der kan jeg ha det. *Trykke på bassting i programmet, lime inn her å der.*

Metallica spiller alt selv. Feks når Metallica spiller live så hører en nesten ikke forskjell. Det er så sinsykt. I vertfall på Cunning Stunts....viss noen her har sett den.
Det er nesten feight. Alle nye artister "jukser" når de lager musikken. "nei nei...lim inn sånn bassting der. Åsså må du huske å ha en fin tromme effekt her å der."
Last ned et live klipp av noen nye artister, åsså en video av mettalica. ( Prøv å få tak i en fra Cunning Stunts )

Så tar dere å sammenligner dem.....så faans fatalt alt nye!
Skulle ikke ha vært lov til å høre på trance shit en gang.
viggo: ahh hvor skal jeg begynne....
når du skal lage musikk som er elektronisk...det er ikke alle som bruker datamaskiner, som oftest bruker folk synter samplere sequencere osv, og det er instrumenter på samme måre som en kassegitar, et munnspill eller en tuba, det krever skills , trening og feeling for å få det til å bli bra.
det du beskriver er kids som sitter i kjellerstua med ejay og limer sammen små samples.
og det er ikke no som blir gitt ut eller hørt på ( utenom Darude : sandstorm da, men ingen regel uten unntakt eller hva =))

så venligst ikke diss ting du har null peil på =)

det å lage house , trance ,garage, ambient, chilout er ikke no lek der man sitter og trykker på "basslinjeknappen" og får ferdig musikk ut.

og sånn foresten så er metallica utrolig harry =)
jeg mener du vet at et rockeband er gått til helvete når de har med seg et symfoni orkester på ei heil plate...eller var det nu ei dobbelplate????......
anywho....
metallica er vel et dårlig eksempel, men gamle metallica er bra
Jeg orker ikke utale meg på dette.....Har bare en ting å si om det, jeg gir meg blanke faen i hva dere sier...det er opptil admin. å eventuelt kikke meg fra NFF... Om jeg vil poste noe om mora mii så gjør jeg det! Trodde dette var et fritt forum der du kunne poste hva du ville.... Og til neste gang så skal jeg holde meg unna slike threads....
heh, jeg mener bare at du kaster ut ting om at du synes «Trance,underground,hip-hop,rap,techno dill dall suger så hardt!!» og at det «er ikke musikk id hele tatt!!» så må vi få lov til å kalle deg DUST tilbake. DUST.

D-U-S-T.

freakboy: jupp hold deg unna diskusjoner om ting du har shitt og ingen peiling på =)
det ervell det alle vill frem til er det ikke =)
Okei...nja...vet ikke om det er det alle vil frem til her....Det er jo flere enn bare lille meg som har dissa trance her.... mene...

-PapaCroatch
javist det er flere som disser trance her, de disser jo allslags, men de begrunner det med no og ikke bare sier at det er dritt fordi det er dritt..slik som du gjør =)

og foresten så har jeg enda ikke funnet ut hva du mente med underground?? er det en ny stil innforbi elektronisk musikk eller hva??

hehe
underground er lik med Prodigy o.l.
nope... prodigy er vell drum n`bass med innslag av breakbeat og techno(i ordets rette forstand)

underground er ikke no bestemt sjanger eller stil, det er bare en betegnelse man bruker på musik som ikke er signa ( som få kjenner til ( som ikke er komersiellt annerkjent osv ))
, tenkt jeg kunne forklare så slapp du å drite deg u....drite deg mer ut ment jeg ..

fattaru???
jauv, du har god grunn til å le av deg selv =)
virkelig god en
Så fint... nå vet vi at noen liker trance, og andre ikke...
Personlig hater jeg trance.............................................
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Personlig hater jeg trance.............................................
Vis hele sitatet...
Join The Club
start heller en "trance sucks" thread da ?
Hver sin smak eller?
Hvem bryr seg egentlig om hva andre syns...
jeg bryr meg bare om hva andre synes, derfor skal jeg begynne å røye, fordi da får jeg flere venner ifølge noen.

kanskje jeg får flere venner hvis jeg kler meg i skate/snow/surf klær og hører på punk!
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Et kongerike for å gjøre denne threaden stengt! Dette må være en av de mest unyttige threadene jeg har sett på lenge. En spør om opprinnelse og slik, og den første sida med reply's er "1" "2" "3" osv osv. Også kommer spesielt freakboy med de jævla uinterresante og ubrukelige postene siden om den stygge meninga si.

Hva med å bare svare på spørsmålet som var ment med denne threaden? er det i det hele tatt mulig?
Eller bare delete alle innlegg som ikke har et jack-shit med threaden og gjøre, slik at han som starta den kanskje får et klokt svar?
Opprinnelig postet av XeQtR
Et kongerike for å gjøre denne threaden stengt! Dette må være en av de mest unyttige threadene jeg har sett på lenge. En spør om opprinnelse og slik, og den første sida med reply's er "1" "2" "3" osv osv. Også kommer spesielt freakboy med de jævla uinterresante og ubrukelige postene siden om den stygge meninga si.

Hva med å bare svare på spørsmålet som var ment med denne threaden? er det i det hele tatt mulig?
Vis hele sitatet...
ingen meninger er stygge. De er bare dårlig formulert
Denne threaden er jo et skrekkeksempel på off-topic poster. Slik som denne jeg har skrevvet nå. Den handler ikke en dritt om det som det ble spurt om i starten.
Better than thou.
Jeg liker gutter.
Fy faen så piss dere klarer å presse inn på en thread
Se og få moderert dette fjollet!