Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8725
Redigert av mod:

Hva trådstarter ville med denne tråden er vanskelig å gjette seg til, men jeg følte for å endre den usaklige startposten.
Diskutér Tequila, typer, hvordan å lage, hvordan å drikke.
Sist endret av Dodecha; 10. september 2007 kl. 11:47.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Mesa only drink beverages with a pricetag :]
Jeg drikker nesten ikke sprit lengre, nå går det mest på øl!

Men tequila er den feteste spriten jeg vet om, og faktisk den eneste spriten jeg liker å drikke. *mojjo, mojjo*
Øl øl og mere øl! Det e d sjønaste eg hvett! *nyne*
er vel ikke p.g.a av dop, men heller at tequila har en tendems til å gi et litt dårlig første-inntrykk.. kanskje rykte har spredt seg?
Jeg tror jeg gir et ganske dårlig førsteinntrykk når jeg har drukket endel tequila ihvertfall... he he.
Men forferdelig gøy er det ihvertfall!

Nei, jeg har ikke sluttet og drikke tequila.

Ikke har jeg sluttet og drikke øl heller, og ihvertfall ikke hvis jeg får en Fernet til...
som fjortiss drakk jeg mye sprit...

alt som hva over 40%

men har funnet ut at man blir drittsekk og dummer seg ut .. hehehe

derfor har jeg funnet ut at ØL/Cider/Rusbrus/svakedrinker/Hasj

er tingen.....
DrixXx, henger du her og?!

*skål*

-=FluxXx=-
jeg hadde en mindre heldig tequilahendelse tidligere i sommer, som jeg ikke har kommet helt over...

Når jeg drikker sprit blir jeg helt snål... Spesielt tequila...
Spesielt etter en helflaske alene...uff.... haike med politiet er ikke så lurt...spess ikke med betinget fengsel og sånn stress....
Jeg hadde en ganske kjip første-gangs opplevelse med tequila. Har bestemt meg for aldri å drikke det igjen. Tequilla Sunrise og andre drinker går greit, men aldri mer Tequilla sitron og salt.. Det
gjør stygge ting med huet..
Hva jeg drikker kommer an på hvor mye penger jeg har. Har jeg mye peng kjøper jeg øl (også hva slags øl kommer an på hvor mye peng jeg har), og har jeg lite kjøper jeg hjemmebrygga vin, eller HB. Jeg vil jo bare bli full.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
er jo nesten det som er poenget da,å ha litt rare å flaue opplevelser..så slipper man å ødelegge hodet i lengden hvis man bare drikker av og til..
liker ikke øl så veldig,men det er greit å starte opp med før tequilaen
Hadde et par deilige tequila med sitron og salt nylig....skjedde ikke noe rart med mitt hue i alle fall, det er vel deres huer det er noe i veien med, tenker jeg.
går i øl og vin her... før, de kveldene jeg drakk sprit & tequila (8 år siden) tilbringte jeg som oftest kvelden med å... øh... husker ikke... men det var ihvertfall spyflekker på klærne... og så fikk jeg høre en masse rart neste dag som sikkert (forhåpentligvis) ikke var sant, eh... eneste positive med spriten var at jeg ble veldig flink til å sette innpåslitne masete klengete gutter på plass...
Jeg drakk 2 tequila på lørdagen, men det var kun fordi jeg ble spandert på Liker ikke å shote brennevin, og hvertfall ikke hvis det er ublandet brennevin, men gratis alkohol sier man jo aldri nei til...
Drakk tequila på torsdag, og spydde.
Jeg har seriøst fått skrekken for Tequila etter en danmarks tur som det gikk heller vilt for seg. Satt på en leilighet å endte opp med å hive i meg 24 shots med tequila å 3 plast tuborg på styrten på 45 min -> reise meg fra sofaen å datt rett i gulvet. Jeg var drita full dagen etter at jeg ikke klarte å gå. Jeg brukte 3 dager på å få noe ned i magen som ble liggende. Tror det var den jæveligste opplevelsen jeg har hatt.

Kan egentlig ikke fatte at jeg ikke måtte pumpes, tror kanskje det er fordi jeg spydde opp alt før det kom i blodet.

Er verd å merke seg at dette var når jeg var mindre, vet bedre nå
Opprinnelig postet av Psyc0re
Jeg var drita full dagen etter at jeg ikke klarte å gå. Jeg brukte 3 dager på å få noe ned i magen som ble liggende. Tror det var den jæveligste opplevelsen jeg har hatt.

Kan egentlig ikke fatte at jeg ikke måtte pumpes, tror kanskje det er fordi jeg spydde opp alt før det kom i blodet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror nok det allerede hadde kommet i blodet ditt, hvis du var drita dagen etter mener jeg.....
Øl er tingen, med en drink med 96% på slutten. Tequila er ganske digg, du slepper ihvertfall all den pissinga når du shotter tequila og det er jo ganske digg.

Kan tenke meg det var kveld etter alle de shotta psycore
Sprit er ikke så koselig egentlig nei, drikker det bare hvis det er ingen andre muligheter og da blander jeg det ut.
Hvis jeg først skal drikke er det enten rødvin eller øl, og der er også rødvin foran øl
Aller helst er det selvsagt å foretrekke å ha ei flis til alkoholen.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
noen som vet om noen gode drinker man kan lage med tequila,ute å blande med andre sprit typer?!
vet at det er noen på sierratequila.com(dere må se den bar greia på den sia forresten )
lenge leve tequila og carlsberg
Better than thou.
Seff drikker man Tequila, men kun når lommeboken er god og fet. Ellers går det for det meste i øl. Men gin og tequila er eneste spriten jeg liker.
GIN eier verden !

Fet gin drink :

1/4 gin ( golden cook , gordons el. )
1/4 bitter lemon
2/4 russian water
1 halv feit sitron skive

Denne drinken har jeg drukket meg drita på de 3 siste helgene.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Var jo snakk om Tequila her da..
fant nettopp en tøff tequila sang forresten.. Champs-Tequila
tequila slår hardt..........
hvis du byr er jeg med.
Narko vrak hele gjengen jo
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke liker narkotika så synes jeg det var et merkelig valg av avatar... Uansett, så har jeg aldri smakt Tequila, og jeg har ikke egentlig noen planer om å gjøre det heller. Lages ikke det med mark eller larver eller noe?
HME
HME's Avatar
Trådstarter
det er jo en drit bra film da
vet ikke hva tequila lages,men hvis det er mark eller larver er det i alle fall naturlige ting i den og ikke en haug med kunstige ting som man får kreft av
syns alle burde holde seg til sprit uansett,tenk på de som ikke vet hva de holder på med å stryker med av det der tullet,øl,vin og sprit er tingen
Opprinnelig postet av na1t
DrixXx, henger du her og?!

*skål*

-=FluxXx=-
Vis hele sitatet...
Jupp, her henger jeg! Etter et lite tips fra deg for en tid tilbake på FX.
Har hengt litt i bakgrunnen en stund, men det kommer seg...

*SKÅL* til alle!!!
Tequila lages av aguave planten, veldig ofte av blue aguave, som brukes i bl.a. Josè Cuervo (the best there is!).
I noen amerikanske tequilaer tilsettes set en mark for spenningens skyld, men den har ikke noe med den mexikanske tradisjonen og gjøre.
Men litt gøy er det da....

Og nei man får ikke halliser av den marken, som mange gamle gamle myter sier.
Jovisst drikke vi tequila!!

Det er jo grisefest snart og jag skal te sverje och kjøpa sprit!
Hadde en gang en flaske tequila med en øgle oppi, smakte faktisk god, enda det var ganske kvalmt.
Urgh.... En øgle? Verste...

Min tequila debut endte forresten med at jeg spydde gjentatte ganger fra en hotellterasse og ned på en uterestaurant fem etasjer lenger nede...

Tequila er farlig, men gøy...
Opprinnelig postet av r33l
Jovisst drikke vi tequila!!

Det er jo grisefest snart og jag skal te sverje och kjøpa sprit!
Vis hele sitatet...
sprit er dyrt i sverige, men øl og vin er billig.
Men er vel billigere enn i Norge?
Noen som så Lonely Planet for et par uker siden? Man var i Mexico, og på en bar i Mexico City kunne man bestille flere hundre varianter av tequila, bl.a. ulike versjoner med mark og biller.

Personlig er jeg ingen stor fan av Tequila, men får jeg det tilbudt glir det rett ned.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
så lonely planet ja
har bare prøvd sierra tequila selv
men så er jeg jo 15 og da...
gleder meg til jeg blir 21
21? trodde det var 20 :P
The Rhymenocerous
polle's Avatar
hm, tequila er skumle saker.
Hørt mange historier om hva jeg gjorde sist jeg drakk det, men ikke noe jeg nevner her.
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av L0rdMeL
21? trodde det var 20 :P
Vis hele sitatet...


trodde ikke jeg fulgte så dårlig med men jaja...

YES!!

få høre noen tequila historier da!!
Tequila Historie:

Drikke
Drikke litt for mye
Spy
Spy mer
Gjøre masse som du aldri klarer å huske at du har gjort
Gjøre enda mere som du ikke husker neste dag
Spy mer
Sove
Våkne opp
Kanskje spy litt til
Klø seg i huet og spørre seg selv hva faen jeg gjorde i går

Min lille tequilla historie (oppfordrer andre til å fortell også ):
skriver det som en liste siden det er sånn jeg husker/har blitt fortalt..

Vorschpiel med en kammerat
1stk. helflaske tequilla vi deler.
Borte på tre-kvarter
Jeg må ha mer, bælmer neppå med Bæjlis, vin og malibu
Går bortover veien, han andre kammeraten står å æljer i en busk.
jeg er i slaget, bokstavelig talt.
Begynner å slå på biler som står parkert bortover veien, for morro skyld regner jeg med..
Kliner til ruta på en taxi som står å venter på en passasjer. Sjåføren kommer ut og beiner etter meg. jeg løper rimelig fort og hiver meg inn i en busk. Han finner meg tydeligvis ikke.
<blankt>
Jeg står borte ved busstoppet, jeg er dritforbanna for en eller annen ting. Jeg ser visst ganske vill ut ifølge mine venner. Jeg kliner til busskuret så jeg får masse kutt på henda..
<blankt>
Vi er på ett annet sted. Jeg begynner å bråke med en wollah.
<blankt>
Jeg står å prater med en fyr om masse piss. Han sier noe som" kan ikke jeg få kondomen din?det ser ikke ut som om du trenger den" jeg flyr i flint og nikker ned vedkommende og sier "unnskyld" i påfølgende sekund. Vi slåss og greier..
Jeg begynner å sippe for et eller annet.
Sparker til en butikk dør så alarmen går.
Sitter på dassen med en jente og sipper.
Drar hjem og sover..

Dagen etter var henda mine ganske hovne og jeg angra no sinnsykt.. Drakk ikke alkohol på et par måneder etter det.
Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke, Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke,Smoke!
Slipper pissinga, slipper hodepinen, dagen derpå er nærmest en drøm, du ler, og slipper å drite deg ut. Det blir inne og kommer ikke opp igjen I say NO more...

God made grass, man made booze, who do u trust?
Drikker Cola jeg
HME
HME's Avatar
Trådstarter
hvis du syns at de skitne rastamennene som sikkert tørker seg i ræva med hendene osv er guder så får du bare ha det så godt.
Alkohol er tingen,narko er som du nesten sier selv for pinlger som ikke tåler litt motgang eller vonde ting
Et spørsmål:mister man kontrollen over beina når man røyker?
NEI!
det er jo det som halve morroa(syns nå jeg da)!
HME hvordan kan du uttale deg om at narko er for pingler og sånn? Regner med du ikke har prøvd det når du er 15 år. Du har kanskje drukket litt før. Eller prøvd en liten bite med hasj. Så hvorfor gidder du å uttale deg om at narko er for pingler da? Sorry hvis jeg tar feil
HME
HME's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Svonna
HME hvordan kan du uttale deg om at narko er for pingler og sånn? Regner med du ikke har prøvd det når du er 15 år. Du har kanskje drukket litt før. Eller prøvd en liten bite med hasj. Så hvorfor gidder du å uttale deg om at narko er for pingler da? Sorry hvis jeg tar feil
Vis hele sitatet...
må jo ha litt diskusjon,men når en sier han bruker narkotika bare for å sleppe å være litt dårlig dagen etter omtrent så må jeg jo si noe
har ikke prøvd hasj og vet helt sikkert jeg aldri kommer til å gjøre det heller!
Er det noe spesielt virkestoff i tequila i forhold til vanlig sprit som vodka?
Trodde da virkestoffet var alkohol, som i annet brennevin?