Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 519
Feiret nettopp jul i USA, og tenkte å kjøpe med en Nintendo 3DS til å ha med hjem.
Kom hjem litt tidligere idag, og siden jeg spilte mye på flyet, spilte jeg nesten til batteriet var tomt (er igjen litt strøm).

Nå har koblet laderen som jeg fikk med til et adapter (så den fungerer i norsk outlet), men den lader ikke. Hva er feilen her?
Har brukt den samme adapteren til å lade iPad fra USA i snart 3 år, så den skal fungere + har brukt den til Apple TV rett før jul.

Noe galt med laderen? Har prøvd flere outlets, og jeg fikk ladet den i USA dagen før jeg reiste hjem (uten adapter)

Takker for alle svar!
Sjekk om adapteren kanskje er for svak, og sjekk om "sikringen" har gått. (innimellom er det en sikringslignende ting på den, har opplevd at en slik adapter ikke fungerte pga at den var gåen.)
Er laderen for 220volt? eller er den bare for 110volt? Sjekk kva som står på den. Vist det står 110-220/230 so skal den fungere.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Der er nok feilen, 110-120 volt. Hva kan gjøres da? Vet at jeg må kjøpe noe greier, men forslag? Vil omformer være billigere enn lader?
Omformer er som oftest dyrt, ihvertfall visst du vil ha en du kan bruke til litt fleire ting. Altså ein du kan trekke eit par amper frå. Eg trur det er best at du berre kjøper ein ny lader.
Sist endret av SeaJagermeister; 28. desember 2013 kl. 21:39.