Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1358
Har en komplett gamer pc, jeg kommer meg til desktop osv.. starter noe som tar litt prosessor kraft, kommer opp " critical process died". Jeg har ikke USB eller reboot windows 8 cd for dette.. har prøvd å gjennomrette fra tidligere tidspunkt, men det fungerer heller ikke før jeg har fikset "critical process". Noen sjeler der ute som kan hjelpe meg please? desperat og komplett kundeservice er stengt i noen dager til..
Start opp maskinen din i sikkermodus med command prompt, og kjør denne kommandoen:
sfc /scannow
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Start opp maskinen din i sikkermodus med command prompt, og kjør denne kommandoen:
sfc /scannow
Vis hele sitatet...
Skal prøves, hvordan kan jeg starte den i sikkermodus? shift + w8 ved oppstart eller når den restartes?

Shift + F8*

Driver å scanner nå, så får vi se om 10 min.

Nop, stopper på 13%. "Windows resource protection could not perform the requested..."
http://answers.microsoft.com/en-us/w...c-685c7bf1614e

Får mange treff når jeg google dette "sfc /scannow Windows resource protection could not perform the requested"
Du finner sikkert noe som kan hjelpe
Gammel tråd + at det er vista. Testet litt, men ingenting av det som står der fungerer på windows 8..

Søkte opp selv også, men meh.

Fant feil på C disken som må fikses, prøver å restarte og scanne nå.. men stått på 0% i noen minutter.

Prøvde å reparere c disken, ble 100% men fortsatt får jeg at det er error på den. Hva faen?
Sist endret av FlyWithMe; 29. desember 2013 kl. 15:49.
Sitat av FlyWithMe Vis innlegg
Gammel tråd + at det er vista. Testet litt, men ingenting av det som står der fungerer på windows 8..

Søkte opp selv også, men meh.

Fant feil på C disken som må fikses, prøver å restarte og scanne nå.. men stått på 0% i noen minutter.

Prøvde å reparere c disken, ble 100% men fortsatt får jeg at det er error på den. Hva faen?
Vis hele sitatet...
Dette var etter sfc scannow kommandoen?
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dette var etter sfc scannow kommandoen?
Vis hele sitatet...
Det skjedde etter jeg skrev inn sfc i cmd, kom til 13% så klikket pc'n.

Nå sliter jeg med å starte den i normal modus, siden jeg brukte msconfig til å komme i sikkerhetmodus, hvordan skrur jeg den tilbake?

Trykket normal oppstart, bruk også ok. Restartet pc men den havner i sikkerhetmodus igjen?

pcn er på bærtur, fikk den i normal modus og nå vil den være 64 bit. Må vel reformaterer snart!
Update: formaterte, alt fungerer nå
win+r -> msconfig -> boot -> normal boot -> apply -> ok -> reboot

sånn setter du innstillingene i msconfig tilbake til normal oppstart. dette kan gjøres i begge modusen vanlig \ sikerhetsmodus