Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 886
Nokia med detaljer om revisjon av N-Gage, samt en oppfølger

Av Kane Ryuu

Det var på den årlige Game Developer Conference (GDC) i San Jose, California at Kirsi Kotilainen fortalte utviklere om Nokias revisjon av den eksisterende N-Gage. Eurogamer skriver om den nye versjonen med høyttalerne plassert på fronten av telefonen, ikke langs siden. Slik det er på den nåværende utgaven må man holde telefonen sidelengs, med baksiden fremover, for å kunne føre en samtale. Videre skal det også nå bli mulig å skifte spill uten å måtte åpne telefonen, til nå en heller kjedelig operasjon ettersom dette innebærer å fjerne batteriet.

Bransjesynsere har også uttalt at det var sannsynlig med en lansering av opplysninger om N-Gage 2 på årets E3, i mai. Dette har imidlertid blitt delvis avkreftet med rykter om en planlagt pressebegivenhet 14. april, med det man tror er en forhåndstitt på den nye maskinvaren.

Salgstallene har i følge spillbransjen vært noe kjølige, mens Nokia på sin side hevder de har nådd deres globale mål, med sterkt salg i Europa, spesielt i Storbritannia. I USA ble det solgt rundt 5000 enheter i løpet av den første uken etter lansering, mens det globalt var solgt 400 000 enheter til utsalgssteder. Som en kuriositet kan det nevnes at Nintendo solgte over en halv million av deres GameBoy Advance på en uke i Japan.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Må vel personlig innrømme at min smak for spiill på mobiltelefon aldri utviklet seg forbi å spille Snake på min 3210, men dette er vel bra nyheter for de som måtte like å spille på telefonen sin. Stilig.

h
Heh... N-gage trenger virkelig den oppdateringen... Broren min har en sånn, han skaffet den for å spille alle de tøffe spillene... Den er nesten umulig å bruke som en telefon. Det som er enda mer latterlig er at jeg kan spille de fleste n-gage spillene på min 6600
kreativ nerd
devotio's Avatar
For meg virker ngage mer som en fjortismobil, men noe må de vel tjene penger på, sikkert fett fordi som gidder bry seg!