Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  205 26833
Stjørdalsøl. Det er best når du drikk det sjølv.
Grolsch.......!
Det er så mye å velge mellom, men skal jeg plukke ut noen favoritter blir det blant annet disse:

- Budweiser Budvar
- Erdinger Weissbier
- Guinness
- Murphys Stout
- Orval
- Caledonian 80/-
- Haandbryggeriet Ardenne Blond
- Duvel
- Jacobsen Saaz Blonde
- Ebulum Elderberry Black Ale
Newcastle Brown Ale er digg!
nr.1: Heineken - Perfekt for helgefyll God mild smak, lett å like.
nr.2: San Miguel - Ganske lik som Corona, men mer smak.
nr.3: Guiness - Herlig mørkt øl
nr.4: Corona - Godt lyst øl Lett å drikke.
nr.5: Aas Juleøl Premium - Syns denne er en av de aller beste, men pga. den kun fåes i julesessongen, får den sisteplass.
Arendals pils er knallgod til mat, ikke så mye å drikke seg drita på. Litt det samme med frydenlund i grunn.

Heineken er det beste fylla ølet.
San miguel er den beste på en varm sommerdag på havet.
Guiness er godt som nærmest en desert, eller som en ny smak på fylla.

Synes jeg, selvsagt
http://www.pixorgy.com/data/images/2009/05/duvel-van-t-vat-joho.jpg

Duvel er uten tvil det beste ølet jeg har smakt. Dog har jeg ikke smakt altfor mye forskjellig, men en liten del har det jo blitt.

Ellers liker jeg Heineken godt til vanlig fyll, og Carlsberg er ikke vondt det heller.
Jeg er ikke så veldig rik at det gjør noe så blir dessverre ikke noe fancy pancy øl på meg. Men jeg er veldig glad i Carlsberg, med tiden synes jeg at det smaker ganske godt.
"Øko-Terrorist"
Fikk servert Heineken til perfeksjon på heineken bryggeriet sin bar i Nederland, etter det har jeg vært frelst på Heineken.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tar opp tråden da jeg nå nylig har hatt en periode hvor jeg har gått litt på polet med gjevne mellomrom for å prøve å finne nye favoritter; noe jeg også har gjort.

Jeg kjøpte inn et sett med ulike øl fra bryggeriet "Den nøgne Ø" som jeg hadde hørt utrolig mye godt om; og fant 2 stykker der som falt utrolig godt i smal

Indian Pale Ale - Denne hadde en utrolig kraftig smak, som rett og slett var helt fantastisk. Man merket mye gode forskjellige kryddersmaker; og det hele var som en orgasme i munnen. Om jeg skal si en negativ ting om dette ølet så må det være at den kraftige smakssansen tok livet av smakssanene og at guinessen jeg drakk etterpå rett og slett var kjipt og virket som det ikke fantes noe smak i.

Imperial stout - En utrolig kraftig og mørk øl, med smak som minner om mørk kaffe-sjokolade, med ettersmak av litt mørk kaffe. Urolig god; og passet utrolig godt sammen med noe is nå i sommervarmen. Anbefales!
Når jeg ser slike tråder er jeg forferdelig glad jeg bor i Bavaria.. Her er omtrent alt øl godt øl
Noen som har smakk Duff-beer? Helt klart min favoritt. Synd at den er så dyr. På nummer to kommer Corona, men pga pris er det Ringnes Pils det har gått mest i.
AASS, Smitwicks, Guinness er 3 på topp her ellers så har du Bavaria og Dutch Gold som er greie hverdags pilsner
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Bud Light, Corrona og Salitos er vel det beste for min smak.
Er vel egenlig nybegynner øl det, men det er jo det beste.
Men, drikker heller dram en øl..
Miller lite or nothing.
Duff og Tuborg funker.
Duff, som kjent fra Simpsons, er overraskende god!
San Miguel og Zywiec er veldig godt øl.
Norges beste er CB
Til å drikke:
-Frydenlund, pilsner eller fatøl.
-Heineken
-Grolch
-Red Stripe

Til å drikke sakte:
-Haandbryggeriet, Bavarian Weizen
-Nøgne Ø, IPA
-Brew Dog, 77 Lager
-Innis & Gunn

Til å drikke veldig sakte:
-Haandbryggeriet, Hesjeøl
-Nøgne Ø, #100
-Rouqerfort, 6
-Gouden Carolus, Ambrio

Og så er jeg veldig glad i diverse mikrobryggeri/pub-øl. Som feks Schous Bryggeri nederst på løkka. Han duden(husker ikke navnet) er veldig flink til å brygge øl. Og så er det ganske nice å sitte der nede med masse venner og et "privat" tappetårn på bordet med masse godt oppi.

Kan legge til at jeg har kjmepelyst til å prøve Tactical Nuclear Penguin fra Brew Dog, men husker ikke om det fortsatt er i produksjon. Og så er det jo inne satan så dyrt. Holdt også 1.plass over verden sterkeste øl en periode på godt over 30% alkohol.
Sist endret av moret; 10. juni 2011 kl. 20:29.
Kosedrikking: Frydenlund, Heineken og Killkenny
Drikke mye: Bare, fra Rema 1000. Ca. lik pris som tuborg, men mer lettdrikkelig for min del. Lenge leve "billig"øl
Budweiser! Tett etterfulgt av Heineken!

Tuborg derimot, er den største dritten som fins. Folk som drikker det kan like så godt blande ut svak alkohol med vann, for det smaker ikke øl!
kong Ringnes på flaske!
1. Frydenlund Fatøl
2. Aass Classic
3. Ringnes Platinum
4. Hansa
5. Vanlig Ringnes
Frydenlund Bayerske. Fantastisk mørkt øl. Derretter amstel lyst øl.
Heineken.

Ingen over Ingen Under
Digital nomade
trippy's Avatar
Estrella Damm får min stemme
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Må si jeg holder meg til Heineken! Om jeg må kjøpe noe billig veksler jeg mellom Tuborg og arendals. Har aldri smakt på guinness og killkenny, det må jeg se og få gjort en dag!

Den beste ølen jeg noen gang har smakt er Phoenix! En annen med litt spennende smak er Blue Marlin, men man får dessverre ikke tak i de i norge. Kan legge til at det smakte sikkert litt ekstra godt fordi de ble servert iskaldt i 35 varmegrader!
Heineken? Carlsberg? pff... det er munnfyll det.

Beer was never meant to be bland, tasteless and apathetic.
At BrewDog we are setting the record straight.
We are committed to making the highest quality beers with the finest fresh natural ingredients.
Our beers are in no way commercial or mainstream.
We do not merely aspire to the proclaimed heady heights of conformity through neutrality and blandness.
We are unique and individual.
A beacon of non-conformity in a increasingly monotone corporate desert.
We are proud to be an intrepid David in a desperate ocean of insipid Goliaths.
We are proud to be an alternative.
Vis hele sitatet...
http://www.brewdog.com/

Indian Pale Ale og Rip Tide anbefales særskilt, og også Alpha Dog, og... nei for faen, alle er jo gode. Brew Dog er bryggeriet sitt det. En eksplosjon av smak som anbefales på det groveste. Er du kun vant til butikkøl så holder det med en dråpe om gangen.

http://blur-marketing.com/wordpress/wp-content/uploads/BrewDog-bottles.jpg
Sist endret av Scipio; 11. juni 2011 kl. 21:34.
Scipio: Selges det her til lands??
Sitat av etse Vis innlegg
vet du cirka prisen på det ølet om man importerer det gjennom vinmonopolet? Kunne tenkt meg å prøve ut
Vis hele sitatet...
Ligger på sånn cirka 40,- +/- 5,- for en flaske på 0,33 ettersom hvilken type øl. Bare å søke opp "brew dog" på vinmonopolet sine sider så finner du priser der. Forresten så selges noen av de på dagligvarebutikk også, har ihvertfall sett Alpha Dog og Trashy Blonde (aldri smakt den) på Coop.

Tror det er billigere om man luker ut vinmonopolet, men jeg har ingen erfaring med privatimport av øl. Du kan jo lese mer her om du skulle være interessert.
Sist endret av Scipio; 11. juni 2011 kl. 21:48.
Scipio: Får man kjøpt Brew Dog i Norge? Ser de har en webshop, men afaik så er det ikke mulig som privatperson å bestille alkohol fra utlandet?

Litt sent ute ja, men takk for svar
Sist endret av caperno; 11. juni 2011 kl. 21:50.
1. Stella
2. Estrella Damm
3. Carlsberg
4. Amstel
5. Hansa
6. Ringnes Platinum
7. Kilkenny
8. Guiness
Til grillmat: Nøgne Ø brown ale.
Til Indisk: Nøgne Ø IPA.
Til fyll: Borg pils
Til spekemat: Midtfyns bryghus imperial stout(9.5%)
Til julemat: Borg juleøl.
Til dessert: Samuel Adams imperial stoute.

Ellers så er det alltid morsomt å prøve øl fra Dogfish Head, mmmmmmm gresskarøl

Øl jeg aldri rører igjen hvis det ikke er ølnød er Hallingøl og Ringnes pils.
Heineken og sofiero til alle årets tider
Singha! mm mmm mmmmmm!
Dahls og Nordlandspils, baby.
Tou og Rogalandspils er toppen!
Mack er best
Staropramen tror jeg er det beste ølet jeg har smakt. Og så er det en som heter Fosters som er god.
Mye ølsnobberi og folk som får lite respekt for de drikker lyst masseprodusert øl.. Øl er jo som musikk, noen liker klassisk og andre liker svartmetall, for den det gjelder er jo h*ns favorittsjanger det beste. Så om man vil være en kjip fjortis og drikke tuborg grønn, eller være en ølsnobb som sitter å surkler i svartøl til 90 kroner flaska og snakke om nyansene for vell være opp til vedkommende.

Mitt valg for sommeren er slotts pilsner, fordi den kom med traileren ifra danmark og jeg sitter på 150kg med sorten nå. Lyst, lettdrukket og lekent! Om jeg skal gå på byen en rolig kveld for å spille kort med kompiser eller preike piss så drikker jeg guiness.
Favoritt norsk øl er dahls på 0,33 glassflaske
Smakte "Windhoek Lager" når jeg var i Namibia. Fytti rakkern for en god øl!

http://beer.findthebest.com/sites/de...hoek_Lager.jpg
Samuel Adams Lager!... og en Heineken i ny og ne. Prøvde akkurat Nøgne Ø IPA, den var digg! Er mange spennende ølsorter der ute, jeg synes for mange folk bare holder seg til lys pilsener, man må prøve noe nytt, og i 90% av tilfellene, bli positivt overrasket!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fattig student ...

Tuborg, Carlsberg og Mack Artic Beer.

Corona og Heiniken er mine favoritter om pengene rekker til.
Carlsberg, Stella, Amstel, Corona, Ringnes Platinum, Frydenlund og Hansa fatøl.
Frydenlund og Aass har mye godt, men er litt lei pilsen.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er litt artig at du utelukkande lister opp rimelig standard øl, som smaker malt, humle og alkohol. Newcastle er jo greit øl, men ikkje ekstremt spennande heller. Dog langt betre enn det meste av pilsner i mine auge; det har hint av sjel.

Ellers er jo litt meir sammensatte smaksopplevelser som Nøgne Ø sin havrestout artige. Eg skal ikkje prøve å beskrive smaken slik som vinsnobber gjer, men det har i det minste smak og ettersmak, og forskjellige nyanser.
Vis hele sitatet...
Nøgne Ø/Grimmstad <3
Beste øl man kan få tak på.
Etter Nøgne kommer fredrikstad`s sommer pils for min del.

Regner med du er litt oppi åra slashdot Er ikke så mange jeg har truffet på som kjenner til den pilsen..
favoritten.... lite lokalt merke fra tjekkia som heter GAMBRINUS. ellers er CORONA en god nummer to
Ølglad nordlænning
Elsker Miller lite! God gammel Nordlandspils på andre og deretter Corona.
Tyskie er veldig bra syntes jeg! Polsk øl.. Liker best lyst øl.. tuborg/heineken/corona osv...
Hvis jeg har god råd blir det:

Kilkenny, Alpha (Red) eller Corona

Har jeg dårlig råd går det i klassisk Aass Pilsner
Newcastle Brown Ale.