Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1157
Har røyket ca 1-3g om dagen i 10-år ca.. har hatt flere lange opphold på alt fra et par uker til 6-8mnd iløpet av denne tidsperioden, noe som ikke har vært noe problem. Har ikke noen søvnproblemer og matlysten vet jeg går seg til 😊 men denne gangen klarer jeg ikke å holde opp mer enn et par dager i gangen pga jeg svetter så sinnsykt mye... svetter jevnt gjennom dagen, men på natten er det helt forferdelig... svetter så mye at jeg må ligge på håndkle og ha ekstra dyne... for den blir helt våt... noen som har tipps til hvordan jeg kan takle denne svetteperioden??
stå den av, vil tro det kan bli kjipt i 14 dager. Nattesvetting, dårlig søvn, dårlig matlyst, generelt ubehag. Det kommer.
Men er du flink, så går det over iløpet av ei uke-14dager. tips til svetting, spis masse sterk mat, hjelper kroppen å svette ut fortere.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nylig vært gjennom det samme etter 14års røyking.
Jeg hadde heldigvis bred seng, slik at jeg kunne svette ut lakenet på tre steder.
Når siste svetteplass var våt hadde den første tørket

For min del startet svetting og mareritt for fullt ca en uke etter røykeslutt.
Det hele ga seg etter 5,5 uke og nå sover jeg relativt godt og drømmer mer hyggelige ting.

Det er bare å stå i det. Det blir svært mye bedre når alt er ute av systemet.

Det er et jævla slit med så dårlig søvnkvalitet, men det gir seg snart
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit:
I tillegg til dyne brukte jeg også pledd.
Ikke samtidig, men byttet på, alt etter kroppstemperatur og fuktighet på annet sengetøy.
Fader da, håpet noen hadde en vidunderkur jeg ���� da får jeg bare legge en bunke med håndklær og en ekstra dyne ved sengen igjen da og ri av denne syyyyyke svettinga.. svettohoi..
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
GHB hjalp litt, uten at jeg skal anbefale bruk av slikt.
Unngå å spise, spesielt krydret mat rett før sengetid kan også ha en gunstig effekt.
Mat får du nok av de neste ukene.
Har selv lagt på meg 1kg per uke siden sluttdato.
Ikke noe jeg egentlig vil direkte anbefale, men godt mulig du kommer deg mye lettere gjennom abstinensene visst du i en periode på 1-2 uker går over på Benzodiazepiner og/eller milde opiater som Kodein og Tramadol.

Det beste ville selvfølgelig å ta noe som hemmer tendensen til å svette. Så sant et slikt medikament eksisterer.
Sist endret av Who?; 24. februar 2018 kl. 18:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det fins en medsin som mange lar pasienter går på mot svetting som bivirkning av metadon, jeg svetter som en gris, spesielt når jeg stresser. Husker ikke navnet, men spør legen. Det er sikkert lett å få. Anbefaler ikke å bytte hasj mot piller og opiater jeg hvertfall.

s
Sover godt, hadde det ikke vært for at jeg våkner søkk våt av svette 3-8 ganger PR natt... men bruker ikke noe annet, og har en jobb dær jeg må være opplagt og fresh til kl 07 vær morgen.. så hverken GHB el benzo er innafor.. men har en uke hjemme alene straks, så tenker å spare meg til da og håpe på at jeg har fått svetta ut det værste når jeg har sengen for meg selv... hehe
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil anbefale å trene endel de første 14 dagene, samt å spise sunt.