Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1382
kjøpt meg en xbox 360, hvordan muligheter har jeg med denne, bortsett fra å spille kjøpte spill?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan flashe drevet, slik at du kan spille spill som du laster ned.
Du kan spille spill fra CD, du kan laste ned spill, du kan se filmer, du kan streame filmer, du kan vise /filmer/bilder/spille musikk fra PC, du kan bruke den som krakk, du kan åpne den og se hvordan den funker, du kan ta ut delene, du kan bruke den som ovn, du kan selge den, du kan gi den vekk, du kan bruke den som støtte, du kan flashe den, etc. etc.
Trådstarter
kan jeg flashe firmware uten å måtte kjøpe no chips å pringles?
Hvis du refferer til å modifisere den har du en god del muligheter.

1. Flashe dvd-drevet for å spille brente spill. Dette er veldig enkelt, og kan gjøres gratis hvis du har en stasjonær pc.
2. Putte inn en xk3y for å spille iso filer (spill) direkte fra en harddisk. Du trenger altså bare laste ned iso filen (spillet), patche det, putte det på en harddisk og spille det direkte fra den.
3. RGH/R-Jtagge den. Med en RGH eller R-Jtag har du uendelige muligheter. Du kan spille spill direkte fra harddisk, kjøre custom patches (tiende prestige mw2 og lignende) og kjøre homebrew. Den kan altså kjøre usignert kode, altså kode som ikke er skrevet av Microsoft. Dette krever lodding, det er INGEN mulighet for å gjøre dette loddefritt. Dette er heller ikke live-safe, du vil bli bannet i løpet av sekunder.

Nummer 1 og 2 er livetrygge.
Sist endret av RabbitPen; 7. januar 2014 kl. 20:18.
Trådstarter
nr 1 er det veldig vanskelig, må jeg liksom skru opp xboxen?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ja, du må åpne den, nei det er ikke vanskelig. Sjekk ut youtube, det er gjort på noen minutter om du har riktig verktøy.
Nummer 1 er veldig lett. Anbefaler ikke youtube, da det er mye dritt der. Les Jungleflasher tutorial, som er laget av de som har vært med å lagd firmware og programmet Jungleflasher.

Åpne sidepanelet på pcen din og lokaliser en ledig sata kabel. Åpne xboxen (her kan du følge youtube) og ta ut drevet. Finn ut om det er en Samsung, Hitachi, BenQ eller LiteOn. Skru av pcen, og koble en sata kabel fra driven til en ledig sata inngang på hovedkortet ditt. Sku på pcen med driver signature enforcement disabled (google dette). Når pcen har skrudd seg på, åpne Jungleflasher, og skru så på xboxen, dette vil gi strøm til drevet. Dukker det opp er det bare å følge jungleflasher guiden for ditt drev

Dukker den derimot ikke opp må du gå til innkjøp av ett VIA 6241 kort som funker med alle phat driver.
▼ ... noen uker senere ... ▼
.....større HDD, [COLOR="Magenta"]digiex[/COLOR]

.....update [COLOR="Magenta"]J-tagged X360 Kernel[/COLOR]
Sist endret av Pinkdot; 6. februar 2014 kl. 17:06.