Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3062
Hei dere i forumet!

Jeg skal arrangere et lan party. På nettsiden skal jeg bruke et plassreservasjonssystem som heter Partyreg. Dette er et system som brukes til mindre LAN Partys for at kundene kan velge plass der de vil. Men jeg vet ikke hvordan jeg får plassreservasjons systemet inn på siden min. Det er noe CSS kode greier og litt av hvert.

Kunne noen ha vært super snill å prøvd å finne ut av det til meg?

(Du kan registrere deg på høyre siden av siden og arrange et test lan for mer informasjon om hva jeg mener, trykk på Innstillinger på venstre siden av Partyreg siden når du har logget inn)

Link: http://www.partyreg.net/

Mvh, Henryman55
Sist endret av henryman55; 29. august 2017 kl. 15:38.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva er det du ikke skjønner?
Det står klart og tydelig at det første feltet skal du kopiere og lime inn i HTML header (altså mellom <head> og </head> i starten av dokumentet på websiden din).
Jeg bruker en nettside maker som heter Weebly. Hvor skal jeg liksom paste inn CSS og HTML og den slags?

Liksom dette er koden min: <style type="text/css">
<!--
body {background-color: white; margin-left: 5px; margin-top:5px;}
a,a:link {text-decoration: none;}
a:hover {text-decoration: underline}
.topic {color: #000000; font-size: 20px; font-weight: bold;}
.subtopic {color: #000000; font-size: 18px; font-weight: bold;}
.menu {color: #999999;}
.text {color: #000000; font-size: 14px;}
.error {color: #FF0000;}
.mapinfo {color: #000000; background-color: #FFFFFF; border-width: 1px; border-color: #999999;}
.searchlist {background-color: #FFFFFF; border: 1px; border-spacing: 0; border-color: #999999;}
.searchlist-top { font-size: 14px; background-color: #CCCCCC; border: 0; padding: 2px; font-weight: bold;}
.searchlist-1 { font-size: 14px; background-color: #FFFFFF; border: 0; padding: 2px;}
.searchlist-2 { font-size: 14px; background-color: #CCCCCC; border: 0; padding: 2px;}
.reglist { font-size: 14px; background-color: #FFFFFF; border: 1px; border-spacing: 0px; border-color: #999999;}
.reglist-top {font-size: 14px; background-color: #CCCCCC; border: 0; padding: 2px; font-weight: bold;}
.reglist-1 { font-size: 14px; background-color: #FFFFFF; border: 0; padding: 2px;}
.reglist-2 { font-size: 14px; background-color: #CCCCCC; border: 0; padding: 2px;}
//-->
</style>

<meta http-equiv="keywords" content="NattLAN, partyreg, lanparty, dataparty, linking, lan">

Skal jeg bare paste den inn som HTML på den siden? Det funker ikke.
Sist endret av henryman55; 29. august 2017 kl. 17:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Har du sett på support siden til weebly?
https://hc.weebly.com/hc/en-us
Her er noen bilder forresten, fra HTML og CSS Editor og nettsiden.




Har sett på support siden ja, skjønte den ikke helt.
https://pasteboard.co/GHUNUfq.png
https://pasteboard.co/GHUO73s.png
https://pasteboard.co/GHUOg0B.png
https://pasteboard.co/GHUOmTR.png
Sist endret av henryman55; 29. august 2017 kl. 18:06.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er vel "Embed code" funksjonen du skal bruke: How to Embed code in weebly
Har lagt inn koden som HTML på nettsiden ved å bruke Embed code, men det viser bare hvitt/ingenting. Noen forslag?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er du sikker på at partyreg.net systemet faktisk fungerer?
Jeg prøvde å lage et kart nå og sette opp et eget party, men får ingen kode som skal inn på siden foruten CSS koden i headeren og den gjør ingenting av seg selv, der ligger bare definisjoner av grafikk og tekst.

Så langt jeg ser er ikke partyreg.net et system som fungerer.
Ut ifra de to trådene dine, ser det ser ut som om du kunne trengt å lage deg et "crew" til lanet ditt, bestående av mennesker med rette kunnskaper. Om du må lage tråder på NFF om dette før du skal arrangere et lan, så er det bare å ønske deg lykke til...
Sitat av brennesle Vis innlegg
Ut ifra de to trådene dine, ser det ser ut som om du kunne trengt å lage deg et "crew" til lanet ditt, bestående av mennesker med rette kunnskaper. Om du må lage tråder på NFF om dette før du skal arrangere et lan, så er det bare å ønske deg lykke til...
Vis hele sitatet...
Herregud. Vi har alle vært nybegynner en gang.
Sitat av Antidote Vis innlegg
Herregud. Vi har alle vært nybegynner en gang.
Vis hele sitatet...
Jo, men realiteten tilsier at han ikke har kunnskapen nødvendig for å kunne være arrangør til noe slikt - uansett hvor mye dine motivasjonstaler på tuben sier at man får til hva man vil. Kanskje det kom litt kvasst frem, og da beklager jeg det, men jeg mener han burde finne noen som kan bidra med slike ting til lanet istedenfor å sitte å spørre på et forum. Blir fort stress hvis han sitter der med 30 stykker med problemer, og han ikke kan en døyt...
Sist endret av brennesle; 30. august 2017 kl. 16:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Antidote Vis innlegg
Herregud. Vi har alle vært nybegynner en gang.
Vis hele sitatet...
Jo men som brennesle sier, det går an å velge en mindre bratt læringskurve:
Vi startet med typiske kjellerstue lan med en 5 andre kompiser, så kunne man lære en smule om nettverk fra det og så jobbe opp til større. Vi leide grendahus og ordnet avtale med lokale nettleverandøren for å ha et lan med en 25 stk, vi hadde noen slike før vi endte opp med lan på et par hundre stykker.

Jeg vil påstå at disse kunnskapene må man ha:
Kunnskap om bruk av fysisk nettverksutstyr, routere, switcher og kabling.
Grunnleggende nettverk, IP adresser og hva et subnet er, hva DHCP er og oppsett av det.
Web - HTML og noe PHP/javascript for oppsett av hjemmeside/påmelding.
skader absolutt ikke å dykke i linux universet også, for oppsett av dedikerte gamingservere, statistikkføring etc.
Ok tror jeg bare får droppe det derre sitteplass greiene...

Vet noen om noen andre nettsider jeg kan bruke til sånn sitteplass greier?
Skyter i blindet her, men hvorfor MÅ du ha et system? Kan du ikke tegne opp plantegning for plasseringer og be folk betale på nettsiden med sitteplass som kommentar, eller sende e-post/sms/XXXXXXX for å registrere seg som "earlybirds" som velger sitteplass.

Du kan vel også lage et form under bestilling der du får en dropdown meny (typ slik som flyselskapet jeg fløy med hadde).
Det er bare det at det er mye fetere med sånn sitteplass system men dropper det hvis det blir for mye stress.

Men hvis noen vet om noen nettsider som ligner si ifra!
Hvis dere bare er 30 stk så trenger dere vel ikke plassreservasjon? Lag en facebookgruppe med bilde der folk kan kommentere hvilken plass de hvil ha, eller lag noe enkelt i Google Docs/Sheets der folk kan krysse av med google id.
Problem fikset! Freak brukeren Dodecha ga meg link til en side som heter Lanreg.org og den funker utmerket!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Tenkte jeg bare ville si at nå som LAN-et er ferdig har jeg ferdig utviklet mitt eget seatmap LAN-party system basert på PHP, mySQL, Javascript, JQuery og HTML. Takk til alle som trodde på meg. Link til seatmap systemet kan jeg dele her om ønskelig.
Sist endret av henryman55; 6. november 2017 kl. 18:08.
Sitat av henryman55 Vis innlegg
Tenkte jeg bare ville si at nå som LAN-et er ferdig har jeg ferdig utviklet mitt eget seatmap LAN-party system basert på PHP, mySQL, Javascript, JQuery og HTML. Takk til alle som trodde på meg. Link til seatmap systemet kan jeg dele her om ønskelig.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Jeg er veldig interessert i å se seatmap systemet ditt, kanskje jeg også kan bruke det.