Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva syntes du om BrainWave Genetator?
Beste programmet EVER! 69 12,66%
Bra. 143 26,24%
Tjaaa, sånn halveis... 172 31,56%
Yuck!!!! 161 29,54%
Stemmegivere: 545. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  298 54439
Kan ikke si at jeg merker noe nei.
Må man sitte HELT stille mens man har på lydene, eller kan man sitte å skrive på maskinen elns?

Edit: Og hvor skal jeg plassere presetsene jeg laster ned? Får beskjed om at programmet ikke finner .wav filen når jeg prøver å spille av preseten. Har både preset og .wav i samme mappe.
Sist endret av BiZARRE; 11. januar 2005 kl. 16:58.
De derre "Visual" greiene det står om, skal det komme opp noe greier på skjermen elns da? Og må man sitte helt føkking still i mørket f eks, og bare konse på lyden? Funka som faen til en kompis av meg, både too much coffee og en slags LSD ting, men til meg merka jeg det knapt...
Opprinnelig postet av BiZARRE
Må man sitte HELT stille mens man har på lydene, eller kan man sitte å skrive på maskinen elns?

Edit: Og hvor skal jeg plassere presetsene jeg laster ned? Får beskjed om at programmet ikke finner .wav filen når jeg prøver å spille av preseten. Har både preset og .wav i samme mappe.
Vis hele sitatet...
Funker om du sletter den fra lista og legger den til på nytt
Selve preset filen bare dobbeltklikker du på for å legge inn, mens wav filene må kopieres over til bwg mappen. Da bør det funke.
Glem ikke å laste den den "ekstra" greia ^^
Cracken du tenker på når du sier "extra" greie?

Jeg merker i timene på skolen at jeg har litt vanskelig for å konsentrere meg med arbeidet, så lenge det ikke er veldig gøy. Kunne også tenkt meg å lære fortere.
Noen som vet om en preset som er til å anbefale?

Vil teste om dette greiene funker på meg, men vil ikke bli hyper pga lekser seinere ikveld.. Noen preseter som gir en ikke så aaalt for stor effekt?
sikkert Extra background sounds
Er det noen som har opplevd og våknet av at man ikke får puste siden att du ligger innrullet i en 2m lang headsett ledning? Hvordan skal jeg ungå det?
teip ledningen fast til kroppen? :P trådløst headset?
er det noen andre enn meg som får sinnsykt vondt i hue, etter la meg si, 30 min uten bw? jeg blir dratt tilbake hver gang jeg prøver å se på tv :P det er faen meg lættis.. fikk kjempe effekt igår, men idag er det bare beroligene, og litt kribblende i magen.. + noen ganger kommer kilinga i hue..
Jeg fikk også vondt i hue av en preset.
Har hørt på den Deep Mind VI i ca 16 minutter nå.
Iløpet av den tiden så har det bare hendt to ting:
- Kiling i høvve.
- Ler av ingenting.

Er det rette symptomer/bivirkninger? (aner ikke hva som er forskjellen)

Hvordan skal man bruke det egentlig? Skal man ligge i et helt mørkt rom og høre på duringa?
Trur du skal ligge komfortabelt i en seng med hodetelefoner og la preseten gå sin gang.
Er det bare meg eller blir dere veldig trøtte av og høre disse presetene?
Jeg blir vertfall trøtt. Jeg prøvde den too much coffee greia og sovna på sofa'en. Hadde prøvd flere presets før det, blant annet trance. Jeg kan ikke huske når jeg sovnet, bare at jeg våknet med alt lys på (var av da jeg la meg). Men det kan ha vert personer i rommet.

Uansett så skal jeg sovne inn til en eller annen preset. Leter etter en som får meg skikkelig uthvilt, selv om jeg bare sover 4-5 timer per natt. Noen som vet om en bra?
Fikk det til nå.
Dette eide
Sist endret av wzln; 12. januar 2005 kl. 07:46.
Sett på Sleep (2) og len deg tilbake. Jeg merket jeg ble no skikkelig trøtt, og når jeg åpne øya igjen føltes det ut som om jeg nettop hadde stått opp etter å ha sovet en god nattssøvn. :O
Opprinnelig postet av John B
Sett på Sleep (2)...
Vis hele sitatet...
Har du linken til det presetet? Kan ikke finne et preset med navn Sleep (2) på siden...

Edit: Kan det ha vært et av de builtin presetene?
http://www.bwgen.com/presets/desc29.htm
nå har jeg hørt på denne ganske lenge.. har ikke tatt tiden.. og konset på det tredje øyet.. var helt sykt..

-jeg satt i stolen min foran pc'en, ganske hm.. merkelig i hodet etter Serotonin som visstnok skal gjøre en glad og leste om det tredje øyet..

halvveis nedover(linken) så lastet jeg den ned og begynte å høre på den mens jeg fortsatt leste.. teksten begynte å bli til meningsfulle men meningsløse ord:P

jeg begynte å tenke på øyet..
så etter en stund la jeg merke til at jeg satt og svaiet med hodet.. det var da jeg først la merke til at jeg var i trance.. jeg begynte med ett å konsentrere på øyet igjen i håp om å ikke falle ut

-jeg konsentrerte meg så mye jeg kunne..jeg merket ikke før etterpå at jeg hadde sluttet å holde hodet oppe. det lå nå på skulderen min..

så plutselig mister jeg all følelse fra øyenbrynene mine og oppover panna.. jeg måtte selvsagt begynne å kjenne etter og mistet dermed konsentrasjonen.. men fortsatt så var jeg i en trancelignende tillstand
det virket som om alt gikk veldig sakte

jeg reiste meg opp og alt kjentes så harmonisk ut.. jeg lente meg så langt framover der jeg sto at jeg ikke kunne skjønne at jeg ikke falt.. (da jeg merket at jeg sto sånn)

jeg kikket meg i speilet.. det var skummelt og anbefales ikke..:P
så helt plutselig tok jeg av meg headsettet og prøvde å klarne til igjen.. det kjentes nesten litt ut som når man har vært en stund under vann og plutselig stikker hodet opp igjen..

dette var bare noen av de fysiske endringene jeg kjente..

noe av det sykeste jeg har prøvd..
Sitter her selv nå Madstyle... føler meg helt... borte.
Jeg tror nok at NOEN folk opplever placebo, men jeg har aldri prøvd LSD og har ikke hørt annet enn at det gir halisser... Så jeg prøvde det da. Det jeg merket var at jeg først ble lett i hodet, så fikk jeg et litt mer undrende og fint syn på verden. Så gikk jeg ut og så opp på himmelen... SÅ leste jeg om det. Det er ikke bare placebo!
Damn! Dette var fucka. Våkna iaf:P
ooooo.. dette er sykt.. toro du man fpr varige sdkafer av dette?

hele hue mitt dunker.. haha

edit.. sory for skrivee feiliene, ser tastaturet heller dårlig.. (konseentrerte emg big time for å skrive detta..)

edit2: da var jeg ferdig med den greia, stopper etter 15 min, under stoppinga fader lyden ut, og bak delen av hue mitt oppførte seg jævlig merkelig, føltes som at alle musklene trakk seg sammen, jeg har smålig vondt forran i panna, pluss at alle lyder jeg hører er skurrete (kanskje ressultatet av høy lyd :P) jeg følte også at hodet ble tungt, men konsentrerte meg for at det ikke skulle svaie, men gjett hva, plutselig så ligger hue mitt på nakken :P dette var digg dere, må nesten stå opp å rekke dette en gang før skolen imorra..
Sist endret av BuzzR; 12. januar 2005 kl. 15:19.
Opprinnelig postet av BuzzR
ooooo.. dette er sykt.. toro du man fpr varige sdkafer av dette?

hele hue mitt dunker.. haha
Vis hele sitatet...
Utifra den stavingen er jeg nok redd for at skaden allerede har skjedd
Er ikke dette ganske skummelt å leke seg med? Det med det tredje øyet høres ekstremt farlig ut :s Å bli sinnsyk pga. av en lite program er ikke noe å tulle med.
Kan man ta skader av det 3. øye?? Fant nettop ut at denne http://www.bwgen.com/presets/desc46.htm var nydelig etter 3. øye greia, men den delen av panna som ista var vond, brenner nå helt jævelig, som om jeg har syre der eller noe.. ekkelt..!
Det er fint om folk deler hvordan de opplever de forskjellige presetene, navnet på de og hvordan de funket. Er f.eks interesert i hvilken du bruker charzer som gir deg bedre konsentrasjon.
Prøver nå selv 14+22 WITH 8 DROP, som skal gjøre deg smartere/mer konsenrert. Brukt den i ca 20 min før middag og ca 5 nå. Følte ingenting ekstra før middag, nå blir jeg egentlig litt småkvalm
Da har også jeg lastet ned denne saken.
Hører nå på "Too much coffeine"
Har hørt på den i 10 minutter nå. Merker ikke noe enda, bortsett fra at øra mine kjennes varme ut
Sykt program sier jeg bare, har vondt i huet nå :S Tror jeg skal anmelde dem for skader på mitt lille hue
Nå har jeg testet 3 presets en god stund.
Først coffe, så cofee improved. Kan ikke si jeg merket noen forskjell. Nå hører jeg på
Astral Projection -without fail.
Har kommet til 12 minutter, men merker ikke noe.

Kanskje jeg bør legge meg ned, og slappe helt helt av.
Er det bare jeg som vet at det nytter ikke hvor lav/høy frekvens du setter Brainwave på vist ikke headsettet ditt dekker den frekvensen?
De påstår at 410+400(høyre/venstre) Hz skaper 10 inne i hodet ditt.
Les om det på teori sidene deres
Noen som har prøvd noen Lucid Dreaming? Skal man høre på de mens man prøve å sove?
Jeg har vært helt snål i hodet siden jeg brukte det sist (mandag)... Tror jeg lar programmet ligge til jeg blir normal igjen
Opprinnelig postet av BiZARRE
Noen som har prøvd noen Lucid Dreaming? Skal man høre på de mens man prøve å sove?
Vis hele sitatet...
http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html

og til Joshiwo, tror det er meningen at du skal være litt snål i hue etter å ha brukt det..
hørte nå på: Sleep induction 1 (genrealll) i ca 12 min,. blei helt raart i hodet. begynte og svvette i henda og serr litt uklart..

re dette trygt? eller er deet programm farlig tor dere?

Edot: sorry for en del skrivfeil, ser ikke helt klart. tror jeg skal legge meg og se hvordan jeg er i morgn. vi snakks
Sist endret av buffy; 12. januar 2005 kl. 21:12.
det kan umulig være godt, men jeg har (til min skuffelse) funnet ut at hjernen takkler programmet bedre og bedre for hver dag.. jeg har bare opplevd at jeg forsvinner en gang idag vs 4-5 igår.. tror det har mye med psyken din, hvis du tror at du blir skrullete, så blir du skrullete, hvis du ikke tror det, så blir du ikke påvirka (så fort,, for dette funker som faen) :P sov godt da buffy, forresten, prøv no more sleep, så slipper du å sove så mye, prøvde den igår, og var våken leeeenge uten og bli trøtt dagen etterpå
for dere det ikke funker for..

prøv å skru av alt lys.. sitt så avslappet og behagelig som mulig og tømm hodet helt for tanker.. bare tenk på lyden..

meditasjon dette jo:P
Satt i et kvarter og hørte på Sleep Introduction 2, i et stapp mørkt rom med øynene lukket. Sovnet foran pc'en.... Var helt lys åken på forhånd... Scary! :P
fikk bare en irriterende piping i øret jeg .... satt å hørte på noe relaxation greie... anbefaller alle å prøve å lukke igjen øynene for å slappe av jeg
Som jeg forsto, skulle jeg våkne av "too much coffee". Det som skjedde var at jeg lå meg lys våken ned på sofaen, tok på headsettet med "too much coffee" og etter ca 2 min. sovna jeg

Varierer sikkert fra person til person elns. Lå og hørte på "superlow LSD" i en stund også, og da begynte øyelokka mine å dirre og virbrere noe sinnsykt! (sånn som i the matrix) En annen kompis av med som prøvde superlow LSD ble dritsvimmel og begynte å sjangle, og babla om at han så for seg at "bølgene tok ham"... sjukt
Sist endret av joachimnh; 13. januar 2005 kl. 04:22.
http://www.bwgen.com/presets/desc714.htm

"Purpose: To improve the possibility of lucid dreaming, reduce the amount of necessary sleep and improve the overall quality of sleep"

Denne var bra. Hadde dog ingen lucid dream, men vokna etter 6 timer, ferdig uthvilt. Og det er ulikt meg!
Hmm.. jeg sitter å hører på The awakened mind atm.. har hørt på den i 11 min nå.. men merker ingeting annet en at det begynner å gjøre litt vondt i nakken, og får en numm følelse i armene :/ Hvor lenge må jeg høre på dette?

Edit: Auch... hørte på det i 27 min og merket ingen spessiel effekt :/ nå har jeg vondt i hodet og alle lydene jeg hører er som om de er i en slags vibrasjon...

sån dirrelyd fra alle lydene... freaky.. håper jeg kommer tilbake til den gode gamle hørselen snart

Edit2: Nå har jeg hørt på Too Much Coffee i 20 min. Og merker ikke noen ting..


Må man stille volumet på noe spesielt?.. kjører det sån midt på tre, slik at det er behagelig i ørene mine jeg, men det funker jo tydeligvis ikke.
Sist endret av Hindsight; 13. januar 2005 kl. 18:14.
Når jeg skal lagre preset'en til .wav for å ha den på mp3 spilleren, så får jeg error..

http://img119.exs.cx/img119/6867/error2bb.th.jpg

Noen som vet hva som er galt?
PS: Har ledig diskplass...
Bizarre: gidder du å dele med folket hvis du får ordnet preseten i mp3?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
http://www.bwgen.com/presets/desc521.htm <- denne blir du svimmel av... Når du hører på mp3 etter er det akkurat som kvaliteten er 64kbits.. helt rar lyd :P
Lurer på om det er avhengighetsskapende...
Dette er helt sikkert avhengighetsskapende, jeg får vondt i hue hvis jeg ikke kjører en runde med BW hver 3 -5 time. :P har gått uten siden i natt dha.. men skal vel på en nå.. woho..

jeg må si at min favoritt er third eye opening.. den gør deg helt fakka,,..
Opprinnelig postet av snoopg
Bizarre: gidder du å dele med folket hvis du får ordnet preseten i mp3?
Vis hele sitatet...
Jeg får den over i mp3, men hvis den blir så og så lang så får jeg det error'et. Den lengste jeg har klart å lage uten å få error er vel på rundt 2 timer. Hvis jeg tar noe spessielt over det, så får jeg error. Sinnsykt iriterende da jeg har lyst å sove med en preset på, og ikke har pc'en på rommet!
Opprinnelig postet av BiZARRE
Jeg får den over i mp3, men hvis den blir så og så lang så får jeg det error'et. Den lengste jeg har klart å lage uten å få error er vel på rundt 2 timer. Hvis jeg tar noe spessielt over det, så får jeg error. Sinnsykt iriterende da jeg har lyst å sove med en preset på, og ikke har pc'en på rommet!
Vis hele sitatet...
Kan du ikke bare exportere fra bwg til wav fil, som du så deler opp i flere små deler før du converterer det til mp3? Noen som vet hvordan mp3 komprimeringen påvirker effekten av lyden? Det fjerner jo lyder som er utenfor et visst spekter?