Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3260
Noen her som kjenner til hvordan jeg kan sette opp en reverse proxy som kaller flere backends?

Jeg tenker da å la første backend svare i klienten, og la backend n svar til logfil. Jeg har nginx installert, men har ikke funnet ut hvordan man gjør det.

Er det i det hele tatt mulig?
Sist endret av fxxked; 18. juli 2017 kl. 22:44.
Skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Kan du forklare litt mer konkret hva problemet er?

Tenker du f.eks. en arkitektur hvor requesten blir sendt til alle upstream-servere, og første upstream som svarer blir sendt til klienten, og resten av dem skriver til loggfil?
fxxked's Avatar
Trådstarter
Jeg ser for meg at man setter opp en array med backends/upstream-servere, pseudokonfig under:

[ "10.0.0.10", "10.0.0.11", "10.0.0.12", "10.0.0.13" ] med tilsvarende logfiler
[ "-", "/opt/var/log/10.0.0.11.log", "/opt/var/log/10.0.0.12.log", "/opt/var/log/10.0.0.13.log" ]

Hvor "-" svarer som en vanlig reverse proxy tilbake til den nettleseren som sender inn spørringen.
Sist endret av fxxked; 18. juli 2017 kl. 23:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Spørsmålet gir fortsatt ikkje spesielt mykje meining. Kva er det du vil? Lastbalansering?
Er målet ditt at du skal ha en backend server som også får alle requestene kun for å logge dem ? (for å samle request log fra flere servere uten å logge på dei vanlige backend serverene ?)
fxxked's Avatar
Trådstarter
Målet med øvelsen er å teste nye backends med ekte data fra reelt produksjonsmiljø.
Sist endret av fxxked; 19. juli 2017 kl. 09:49.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dette er ikkje 20 spørsmål.