Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2837
Hei! Trenger sårt hjelp og kan ikke snu meg til noen andre.
Vært sammen med kjæresten min i ca 6 måneder, de første gikk bra. Vi hadde det bra, han tokk godt vare på meg og forsto mine psykiske plager. Plutselig en dag snudde alt seg, han blei sint for små ting, begynte å kalle meg ting som dum, gal, hjerne skadet osv. Han har og kalt meg stygg ve en anledning og forteller meg konstant at jeg må gå ned i vekt (80kg 1.69cm). Jeg elsker han virkelig og forguder han mer enn noe annet, men det har kommet til punktet hvor jeg gråter mer enn jeg smiler. Noen som har tips til meg? Hvordan kan jeg snakke med han? Han blir så fort sint og sier masse stygt om at jeg er en drama queen og at jeg bestandig skal snakke om følelsene mine..
Du burde komme deg vekk fra han før han ødelegger deg som person.
Han er absolutt ingenting å ta vare på når han behandler deg sånn uansett hvor mye du måtte elske han.
Hvordan klarer du å elske en som misshandler deg psykisk?

Kom deg vekk mens du enda kan og finn en type som er snill og grei!
Høres ut som et skikkelig rasshøl. Dump han og gå videre i livet. Finn deg en skikkelig mann, en som elsker deg for den du er og som liker alle dine sider. Ikke heng fast i en drøm du egentlig vet ikke virker. Di fortjener et bra liv med en bra mann. Finn deg en mann som tenner på den du er. En som elsker alle dine centimeter og digger kroppen din. Nå kaster du vekk deler av livet ditt på en tulling som bare rakker ned på deg og som får deg til å føle deg som dritt. Kjærester skal bygge hverandre opp, ikke trampe hverandre ned i dritten.

Du trenger egentlig ikke ta noen flere samtaler med ham. Han er en drittsekk, og uansett om du snakker om dette eller ei så kommer han til falle tilbake til psykotendensene før eller siden. Du kan ikke endre ham. Bare han kan endre seg.
Sist endret av random67489; 25. juli 2018 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lamasyre's Avatar
Trådstarter
13 3
Kan legge til at jeg er veldig syk, tar meg ofte i å overanalysere hvordan jeg er mot han, finner noen ganger feil og fuck ups men det er heller sjeldent. Jeg klarer lissom ikke å se hva jeg gjør galt og han prøver bestandig og snu det til at jeg er dum som ikke forstår at det er meg det er noe galt med.
En person som sårer andre med overlegg er en skitstøvel. Det er ikke mennesketypen du ønsker å skape en fremtid sammen med. Tenk over hva slikt gjør med deg over tid? Det vil bryte deg ned og du vil miste troen på deg selv på alle områder. Til sist vil du tro at det stemmer det han sier, at det må være noe feil hos deg og at du ikke duger. Men har tar feil, det er han som gal og hjerneskadet. Og du trenger ikke ham i livet ditt. Kast han på dør og skaff deg en ny en.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg lever etter "Er noe mer stress enn kos..."

Ditch han, fremtidige deg blir glad for det
Kom deg bort så fort som mulig. Vær oppmerksom på at når du vil gjøre det slutt, så blir han plutselig veldig snill igjen. Så går det litt tid, og psykopaten våkner igjen. Dette kan fort bli voldelig også, avslutt nå før du sitter i klisteret og ødelegger deg selv med å fundere på hva du gjør galt eller om det er din skyld.
Virker som han er lei av deg, du bør snakke med han og si at han enten får gjøre det slutt eller begynne og behandle deg skikkelig, mitt syn på det er at han har behandlet deg så dårlig at du ikke bør fortsette og være sammen med han
Uvaksinert 👍
Er du redd for at du ikke vil finne deg noen andre siden du sier veldig syk? Tro meg, det er ikke deg det er noe galt med og du må finne noen som godtar deg slik du er, og de finnes de, det vet jeg. Tenker jeg rett hvis du kanskje er livredd for å bli alene hvis du dumper han? Det er uansett ikke bra for deg å være sammen med en slik fyr. Men du har vel en psykolog eller annet helsepersonell du kan oppsøke som kan hjelpe deg etter at du har dumpa han så du ikke blir sittende helt alene med tankene dine? Og du 80kg og 1.69 er en flott vekt ;-)
Vel, siden alle tar din side, prøver jeg å åpne for han side.

Han har ikke slått opp med deg, det er nok noe som stopper han der. Er han slik når dere er ilag eller bare når det er distanse? Kanskje han også sliter med noe? Jeg tipper han har noen tanker som gjør at du selv virker usikker for han og ikke helt gjør slik som han ville gjort for deg. Hvertfall en situasjon jeg selv var i. Måten han snakker på til deg er ofte reflektert på svarene du har gitt han. Da er han enten psycho eller så er det du som ikke helt forstår. Men til syvende og sist, så er det han som står feil og hater deg på slik måte.
Du ser ikke hva du gjør galt, er du sikker? Det husker jeg ei tidligere sa til meg også, men hun drev konstakt å skjekket mobilen min bak ryggen og snakket med exer i hytt og vær. Tok også permanente avgjørelser på sparket uten å konsultere meg.
Når det er sagt, du sier du gråter mer enn du smiler, og da ville jeg takket for meg og dratt. Gjerne tatt en siste chat face to face og lagt alt på bordet og gjerne gitt et ultimatum.
Lamasyre's Avatar
Trådstarter
13 3
Som sakt så overanalyserer jeg alt jeg sier og gjør, å kalle meg dum og skadet er ikke noe unnskyldning for. Han har sine diagnoser og jeg gjør alt for å jobbe me han. Vi gjør feil begge to, det vet jeg. Men som å kalle noen stygge ting er ikke noe jeg gjør da jeg vet hva det kan gjøre me en person. Jeg har i tidligere forhold blitt utsatt for fysisk og psykisk vold, å det er da noe jeg er ekstremt sensitiv over. Dette vet han godt, og det skal bli tatt hensyn til. Når jeg må gå igjennom traumer hver dag fordi han har en dårlig dag blir det veldig tungt. Når han er i dårlig humør skal alle andre rundt han også være det. Ja jeg gjør feil, men går som sakt veldig innpå megselv etter hver krangel og det er faktisk sjeldent jeg finner noe som kan overkomme det han sier og gjør. Å jeg sier unnskyld vist jeg sier noe galt, men unnskyld er et sjeldent brukt ord fra hannes side. Jeg er nokk ikke plett fri selv.
Jeg skjønner altså, ikke ta meg feil, prøver bare å komme fra andre synspunkter.
Faktumet at han lar hans humør infliktere andre sitt er helt feil og ikke en hverdag man vil ha. Det er jo helt normalt at man sliter i et forhold, alt er jo ikke en dans på roser, men man må komme me kompromisser man begge kan leve med. Det er feil av han å hate på deg, i et forhold må man skjønne at det ikke er deg mot han men dere mot problemet. Skjønner han ikke det kan du egentlig takke for deg, for han kommer ikke til å fatte det.

Å si hade til en man virkelig elsker er helt jævlig kortsiktig, men langsiktig vil du takke deg selv om du gjør noe drastiskt nå.
Det er nok når det blir normalt for han å kalle deg stygge ting! Så for lenge sida!
Er du mer trist enn glad så har du ingenting å tape på å gå men masse å tape på å bli.

Og du en som syns det er dritt å snakke om følelser eller at kjæresten snakker om følelser, har ikke følelser nok selv. Det er jo det forelskelse og kjærlighet kommer av og gidder han ikke ta hensyn til hva du føler så elsker han og respekterer han deg ikke! Det beviser han når han kaller deg dritt også. Han elsker å ha makt over deg og rakke ned på deg men ikke deg. Ikke bruk mer av livet ditt på en dust, nok er nok og langt på overtid!

Og ikke la kjærlighetssorgen lure deg tilbake, så fort du er over sorgen vil du innse at livet ditt er mye bedre uten en sånn kjæreste!

Er trist å lese så mange jenter utsatt for fysisk og psykisk vold i forhold og det er nok med på å forme valg av fremtidig partner og grenser. You accept the love you think you deserve var det noen som sa på en film her om dagen som handla om nettopp dårlige forhold. Men kan love deg at du fortjener bedre du bare har vansker med å se det sjæl fordi du bare har vært med drittmenn.
Sist endret av celticwiz; 25. juli 2018 kl. 19:00.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hvordan ser kjæresten din ut? Har det skjedd noe med eller mot han i det siste? Er ikke uvanlig fenomen hos folk som må rakke ned på andre og deres svakheter eller dårlige sider er at de ofte har noe å stri med selv. Det kan hende at det er hans egne feil og komplekser som får utspring gjennom deg.

Eller ikke. Finnes veldig få psykopater, men veldig mange drittsekker
Sitat av kmsc Vis innlegg

Eller ikke. Finnes veldig få psykopater, men veldig mange drittsekker
Vis hele sitatet...
https://www.nrk.no/norge/_-flere-tus...rge-1.11729366
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Soletti Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det forandrer ikke min påstand, gjør det vel?
Sitat av kmsc Vis innlegg
Det forandrer ikke min påstand, gjør det vel?
Vis hele sitatet...
Nevnte det ikke for å forandre din påstand heller
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Soletti Vis innlegg
Nevnte det ikke for å forandre din påstand heller
Vis hele sitatet...
Neivel, hvorfor nevnte du det da, hva var formålet med linken?
Sitat av kmsc Vis innlegg
Neivel, hvorfor nevnte du det da, hva var formålet med linken?
Vis hele sitatet...
Informasjon sånn ettersom du nevnte at det det finnes få psykopater.
Sånn siden alle klager på kilder hele tiden vetdu