Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2340
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei folks

Jeg har fått i "oppgave" (egentlig bare en morsom liten tradisjon at første års lærlingen skal klare dette og finne ut hvordan for moroskyld) å lage en countdown timer til julaften. Dette skal jeg nok klare å programmere på en eller annen måte, men det har seg også slik at jeg må koble timeren til en annen datamaskin via nettdeling tror jeg, slik at det kommer på en stor skjerm en data er koblet på via min data. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg gjør dette? Har prøvd å søke opp på google, men finner bare veldig gamle tråder (windows 7 osv).
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sier ingenting om plattform eller krav, hva med å bare lage en webside med nedtellingen?

Kan f.eks gjøres med to skarve linjer php kode:

Kode

$daysuntilxmas = ceil((mktime(0,0,0,12,25,date('Y')) - time()) / 86400);
echo "There are $daysuntilxmas days to Xmas!";
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Sier ingenting om plattform eller krav, hva med å bare lage en webside med nedtellingen?

Kan f.eks gjøres med to skarve linjer php kode:

Kode

$daysuntilxmas = ceil((mktime(0,0,0,12,25,date('Y')) - time()) / 86400);
echo "There are $daysuntilxmas days to Xmas!";
Vis hele sitatet...
Og hvordan får jeg denne nettsiden jeg har lagd over på den andre datamaskinen? Det er snakk om Windows 10
Laurus canus
mås'n's Avatar
54 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og hvordan får jeg denne nettsiden jeg har lagd over på den andre datamaskinen? Det er snakk om Windows 10
Vis hele sitatet...
Når du har laget ei webside går du jo bare ganske enkelt inne på siden fra den andre datamaskinen. Vi snakker vanlig nettside her.
Sist endret av mås'n; 10. august 2017 kl. 10:44.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mås'n Vis innlegg
Når du har laget ei webside går du jo bare ganske enkelt inne på siden fra den andre datamaskinen. Vi snakker vanlig nettside her.
Vis hele sitatet...
Hadde det bare vært så lett hadde jeg bare lagd en gratis nettside med en eller annen nedteller på. Hele meningen bak denne meningsløse oppgaven er at jeg skal klare å gjøre dette via å koble min PC til den andre. De sa noe om nettdeling eller noe lignende.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Om det er kravet så høres det mer ut som at du kan lage et program i hva som helst språk du er komfortabel med som teller ned og så bruke eksernt skrivebord for å koble den andre pc'en til og vise det der. Hvilke språk har du erfaring med?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om det er kravet så høres det mer ut som at du kan lage et program i hva som helst språk du er komfortabel med som teller ned og så bruke eksernt skrivebord for å koble den andre pc'en til og vise det der. Hvilke språk har du erfaring med?
Vis hele sitatet...
Java er vel det eneste jeg kan såpass godt at jeg klarer å lage helt greie små program ut av det, men jeg er ingen mester akkurat.