Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 19837
Jeg har sett mange malerier av (og fortellinger om) troll, uten at jeg ser det som ugjendrivelig bevis for at de finnes. De er også mye mer konsistent fremstilt enn ufoer.
Bileta det vert linka til har nok langt enklare forklaringar.

At UFO-fenomenet finst og er ekte er Hessdalen i Noreg eit godt døme på. Det er òg eit godt døme på at ein nok ikkje snakkar om noko utanomjordisk, sjølv om det er vanskeleg å seie heilt nøyaktig kva vi har med å gjere...

Eg er litt ueinig i vidarlo si avskriving av at det ikkje finst bevis og dokumentasjon på UFOar. Eg meiner radardata, loggar og vitneutsegn må kunne reknast som prov, men sjølvsagt ikkje på anna enn at ein observerer noko ein ikkje forstår der og då, og ikkje på at Aliens er ute og flyg...
Sitat av Detectable Vis innlegg
Jeg skrev det egentlig i åpningsinnlegget mitt, men jeg kan godt gjenta. Jeg påstår ikke at det er små grønne menn som fly rundt i atmosfæren vår. Det jeg derimot er at foregår "noe" som ikke kan forklares på en fornuftig måte.
Vis hele sitatet...
Så din påstand er egentlig bare at det finnes fenomener i verden som vi per dags dato ikke kan forklare? Det er vel ikke en revolusjonerende påstand akkurat. Å hoppe derfra til at det mest sannsynlige er besøk av aliens er derimot ganske absurd. Jeg sier ikke at det ikke finnes liv andre steder i universet, men at det liksom skal være den mest plausible forklaringen hver gang man ser et rart lys er helt loco. Jeg kjenner mange som tilsvarende skylder på spøkelser hver gang de kjenner en mystisk trekk, et stearinlys sokner eller de trodde de la noe på bordet og så lå det plutselig på benken. Det finnes hundre tusen mer sannsynlige forklaringer på det, men forklaringer med spøkelser er best egnet til å piffe opp et ellers døllt liv og gjøre seg litt interessant, så da går man for det.

Sitat av Detectable Vis innlegg
Det kan også virke, og jeg spekulerer bare her, som at en liten gruppe mennesker med nasjonal sikkerhets-kortet i hånd beslaglegger alt håndfast bevis, og gir munnkurv til alle som faktisk har observert slike ting. For la oss hypotetisk sett si at UFO'er eksisterer, og at jeg er en soldat på en militærbase som direkte observerer det. Jeg lager en rapport, rapporten fyker oppover i systemet og en time senere kommer det to folk fra myndighetene innom og beslaglegger alt av data og sier at jeg aldri kan snakke om hva jeg har sett. Kommer jeg til å gå til pressen og fortelle at det var UFO'er over basen der jeg hadde tjeneste? Nei såklart ikke. I bestefall blir jeg stasjonert på nordpolen hvor jeg skal notere temperaturen de tre siste årene av tjenesten min før jeg kommer hjem og ikke kan få jobb fordi alle tror jeg er en UFO-lunatic. Dette er også støttet av historier fra tidligere militærpersonell som er ferdig med en lang karriere og ikke lenger har like mye å tape på å stå frem.

Jo mer jeg tenker på dette jo mer sansynlig blir det at det er mulig å holde noe slikt som UFO'er skjult fra det offentlige over flere tiår.

(...)

Det kan jo også spekuleres i hvorfor myndighetene vil holde dette skjult for oss. Her har jeg ikke noe godt svar, annet en at det å gå ut med at det er flyvende objekter som virrer rundt atmosfæren vår som vår egen teknologi ikke har sjanse for å stoppe, ville være en så stor omveltning i samfunnet at å holde på eksisterende maktstrukturer vil bli så og si umulig.
Vis hele sitatet...
For å sitere Stephen Hawking (tror jeg): If the government is hiding the knowledge of aliens, they're doing a better job of it than they seem to be doing at anything else...
Sitat av fiskehesten77 Vis innlegg
Vel, fartsgrensen vår er lysets hastighet, det trenger ikke være fartsgrensen til sivilisasjon x fra Alpha Centauri A, planet 4. Og hvorfor må det være slik at eventuelle besøkende reiser gjennom tid og rom? De kan da like godt reise gjennom dimensjoner og loopholes. Fra kvantefysikken så kjenner vi til at små partikler kan oppholde seg på flere steder på en gang, samt at de på "magisk" vis plutselig kan forflytte seg over relativt store avstander størrelsen tatt i betraktning. Hvorfor skulle ikke en sivilisasjon som potensielt sett kan være 1000 år foran oss i teknisk utvikling kunne klare det samme med store objekter? De kan tilogmed være 1 million foran oss i utvikling, eller 1 milliard.

Hva er kunstig intelligens, og hva er biologisk intelligens? Biologisk intelligens kan vel også være kunstig? Det er like stor sjanse for at vi er et design som at vi ikke er det. Enten et nærmest komplett ferdig design, eller et evolusjonært design programert til å bli det vi er/skal bli. Det kan også være at vi egentlig er et mye mer avansert design enn det vi egentlig er klar over, kanskje vi som mennesker egentlig har muligheten til å skape hva som helst? At vi egentlig er biologiske designere, men at vi på et eller annet tidspunkt ble utsatt for et cataclysmic event som nesten utryddet oss, og som gjorde at vi glemte hva vi egentlig er, hvor vi kommer fra, og hva vi kan.

Ja her er alt mulig.. og det liker jeg
Vis hele sitatet...
Nei dette går ikke. Det finnes overhodet ingen grunn til å trekke inn loopholes eller reiser mellom dimensjoner. Da kan jeg gjerne si at det godt finnes en flokk supermenn som flyr gjennom universet, og at de blir vår mest sannsynlige første alienmøte.

Kvantefysikk er også noe helt spesielt; men selv på større nivå; feks lys, kommer "vanlig" fysikk til kort. Det betyr ikke at alt er mulig; tvert imot: Når vi ser ut i rommet 13,7(?) Milliarder lysår unna så ser vi nettopp en ting: Einstein hadde rett, over alt - hele tiden.

Når det gjelder kunstig og biologisk livsform/intelligens er det også slik at fundamentale prinsipper og absolutte faktum definerer premisse for vurderingen (i vitenskapelig kontekst).

Biologisk intelligens er en tilfeldighet, noe som kan oppstå fra "ingenting" i sin simpleste form. For å utvikles MÅ det foregå en evolusjon, det MÅ være et utvalg og det VIL være et hav av side-effekter, kompromisser og andre evolusjonære faktum. Instinkter, i en eller annen forstand.

Enda kunstig intelligens kan utvikles til å imitete biologisk intelligens så er det fundamentale forskjeller. Mest av alt er det at den biologiske er en ukontrollert prosess en vurderer, eller tilogmed modifiserer utfallet av. Men man setter den ikke sammen, og en kan dermed aldri forutsi de uendelig mange potensielle "side-effektene" over eksempelvis millioner av år med reise gjennom rommet.en kunne kanskje hevdet biologisk evolusjon er fundamentalt kaotisk - hvis ikke kunne den vel aldri oppstått. Tilfeldighet og seleksjon. Maskiner derimot er grunnleggende strukturerte og teknisk sett deterministiske.

Mye her er hverken gjennomtenkt eller så bastsnt ment som det ble skrevet. Alt i alt er essensen enkelt nok at det biologiske kommer og går i takt med systemet det først oppstod i og deretter tilpasset seg til. Maskinintelligens vil være logisk og nærmest skapt uavhengig av omgivelsene de må overleve i.