Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 676
har et abit 3'rd eye hovedkort som kan ta både p-ata og s-ata men kan hovedkortet ta begge samtidig? noen kammerater av meg sier at det ikke er mulig mens andre sier det er mulig???

takk for svar!
Det går helt fint det
Bare husk å stille inn dettte i BIOS. Kan være litt mask, men det funker etter litt feiling å prøving
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
ok takk er bare redd for og kjøpe en harddisk som ikke passer ;P
p-ata... aldri hørt om! samme som IDE-ata?
HVIS det er det, så kan jeg bekrefte at det funker fint
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
P-ATA er det samme som gamle vanlige ATA, også helt enkelt kalt IDE.
Og ja, det fungerer aldeles utmerket å kjøre begge typene samtidig, da det er to forskjellige controllere. Vennene dine har ikke snøring.
Ja, da kan jeg bekrefte det sikkert.
Har 1stk 80GB IDE-ATA disk, 1 stk 200gb S-ATA og 1 stk 320gb S-ATA.

Gå og le litt av vennene dine, og når de sier at du tar feil og er stokk dum, henvis de til nFF
Tja, ikke vær for skråsikre. Som tech-crew på et lan har jeg et par ganger kommet over de merkeligste hovedkort. Flere ganger har jeg opplevd at deltakere har akkurat dette problemet. På litt eldre hovedkort med S-ATA så risikerer du at S-ATA-en deler "kontroller" med den ene P-ATA tilkoblingen. Noe som begrenser antallet disker til enten 3 P-ATA+ CD-ROM eller 1x P-ATA, 1x S-ATA og 1x CD-ROM. Dette er et merkelig fenomen, siden de skal ha uavhengige kontroller, men denne "kunnskapen" er basert på praksis, og praksis slår teori. Og det er mulig at en BIOS-oppdatering kan løse problemet. Men ikke stol på det.

Så når noen sier det er mulig og andre sier at det ikke er mulig, så har alle rett. Det kommer ann på hovedkortet ditt.
Sist endret av JRP; 23. januar 2006 kl. 18:52. Grunn: Skrivefeil, ikke uvant.