Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 750
Hei.

Vurderer å gå til innkjøp av ny router, feks Asus sin RT-AC68U.
Er planen å innstallere harddisk på denne routeren og bla bruke den som lagringsplass for opptak på dreamboxen min i tillegg til felleslagring for andre maskiner på nettet.

Driver en del med streaming og flytting av store filer i nettet, så hastighet er en prioritet. Denne routeren har kun en USB 3.0 port. Om jeg da trenger mer lagringsplass og ønsker å utvide med flere harddisker, vil det da kunne funke med en USB hub uten at jeg mister nevneverdig hastighet? Blir naturligvis bare en harddisk som blir overført filer til på en gang.
Jeg merker ingen/ekstremt lite forskjell på min USB 2.0 Hub til pcen min. Har to eksterne harddisker koblet til den, og merker ingen forskjell når jeg overfører større filer fra pcen til de. Vet ikke om det samme går for USB 3.0 da
Linksys EA6300 ser ut til å ha både USB 3.0 og støtte DD-WRT så du får nok VPN og slikt med den og.. Har ikke kjennskap til den routeren så noen garantier er der ikke fra min side, det er verdt å kikke litt på. Det er sikkert mange alternaltiver der ute som er bedre dokumentert. Om det funker så kan du kansje spare deg for 1700,- skinnende blanke kronasjer som heller kan brukes på noe kjekt, som feks popkorn og øl til filmkveldene bak dreamboxen :P
jeg vet at nye dlinken har usb 3.0 utgang til dette og samt at den banket alle konkurrenter på akkurat dette pungtet.

ut over dette så ville jeg anbefalt asus da den var overlegent på alt annet