Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 850
Lurer på om noen har blitt kontrollert på bane eller buss i Oslo i det siste.

Vekterne er vel permitterte så vidt jeg har skjønt?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg tror ikke det er vektere som kontrollerer, alle gangene jeg har blitt kontrollert har det vært av egne kontrollører fra ruter. Jeg har forsåvidt ikke blitt kontrollert i det siste.
Ruter kjører ikke kontroller om dagen
"– For oss er det viktig å hindre smittespredning på våre transportmidler på en best mulig måte. Derfor har vi valgt å innstille alle billettkontroller fram til det kommer nye retningslinjer fra myndighetene" - pressevakt i Ruter, Øystein Dahl Johansen
Er det ikke bare å gi de ett randim navn og si at du ikke har ID på deg. De bar vel ingen myndighet til å ransake deg etter id akkurat og om du sier du heter Per frivol fra Toten så er det den informasjonen de har ?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er det ikke bare å gi de ett randim navn og si at du ikke har ID på deg. De bar vel ingen myndighet til å ransake deg etter id akkurat og om du sier du heter Per frivol fra Toten så er det den informasjonen de har ?
Vis hele sitatet...
De må jo søke deg opp i systemet ditt, for å "feste boten" i ditt navn. Så du trenger fødselsdato, og sikkert siste 5 for pnummer.
Sitat av Shredded Vis innlegg
De må jo søke deg opp i systemet ditt, for å "feste boten" i ditt navn. Så du trenger fødselsdato, og sikkert siste 5 for pnummer.
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet de eksakte reglene her?
Ettersom det kun er fire opplysninger man er pliktig å oppgi til politiet,
-hvor er det du bor
-hva er ditt yrke
-hva er det du heter
- hva er fødselsdatoen din (ikke de fem siste nr)
Så navn og fødselsdato på en bekjent burde i teorien gå greit?
du nordnes det vil virke, men det er jo jævla kjipt å sørge for at en av dine bekjente får et snikegebyr i posten. Og om det er en med litt dårlige rutiner så går kanskje krevet til inkasso. Skal du snike så kan du vel bare gjøre det uten å sette andre i knipa?

Det sagt så er det jo alt opplyst i tråden om at det ikke er kontroller akkurat nå.