Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1302
Hei. Jeg har en 1,5 år gammel mobil holder som er kjøpt Jula butikken, link her: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-...holder-934774/

Den gang satt den veldig godt i veldig lang tid. Da bilen vår ble solgt så ble denne lagt i skuffen. Senest igår fant jeg denne igjen og festa på min egen bil, men veldig fort så faller den av vinduet.

Det skal nevnes at jeg hadde 5-6 andre stykk mobil holdere som ble kjøpt på ebay, men de falt også av veldig fort, men da tenkte jeg(jaja, det er jo ebay ting fra kina, kanskje ikke så rart). Men når det skjer på denne og, så begynner jeg å lure:

- Er det jeg som fester den på feil?
- Må vinduet, eller den gummi magneten renses på noe vis?
- Eller er det slik at den kun kan festes på 1 gang og ikke kan tas av i det hele tatt mer(ikke skifte plass eller noen ting)?

Begynner å bli mektig lei av denne tingen her..

Noen som har opplevd det samme eller som har tips?
Sist endret av cplpro; 3. april 2020 kl. 17:49.
Den holder seg jo på plass ved hjelp av vakuum mellom glass og gummi, så hvis det er støv og skit der så forsvinner vakuumet veldig fort, så ja, det kan være en god ide å rengjøre både glass og gummi.

I samme slengen, gummi går "ut på dato" og blir stivt etter en stund, spesielt om det blir utsatt for varme og tid, så det kan hende at rengjøring ikke virker.
Sist endret av meitemark; 3. april 2020 kl. 18:00.
Som nevnt over, rengjør vinduet og gummi skikkelig. Så smører du litt vaselin eller fett av noe slag på gummien før du fester den igjen. Fettet vil tette små ujevnheter som kan ha oppstått i gummien som fører til lekkasje av vakuum.
Folk generelt er elendig på å vaske innsiden av frontruten ofte nok. Spesielt om man røyker. Anbefaler minimum en gang i uken, uansett om det ser rent ut. Skikkelig rengjøring så sitter den nok.
Trådstarter
Sitat av Stone1 Vis innlegg
Som nevnt over, rengjør vinduet og gummi skikkelig. Så smører du litt vaselin eller fett av noe slag på gummien før du fester den igjen. Fettet vil tette små ujevnheter som kan ha oppstått i gummien som fører til lekkasje av vakuum.
Vis hele sitatet...
Jeg rengjorde både mobil-holderen og ruta(området der jeg vil feste holderen på) med våtserviett, og nå sitter den plutselig veldig godt! Har enda ikke falt.

Skulle den falle av ved et senere punkt så forsøker jeg med vaselin i tilegg.

Tusen takk!
Vask ruten en gang til, forsøk å vaske med salmiakk og zalo. Det er det beste og billigste remediet til å få skinnende blanke ruter. Og for å unngå striper som kan skjemme sikten i lav motsol feks så tørker du frontruta helt tørr med avispapir. Bare krøll et par sider i hånden og bytt papir et par ganger så får du helt ny frontrute.
Denne https://www.power.no/mobil-og-tilbeh...vart/p-635713/
Det er et reint H****** å fa den av igjen.
Biltema har en som er med sugepropp med klister, sitter veldig bra.

Beste jeg noen gang har hatt. Klarer fint holde et nettbrett i bilen.
Trådstarter
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
Biltema har en som er med sugepropp med klister, sitter veldig bra.

Beste jeg noen gang har hatt. Klarer fint holde et nettbrett i bilen.
Vis hele sitatet...
Da har du vært heldig, for denne har jeg også kjøpt en gang for noen år tilbake, samme greia hendte..
Sitat av cplpro Vis innlegg
Da har du vært heldig, for denne har jeg også kjøpt en gang for noen år tilbake, samme greia hendte..
Vis hele sitatet...
Og da skjedde nok eksakt det samme. Skit mellom klister og glass gjør at klisteret setter seg fast i skiten, ikke glasset. Med litt fuktighet så løsner skiten fra glasset og du sitter igjen med noe som ikke lar seg feste og litt renere glass.