Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1309
Hei. Kan jeg kjøpe noe på Bjørklund til damen min og be de sende faktura til organisasjonen jeg sitter i styret til? Jeg er oppført som leder i organisasknene

La oss si hun her skal kjøpe noe til Høyres hus, kan hun som leder be om å få det på faktura?
Sist endret av MatPlussMat; 28. juli 2018 kl. 01:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan selvfølgelig spørre de om det, men det er helt opp til de om de ønsker å godta det eller ikke.

Normalt sett vil kreditt ikke gis før kunden er kredittvurdert og lagt inn i systemet. Og kredittvurderingen tar en helhetsvurdering mtp hvor gammel organisasjonen er, hvilken organisasjonsform det er, styre/signaturrett, regnskapstall osv. At du fakturerer en organisasjon i stede for en person gjør det ikke automatisk lettere for selger.
Nei du får ikke smykker hos gullsmeden på faktura og så lenge det ikke gjelder varer som er relevant for organisasjonen tror jeg du vil slite med å få faktura uansett noe sted for det lyser jo bedrageri. Med mindre det er permer og kontorrekvisitta liksom
Sitat av celticwiz Vis innlegg
Nei du får ikke smykker hos gullsmeden på faktura og så lenge det ikke gjelder varer som er relevant for organisasjonen tror jeg du vil slite med å få faktura uansett noe sted for det lyser jo bedrageri. Med mindre det er permer og kontorrekvisitta liksom
Vis hele sitatet...
Det stemmer nok ikke. Det er helt vanlig å fakturere organisasjoner for kjøp av mye rart, og hva som er relevat for organisasjonen er nå opp til organisasjonen selv å avgjøre(og i ettertid bli en sak med regnskapsfører).
Det gikk helt fint
Sitat av celticwiz Vis innlegg
Nei du får ikke smykker hos gullsmeden på faktura og så lenge det ikke gjelder varer som er relevant for organisasjonen tror jeg du vil slite med å få faktura uansett noe sted for det lyser jo bedrageri. Med mindre det er permer og kontorrekvisitta liksom
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Om jeg driver med fiskeoppdrett så kan jo min bedrift ha behov for å kjøpe en fin gave.
Men det kan hende du må lete etter en gullsmed som driver mer med b2b enn feks bjørklund. Kanskje du kan gå rett til en juveler?

Evt så kan du kjøpe slike "by/senter-gavekort" som er gyldig på flere butikker på faktura uten problemer.
Sitat av MatPlussMat Vis innlegg
Det gikk helt fint
Vis hele sitatet...
Jaha men hva skjer når fakturaen kommer? Er det avklart med denne organisasjonen at dette fant sted eller risikerer du anmeldelse for bedrageri eller liknende?
Sitat av random67489 Vis innlegg
Jaha men hva skjer når fakturaen kommer? Er det avklart med denne organisasjonen at dette fant sted eller risikerer du anmeldelse for bedrageri eller liknende?
Vis hele sitatet...
Ut fra den andre tråden hans er han vel alt dømt for bedrageri..
Nei. Den blir betalt. Men bare spekuler