Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1697
Ja det er han ifølge nettavisen:

Er bin Laden funnet?
18.10.04 08:30, ny 19.10.04 09:47

Kilden til historien om at Osama bin Laden er funnet i Kina er svært troverdig, skriver TV 2 Nettavisens uavhengige debattskribent. Tror du på historien?

Diskuter saken på Veggavisen

Av Henrik Færevåg

Så er meldingen kommet om at Osama bin Laden kan være funnet i Kina og at han nå blir brukt i en slags diplomatisk auksjon der amerikanerne ønsker å hente ham ut i rimelig tid før valget.

Det er flere interessante sider ved denne historien. Mest interessant at den ikke finnes på amerikanske nettsteder, men er over alle norske med en engelsk journalist/forfatter som kilde. Han skal ha offentliggjort de oppsiktsvekkende påstandene sine i den spanske avisen El Mundo.

Det mest interessante er mannen Gordon Thomas som er en meget troverdig journalist med etablerte kanaler inn til flere lands etterretningstjenester. Han har dokumentrete linker inn til Mossads innerste og hans svigerfar var MI5 agent. Dersom dette er riktig er det rimelig å tro at Gordon Thomas er valgt som medium til å sprenge nyheten.

At det kom frem i en spansk avis vil også være et tegn på det. Grunnen til at Det HVite Hus ikke involverer seg ennå er at man fortsatt er i forhandlingsfasen. Ting kan gå galt og da vil scoopet kunne gjøre Kerry til president. Derfor vil Det Hvite Hus benekte eller ikke kommentere noe før det hele er over.

Dersom det er riktig som det blir hevdet fra Thomas som vil Kinas forhold til menneskerettighetene, Taiwan, Tibet og en rekke andre «førsteside-saker» bli lagt på bordet og sett mer fordelaktig på.

Blir bin Laden tatt i Kina blir det lenge til neste gang president Bush sier noe ufordelaktig om Kina og dets ledere

Tror dette er et påfunn fra Det Hvite Hus for å sprite opp valg kampanjen, slik at antall velgere skal fremme Bush kamp om enda fire år på tronen.
Liker ikke dette, men er det sant så er det seff en bra sak, men er redd også for at velgerne skal da velge Bush istedet for Kerry. Krysser fingrene for at Bin Laden er tatt og at Kerry vinner valget.

Hva tror dere?
Jeg tror ikke han er funnet. Hvis han faktisk var blitt funnet, ville dette vært på nyhetene over alt, siden han da er verdens mest ettersøkte person. Og Bush ville ha nevnt noe om dette nå som det er valgkamp.
Så jeg tviler, og vil heller tro det er en form for reklame fra Bush sin side.
kan være funnet...

Jeg sier ikke noe mer før jeg vet og jeg har sett bevis for at han er funnet...

Det der synes jeg går mer på rykter...
r33l's Avatar
Trådstarter
mmm...er enig der. Kynisk spill fra Bush eller? Tviler kanskje litt på nå at det er det hvite hus som har spredd beskjeden, tror ikke de risker sjansen på å spre noe så alvorlig og stort som dette...
Uhm, tar nettavisen like alvorlig som itavisen. nuff said
hvem bryr seg?

tror ikke verden blir noe annerledes visst nå han var blitt tatt. finnes nok hundrevis av andre idioter som han under seg, som styrer.
Har nok mer en symbolsk verdi ja, men man skal ikke undervurdere den heller.
r33l's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av DrMatrix
hvem bryr seg?

tror ikke verden blir noe annerledes visst nå han var blitt tatt. finnes nok hundrevis av andre idioter som han under seg, som styrer.
Vis hele sitatet...
Seff skal man bry seg, er du ikke med i den virkelige verden eller?
Opprinnelig postet av DrMatrix
hvem bryr seg?

Vis hele sitatet...
George Bush bryr seg enormt. Finner de ham før valget 2.november blir han garantert gjenvalgt.
Da håper jeg de ikke finner ham før valget, Håper uansett Kerry vinner, ikke pga politikken eller noe sånt, fordi USA gir jeg blanke i.. er Bare MØK lei Bush!
Jeg tror denne historien bare er kødd.

Opprinnelig postet av DonTomaso
George Bush bryr seg enormt. Finner de ham før valget 2.november blir han garantert gjenvalgt.
Vis hele sitatet...
Hvis dette skulle vise seg å være sant kan det jo tenkes at kineserene vil bruke dette til å prøve å påvirke valgresultatet i statene. (dvs. feks. ikke sammarbeide før etter valget for å prøve å forhindre at Bush blir gjenvalgt)
r33l's Avatar
Trådstarter
Ja det hadde jo vært til det beste egentlig, men som sagt Bush må ikke komme til makta igjen, tror jeg skal søke amerikansk statsborgerskap, alle stemmene teller
Jeg tviler på at det er sant.
Hadde de funnet han, så hadde det vært så populær en historie, at alt av media hadde vært der å filmet, blitt vist på maange kanaler osv.
Sikkert bare en som ligner litt elns.
Å se Bush sitt tryne i 4 år til, nei off... Håper nesten at noen gjentar det som skjedde med Kennedy (bare at det med Kennedy var tragisk).
Opprinnelig postet av Fiddi
Å se Bush sitt tryne i 4 år til, nei off... Håper nesten at noen gjentar det som skjedde med Kennedy (bare at det med Kennedy var tragisk).
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke noe fan av Bush, men mener du virkelig at du at en demokratisk valgt (ja jeg vet at det ikke er direkte valg i statene, men likevell) president skal bli drept?
Ja, jeg vet at USA's utenriks politikk vil ha konsekvenser for mange andre nasjoner, men hvis vi ikke er fornøyde med denne får vi velge norske politikere som tar avstand fra slik politikk.
Fiddi:
Det er alltid tragisk da en demokratisk valgt leder blir drept. Dessuten skjer ikke sånn da man har mafiaen bak seg (dvs, våpenprodusenter og annen industri)
Tenkte Gordon Freeman når jeg leste det der
Opprinnelig postet av pseudo
Jeg tror denne historien bare er kødd.

Hvis dette skulle vise seg å være sant kan det jo tenkes at kineserene vil bruke dette til å prøve å påvirke valgresultatet i statene. (dvs. feks. ikke sammarbeide før etter valget for å prøve å forhindre at Bush blir gjenvalgt)
Vis hele sitatet...
Hadde det ikke vært mye mer fordelaktig for kineserne å forhandle med USA nå som de har et ess i ermet? De vet helt sikkert at Bush & Co ville gitt nærmest hva som helst for å få kloa i bin Laden nå rett før valget, så det ville gi dem et svært gunstige forhandlingsutgangspunkt med tanke på handelsavtaler og lignende.
Opprinnelig postet av Dionysos
Hadde det ikke vært mye mer fordelaktig for kineserne å forhandle med USA nå som de har et ess i ermet? De vet helt sikkert at Bush & Co ville gitt nærmest hva som helst for å få kloa i bin Laden nå rett før valget, så det ville gi dem et svært gunstige forhandlingsutgangspunkt med tanke på handelsavtaler og lignende.
Vis hele sitatet...
Jo, sikkert, jeg bare påpekte muligheten.
Ikke misforstå meg... For all del, du skjønner vel egentlig hva jeg mener. La meg forklare min misnøye ovenfor Bush:

Jeg synes rett og slett at han gjør en dårlig jobb. Han er altfor religions basert, og lar religionen bestemme utover hans handlekraft på noen punkter. Eks: "Vi gode amerikanere, og våre allierte må utrydde de onde folkene borte i Midtøsten". Typisk korsfarer moment.

Bakgrunnen/fortiden til Bush gjør han heller ikke noe bedre. Så personlig synes jeg han ikke har egnet seg som president i det hele tatt. Og på en måte føler jeg at han har påført verden noen unødvendige konsekvenser.

Men det betyr ikke at vi må gå en udemokratisk vei, og eliminere han. Det var bare et rop om fustrasjon... Kanskje litt overdrevent av meg, beklager for det.
den siste "troverdige informasjonen" jeg har hørt fra britisk/amerikansk etteretning var:

"Irak har masseødeleggelsesvåpen"
Orgazmus og pseudo: uhmm.. hva faen mener dere med demokratisk valgt?? Bush ble da ikke valgt.. Gore vant jo valget...

Scha
r33l's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Scha
Orgazmus og pseudo: uhmm.. hva faen mener dere med demokratisk valgt?? Bush ble da ikke valgt.. Gore vant jo valget...

Scha
Vis hele sitatet...
Sant nok det, men så "skjedde" noe uventet..tisk,tisk
The Rhymenocerous
polle's Avatar
om de finner Osama "finner" de han sikkert like før valget.
Jeg tror egentlig at de vet akkurat hvor bin laden er .. men tørr ikke gjøre noe pga styrkene som beskytter bin laden!

Og evt terroraksjoner i ettertid ..




Dette er hva JEG tror !
Not. Major
studies conducted by the media flatly disagree. CNN, USA Today, the New York
Times, the Washington Post, and the Miami Herald conducted studies which found that
Bush would have won subsequent recounts in Florida, including recounts of the sort
requested by Gore."
å putte binLaden i kasjotten - eller hva nå enn det er de har tenkt å gjøre med ham - kommer ikke til å gjøre en dritt for situasjonen slik den er (tror jeg). terrornettverkene klarer seg uten bin Laden

å få kerry på scenen isteden for bush ser jeg på som omtrent en annen side av den samme saken. (alle bare hater bush nå fordi det er han som er sjefen: "når kerry blir valgt skal alt bli så mye bedre!" seff, det tror jeg når jeg får se det) ikke godt å si...
windoze: fint om du tar med refferanse til source til når du poster sånt.. Har hørt fra MANGE forskjellige plasser akkurat det motsatte..

Scha
ok, hvis osama blir tatt, vil ikke terror forandre seg noe serlig...(tror jeg..), han er liksom bare "sjefen/kongen", og det er ikke han som utfører alle terrorakksjonene...
Jeg driter egentli i hvem som blir president..den ene kommer ikke til og gjøre det noe bedre en den andre...
Konspirasjon! ! AAarrhghheeejjooowowhl2snartwohooaaargh ! ! Alle disse konspirasjonene ! !