Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7548
Jeg er på utkikk etter noen nye brettspill til min litt beskjedne samling - og ser da helst etter en spill med en eller annen form for "Traitor mechanics". Har da sett på spill som "Battlestar Galactica" og "Shadow of Camelot".

Vet det finnes mange reviews der ute, men er vanskelig å navigere seg frem til hva som egentlig er best - og hadde derfor vært litt greit å høre om noen av dere hadde personlige erfaringer med spill er?'

Det burde være spill som helst ikke tar 4 timer å spille ferdig - og funke med 4-5 spillere. Helst ikke noe som betyr du må drive rollespill, da vi prøvde D&D, men ingen av oss klarte å ta rollene seriøse.

Fokuset i spillet bør være spiller til spiller interaksjon. Og traitor-mekanikken bør være en viktig del av spillet. Altså det å finne ut hvem som er traitor - og hvordan han prøver å ødelegge for de andre er det viktigste.

Noen forslag? Gjerne med link til hvor jeg kan kjøpe og en kort forklaring av spillet og hva som er bra med det =)
Kan anbefale Battlestar Galactica på det sterkeste. Utrolig intenst gameplay, der alle spillerene er konstant paranoide, og ofte kan beskyldninger om å være Cylon (traitor) hagle rund bordet. Samtidig som dette skjer må spillerne prøve og samarbeide for å slå spillet, noe som kan være ganske vanskelig.

http://www.spillsjefen.no/product_in...ducts_id=32552

Er også sluppet to expantioner som kan kombineres på flere måter, slik at det er mange måter å spille på.
Wanted, eller Bang!, har vi hatt det mye gøy med.
Lettbent spaghettiwestern-kortspill hvor man må finne ut hvilke roller de andre har gjennom hvordan de spiller.
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Wanted, eller Bang!, har vi hatt det mye gøy med.
Lettbent spaghettiwestern-kortspill hvor man må finne ut hvilke roller de andre har gjennom hvordan de spiller.
Vis hele sitatet...
Dette ser ut til å være akkurat opp den gata jeg tenkte. Takk for forslaget. Gøy om folk kommer med et par andre forslag også som er opp samme gate.

Edit: Ser at Bang! står merket med at det er mye flaks i spillet. Er dette fin erfaring G4ndj? Forslag til lignende spill bare med mer strategi, og mindre flaks?
Sist endret av etse; 5. februar 2013 kl. 02:15.
Sitat av etse Vis innlegg
Edit: Ser at Bang! står merket med at det er mye flaks i spillet. Er dette fin erfaring G4ndj? Forslag til lignende spill bare med mer strategi, og mindre flaks?
Vis hele sitatet...
Som sagt har vi hatt det mye gøy med spillet, da jeg bodde 5 uker i bushen i Australia var det spillet omtrent den eneste underholdningen vi hadde bortsett fra klatring, så vi spilte det daglig.
Det er som sagt rimelig lettbent, så man får ut av det det man putter inn.
Det kommer an på om dere liker brettspillnerding eller om dere bare ser etter hyggelig tidsfordriv.
Har ikke noen personlig erfaring med så mange andre spill med traitors, men du kan jo ta en kikk her å se om du finner noe som ser lovende ut.
Battlestar Galactica virker egentlig som et veldig bra alternativ, men det har jeg dessverre ikke prøvd selv.