Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1023
Jeg har prøvd alt mulig, men ingenting hjelper. Det går bort med vann, men så kommer det tilbake etter 5 minutter når det er tørka.

Jeg har prøvd å skrubbe og brukt "Klar" sin baderomssåpe som skal visst nok hjelpe mot kalk, men jeg har ikke sett noe bedring. Det har faktisk blitt fler og fler av disse hvite flekkene. Gulvet er bare et halvt år gammelt

Bilde: https://ibb.co/jyhJp9f
Kjøp en pakke med såkalte "magisk svamper". De har virkestoffet melamin som gjør de veldig effektive til vanskelige flekker, som f.eks kalk.
Det ser ut som kalkutfelling fra flislimet. Er det lenge siden gulvet ble lagt?

Det er nesten umulig å bli kvitt, men vil bli mindre etterhvert som tiden går. Bruk sure vaskemidler, eddik eller spesialmiddel (syre) fra flisbutikk.

Edit/ Ser nå at du skriver at gulvet bare er et halvt år gammelt så da er det ganske sikkert kalkutfellinger.
Sist endret av Lilleoslo; 23. juni 2023 kl. 18:52.
Uvaksinert 👍
Ser nesten ut som de ikke har vaska av godt nok etter fuging. Flisbutikkene har vaskemiddel for det, men kan være en skikkelig drittjobb å få bort. Hvis det er over hele gulvet og ikke bare der du dusjer så ville jeg klagd på jobben.