Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1505
Jeg har jobbet endel for en bekjent i tillegg til vanlig jobb og sitter igjen med ca 50-60 000 som jeg vil rapportere som inntekt. Har søkt endel rundt og finner bare svar hvordan han jeg har jobbet for skal registreres som arbeidsgiver og så skatte for meg, men jeg vil gjøre det enkelt for han slik at jeg selv rapporterer inntekten og han holdes utenfor. Dette da for at han skal slippe arbeidsgiver avgift. Vet da at jeg går glipp av feriepenger osv. Men det er ikke noe problem.
Må jeg vente på selvangivelsen for å føre dette opp som ekstra inntekter eller er det muligheter for å ordne dette nå?
Dersom han ikke ønsker å ansette deg, men allikevel utbetale penger, må du eventuelt registrere deg som selvstendig næringsdrivende og sende han faktura. Du kan ikke bare føre opp dette på din selvangivelse ettersom han også trenger å dokumentere sine kostnader i sitt regnskap.

https://www.altinn.no/no/Starte-og-d...personforetak/
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
La oss si jeg har hugget ved og solgt til 15forskjellige personer da? Må da være en måte å skatte av slik inntekt uten at man skal måtte involvere det som eventuelt kan være 15forskjellige personer som har betalt deg kontant.
Hva er vitsen med å skatte av slike små summer? Da har du jo mat og litt diverse i et år uansett hvis du betaler kontant.