Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 6715
Jeg og en kompis fikk nylig tankene plasert på sopp, men begge er litt uerfarene i emnet og vil helst ikke drite oss ut på noen måte.

Vi leter etter en type sopp som kan gi oss en lit "rolig" rus, noe som man kan kose seg med inne mens man kaver runt i dyner og myke puter eller ha med ut i en park eller no lignende. personelige erfaringer ville også satt pris på. Feks. hvor bør vi ta det?, noen steder folk har hatt gode erfaringer med?, tripsitter? forhåndsregler? Hvor bør jeg kjøpe? alle tips som kan hjelpe vil bli satt pris på.

Er det viktig å ha en tripsitter som har vert borti stoffet før?

Mvh Sau
Sist endret av sauistorby; 3. september 2007 kl. 22:06.
Vel, en litt lav dose på flein er ganske kos. En tripsitter er ikke veldig nødvendig, men er alltid greit og ha. Jeg har alltid det. Sted? Litt vanskelig å si. Jeg trives veldig godt ute i naturen, eller hjemme hos en god kompis med god rolig musikk. Pass på at dere ikke blir avbrutt av utenforstående, og ha masse tid til overs. Ta det på et sted dere føler dere trygge, og _ikke_ blir avbrutt. Ta gjerne en tur ut i naturen og opplev det magiske ved f.eks skogen på sopp.

Ta det en dag dere er i godt humør, med god dagsform og vær klare. Som sagt, ta det under rolige omstendigheter, ikke noe fest. Gjør det med folk du er trygge på, og som du kan vise deg svak for. Masse tanker kommer til å dukke opp, og da er det greit å ha en god venn og prate med. Det er ikke så mange forhåndsregler å ta, bortsett fra riktig dosering, riktig sted, riktig folk og godt humør.

Soppen kan dere fint plukke, sesongen er vel her allerede eller like rundt hjørnet. Eller så kan dere bestille div. tørkede sopper over nett. Sopp på gata er ikke vanlig. Men sørg for å plukk riktig sopp om dere velger det. Sjekk ut Den store fleinsopp tråden for info om flein.

edit: Og lykke til
Sist endret av Sky; 3. september 2007 kl. 22:13.
Helst praktiske ting. Har satt oss en god del inn i det. Så vil helst slippe å lese at jeg må søke.

Edit:Fint svar, takker og bukker.
Sist endret av St.Vitus; 3. september 2007 kl. 22:10.
Hvis du bare skal ha en svak tur, vil jeg av egen erfaring ikke annbefale en sitter, såfremt dere er forberedt.
Man får en spesiell funky måte å tenke og være på, og det kan være litt vanskelig å slippe seg helt løs når man har straighte folk å forholde seg til, uansett om du kjenner de.

Tror det står en del tips i en annen tråd; en tøs hadde fått noia og frika ut fordi hun ikke ante hva hun drev med.
Er ikke flein litt sterkt? Vetikke om det er riktig men har fått intrykk av det:P
den er sterkere enn mange andre sopp, men det er jo bare å ta mindre det
20-30 sopp burde være nok til å sitte å flire og kjenne litt av "bølgene" en liten stund!
Har et spørsmål om flein, eller sopp generelt.
Hvordan fungerer dosering når soppen er fersk? Jeg har lest at en dosering mellom 30-60 sopp er fint for tripping, men det gjelder vel når soppen er tørket? Så hva er forskjellen på tørket/fersk? Takk
Dosering på fersk er 10 ganger så mye som på tørr
Den største vesentlige forskjellen er vel doseringen.
Er flein "normalt" å møte på en liten tur eller er det noe som krever litt leting?

Og hvordan er det å bestille Cubensis fra nett?
Altså, du burde være forberedt på å gå en lang tur og lete lenge, med mindre du vet hvor soppen befinner seg. Det er ikke veldig vanskelig å komme over, men tålmodighet og et skarpt blikk kreves. Jeg sikter igjen til Den store fleinsopp tråden for info om plukking, og steder soppen vanligvis holder til.
Sist endret av Sky; 3. september 2007 kl. 22:33.
Så, sånn for ordens skyld.
Dosering med fersk sopp er 300 sopp = 30 tørket? ca..

Sorry hvis jeg går OT
Sist endret av Dopefish; 3. september 2007 kl. 22:37.
Nei, der er ikke snakk om antallet sopp, men antallet gram. Sopp inneholder ofte så mye som 90% vann, så da er matten enkel hvis den er helt tørr :>
Men for en helt nyen som jeg er, burde jeg velge flein eller cubensis som første tur?
Det er ganske individuelt hvordan soppen påvirker en. Flein er litt kraftigere enn enkelte sopper, men det er ikke noe problem å prøve dette først. Du kan eventuelt ta en lav dosering første gang. Jeg hadde en veldig positiv opplevelse på fleinsopp, som faktisk var mitt første møte med psykedelia. Jeg har ingen erfaring med andre sopper, så kan dessverre ikke gi deg noe godt svar på det.
da satser jeg på soppjakt neste helg:P

takk for gode svar
Sist endret av sauistorby; 3. september 2007 kl. 23:07.
når vi først er inne på flein; jeg fikk høre av en kompis av meg at det var ganske så artig å spise flein når man hadde inntatt syre. Noen som har erfaring på det feltet?
Sist endret av thetaman; 3. september 2007 kl. 23:16. Grunn: slurvefeil
Aldri hørt om sopp og syre samtidig, men jeg har prøvd sopp og mdma sammen. Det er heeeftig!
Sitat av rbt
Aldri hørt om sopp og syre samtidig, men jeg har prøvd sopp og mdma sammen. Det er heeeftig!
Vis hele sitatet...
artig hippie-hippie shake? ;p
Skal selv se om eg kan finenoe sopp, for første gang faktisk :P
tenkte meg ut ein liten tur i mårå bare for og se om det er noe nå.
Sitat av Boogyman
artig hippie-hippie shake? ;p
Vis hele sitatet...
Hva er hippie-hippie shake?

Btw jeg fant min første fleintur i år i naboens hage
haha :P der fikk en en ide, sjekke naboenes hage!
bruk god tid!
ikke tro at om du ikke finner noe etter 30min, så er det ikke noe der
Noen som har peiling på bestilling av Cubensis?
Sist endret av Dodecha; 5. september 2007 kl. 22:15. Grunn: Den fargen gjør teksten uleselig i oldschool theme
Salg og omsetting av narkotiske stoffer strider dessverre mot regelverket på forumet. Det gjelder også utveksling av nettleverandører. Men jeg kan så langt som å rette deg hit hvor noen av butikkene nevnt også selger sopp, og om du finner forskjellige butikker selv kan du sjekke dem opp mot Undrug.
Sist endret av Sky; 4. september 2007 kl. 17:21.
Sitat av rbt
Hva er hippie-hippie shake?
Vis hele sitatet...
Jeg tror Boogyman sikter til hippieflip, som er når du inntar både Ecstasy/MDMA og sopp på samme tripp
Sitat av battlecaT
Jeg tror Boogyman sikter til hippieflip, som er når du inntar både Ecstasy/MDMA og sopp på samme tripp
Vis hele sitatet...
Ah, okey. Trudde det heta "Candyflip", men det gjelder vell bare LSD og MDMA..
Hippieflipping = Sopp og LSD
Candyflipping = Knips\mdma og LSD

Correct me if I'm wrong
Er det noen her som har prøvd LSD og SOPP samtidig?

Fortell...
Du tar feil, og jeg retter deg. Hippieflipp er sopp og mdma. Candyflip er som du sa, mdma og LSD.
Sist endret av Sky; 4. september 2007 kl. 22:41.
Har prøvd sopp og LSD sammen en del ganger. Interessant det.. De utfyller hverandre fint på en måte. Spesielt de visuelle delene. I og med at LSD ikke gir så kraftige visuals så kan litt psilocybin være akkurat det som skal til for å skape visjoner.. Miksen av tankemøstere fra de to stoffene er også svært interessant.

Har candyflippa og hippieflippa en del ganger og. Kult det, men mdma tar jo vekk litt av friheten i det psykedeliske universet synes jeg...
Sopp og LSD må prøves en gang!
Men har desverre ikke tilgang til LSD

Send meg ett brev med syrelapp som frimerke anyone!
Hvordan er det å bestille tørket sopp over internett? Blir det likt som med Salvia?
Sopp med Psilocybin går vel under "narkotika", så det går nok ikke.
Men man kan bestille growkits lovlig?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, heller ikke growkits er lovlig, da disse som oftest inneholder psilocybin allerede. Sporer og utstyr for å dyrke burde derimot gå greit.
Sist endret av Tias; 5. september 2007 kl. 11:21.
Sitat av Tias
Nei, heller ikke growkits er lovlig, da disse som oftest inneholder psilocybin allerede. Sporer og utstyr for å dyrke burde derimot gå greit.
Vis hele sitatet...
Ok, takker for rettelsen Vil ikke gå i fellen og bestille et growkit :P
Sitat av Tias
Nei, heller ikke growkits er lovlig, da disse som oftest inneholder psilocybin allerede. Sporer og utstyr for å dyrke burde derimot gå greit.
Vis hele sitatet...
Er det lov med Spore Syringer i norge? Husker ikke helt om det er det.
Sitat av Dr.Gonzo
Er det lov med Spore Syringer i norge? Husker ikke helt om det er det.
Vis hele sitatet...
jepp det er lovlig så lenge du ikke gjør noe med det
så fort du lar det gro er det ulovlig
Hvor mange gram flein bør jeg ta fr å få en litt rolig tur med litt hallisser? 2-3?
Sist endret av sauistorby; 5. september 2007 kl. 18:15.
2-3 gram er fint. Prøv deg fram. Men det er fullt mulig at du kommer til å tenke litt spaca på turen også, og hallusinasjoner på sopp er ikke kjent for å være spesielt kraftige i lav dosering. Da er det andre stoffer som kan egne seg bedre.

Anyways, lykke til.
Sist endret av Sky; 5. september 2007 kl. 18:17.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fant ingen passende tråder når jeg søkte, så jeg beklager at jeg tar opp igjen denne gamle tråden.

Jeg har fått muligheten til å kjøpe noe sopp av noen folk. Hvorvidt jeg er klar for det er foreløpig irrellevant, det har jeg ikke bestemt meg for enda. Men OM jeg finner ut at jeg vil prøve lurer jeg på et par ting.

Det jeg kan få tak i er sopp man får/fikk kjøpt på shoppene i Amsterdam. Når jeg spurte kom ikke selve "plantenavnet" opp, men navn som "Hawaiian" og "Taiwan".

Det jeg lurer på er hvordan disse fungerer iforhold til flein? Jeg har aldri prøvd flein, men jeg har lest veldig mye om det. Og kan man sammenligne fleinrusen med disse? Noen som har noen tips til hvilken sopp jeg bør velge/styre unna?

Takker for svar=)

Edit: Leif Leifsen
Sist endret av Sjølvaste; 7. august 2008 kl. 23:24.
Hawaii - Panaeolus (Copelandia) cyanescens er ihvertfal en flott sopp, meget potent.. Den går faktisk for å være en av de kraftigste i verden.

"Rusen" ligner mye på den av norsk fleinsopp da virkestoffene er de samme. Den eneste forskjellen i effekt utgjøres pga små variasjoner i mengdeforholdene av psilocybin, psilocin, baeocystin og norbaeocystin.

Alle psilocybinsopper egner seg like godt til førstegangsbruk, du bør bare passe på å innta litt mindre doser av de mest potente typene hvis du velger å bruke en av de..
Sist endret av mentalmelt; 7. august 2008 kl. 23:36.
Det er iallefall viktig og faktisk ta de rådene du får her. Uansett hva du har prøvd før så vil det ikke være noe lignende sopp, så det og være i trygge omgivelser, ha god tid til og lande og med folk du er trygg på er så viktig at jeg ikke kan uttrykke det nok.

Den twister på hjernen din og forandrer deg der og da så det og kunne tenke logisk, eller ta beslutninger\ta stilling til noe som kan være litt viktig, feks det og finne et annet sted og oppholde seg der kan effektivt sette stopper for en bra trip.
Jajaja, jeg er fullstendig klar over det. Jeg har (som sagt) lest veldig mye om dette. Og jeg sier jo også at jeg ikke er sikker på om jeg er klar for dette enda, så tro du meg: jeg har forstått at dette skal behandles med respekt og man skal ha kunnskaper om det.

Det er jo også derfor jeg spør dere angående disse man får tak i Amster, ettersom jeg vet svært lite om dem.
Flott og høre. Da det godt mulig du får en givende tripp som skaper minner du (og vennene dine) vil ha resten av livet.

Så hvis du beslutter deg for og gjøre det, god tur!!
Så dere vil ikke anbefalle å begynne med Hawaiian? Er det FOR heftig for en førstegangsreiser?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Som mentalmelt har sagt; Det avhenger helt på mengden man spiser.
Start med en liten dose og fyll heller på om du føler deg komfortabel med det. Hawaiien er en potent sopp som kan sammenlignes med Fleinsoppen. Uansett er det ikke noe dårlig valg å ta som første tripp. Bare ta moderate doser.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hallais, har vært ute å plukket en del flein i d siste uken, har vel en 25-30 g ferdig tørket sopp

det jeg skulle hatt hjelp til er den beste måten å lagre de på uten at de tar skade av det, jeg har de nå i et tommt syltetøy glass med et kaffe filter med salt i for å trekke fukten, men det fungerer ikke helt så bra som jeg ønsker..

noen som har gode lagrings tips?
Først og fremst kan du søke på forumet før du spør.

Tørk soppen din og legg den i en tett boks eller i en stripspose. Ikke noe hokus pokus.. Hvis du trenger salt for å trekke ut fuktighet så har du faktisk ikke tørket soppen ordentlig.

Men om du allikevel insisterer på å bruke salt for å tørke sopp så bruk ihvertfal kalsiumklorid fremfor natriumklorid (veisalt fremfor bordsalt).
Sist endret av mentalmelt; 1. september 2008 kl. 19:19.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg tror cubensis er bedre enn flein som første-gangs sopp hvis du skal chillen å drømme i en haug med puter, med bra musikk å lattis, hvis du får tak i det da.. 30g fersk for medium trip ikke under 20g hvertfall med fersk. 2.5-3.5g tørr er fint synes jeg, da blir det ikke for intenst. Men flein er kult det å da. Lettere å få tak i fort å ganske billig

Forresten, bestillte growbox fra nl, ble stoppet i tollen, åpnet og sjekket og sendt videre uten prob
Sist endret av Shagg1; 18. september 2009 kl. 01:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.