Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 21130
Hei!

Jeg heter Marko og er student ved Universitetet i Beograd. Jeg studerer norsk!

Jeg jobber på Et interessant prosjekt med kallenavnene. Jeg må skrive en oppgave om hvordan kallenavn er født. Jeg vil gjerne høre dine historier bak kallenavnene. Hvordan og hvorfor har du besluttet å bære kallenavnet som du presentere deg selv på dette forumet? Din hjelp er mer enn velkommen. Eventuelle historien knyttet til nicket ditt vil ha stor betydning for meg. Hva interesserer meg mest er hva disse navnene egentlig betyr, og hvordan har du kom opp med ideen å konstruere dem på akkurat den måte.

Jeg vil begynne,

Norgemann er en blanding av Norge og det faktum at jeg er en (ung) mann Når jeg prøvde å bruke nick Nordmann var den allerede opptatt, så måtte jeg komme opp med noe som ville være knyttet til meg og til dine vakre landet. Derfor norgemann.

Det ville vært dritt (håper at jeg kan bruke dette ordet?) kult om du kommenterte noen av dine kallenavn på denne måten!

Jo flere jo bedre!

Hei!
Sist endret av norgemann; 14. april 2010 kl. 11:30.
Tja, mitt nickname her fra forumet tok jeg fra den tiden vi satt på gutterommet som små og spillte Across.
Hvor jeg fikk "LoRd" fra husker jeg egentlig ikke, men ville vell ha noe som var "kult" på den tiden.
Men hadde det vert opp til meg nå, så hadde jeg byttet til ett mindre banalt nickname tbh.
Jeg er Casanova, så det passer meg jævlig bra at nicket mitt er det samme.
Fikk mitt pga en gratis epost jeg hadde engang @fulloggal.no domene
Før jeg fikk mitt nåværende nick, brukte jeg nicket "MrStn". Dette er ganske enkelt dratt rett ut av navnet mitt, som er Stian.

"Eplekjekk" kommer fra en gang på ungdomskolen da jeg var på Halo 2-LAN. Vi spilte lag mot hverandre, og hvert lag skulle ha et navn. Laget mitt ble kalt noe med mat, siden lagkameraten min var "Lillemiddag". Jeg måtte finne på noe med mat jeg også, og da ble det "Eplekjekk".

Jeg har også lekt litt med nicket mitt, og lagd logo til det, som egentlig bare er Apple-logoen, bare med bladet snudd andre vei. Og siden jeg da er "Apple-produkt" satte jeg en liten "i" forran nicket. Og omtrent overalt kaller jeg meg iEplekjekk


EDIT: Skriveleif
Sist endret av Eplekjekk; 14. april 2010 kl. 11:39.
Det er pent, ironisk og gir over 1 millioner treff på Google
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Haha, ska jeg skrive om hvor jeg fikk nicket mitt fra blir det nærmest en stil men

Mitt starta som Engledryss, sjefen i en gjeng på nm het englestøv, så fikk en kammerat cs:s server og jeg fikk lov til å være admin der, og bildemakeren vår faila med navnet mitt, han skrev engedryss istedet for engledryss.

Etter ett par uker med det nicket kom det en som ville joine klanen vår og han foreslo at jeg kunne hete pengedryss

så sjekket jeg hvem andre bokstaver jeg kunne bytte ut og da kom jeg frem til at p'en kunne byttes med en s og da ble det sengedryss

Sengetøv kom fra sengedryss igjen så ble det bare sånn
Hatt nicket mitt i ca 10 år. Da jeg fant det på drev jeg mye med HipHop, beat produsering og rap. Helt tilfeldig valg av Nick som jeg senere fant ut at var et av verdens største HipHop magasin. Så det gjør det jo ekstra gøy og ironisk.

Jo mer jeg tenker over det, jo mer fascinerende er det at det kunne klaffe så bra. Driver ikke med hiphop lenger, men kommer til å beholde mitt nick livet ut og har NESTEN vurdert å blende det inn i en av mine tatoveringer.
Sist endret av Source; 14. april 2010 kl. 11:48.
Nicket mitt kommer fra en følelse jeg hadde på videregående. Jeg følte at det ville være bra å la bevisstheten min løse seg opp, smelte, og så flyte ut i alle verdens kriker og kroker. Noe den også gjorde til tider. Jeg var svært opptatt av bevissthet, og likte også tanken på å løse opp, eller smelte andres bevisstheter. Navnet mentalmelt dukket bare opp fra denne følelsen.
Jeg er glad i mat derfor "Matmonsen", har alltid brukt den som kallanavn på spill
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Jeg ville ha et nick som var norsk, latterlig og samtidig litt kult på sin helt egne spesielle måte. Har hatt et par andre nick oppgjennom tiden (te0ri og krek bl.a.), men de bruker jeg ikke så veldig ofte nå lenger. kosepaa er liksom meg
Initialene mine er OPM, og da jeg var såder 14 ble det til nicket OPiuM, som på et LAN brått ble til Viva la Opium. Det funker bra, men nå som er jeg er så sykt voksen prøver jeg å sakte men sikkert å fase det litt ut. Problemet er å finne et alternativ som ikke er tatt.

Har tidvis også kalt meg Der Sturmvogel og Teh Ninjer også, mest for prank.
Jeg har mitt fra jeg drev med backdoorhacking av usikre messageboards (deriblant det fra Matt's Script Archive). Jeg nevnte en gang for en kompis at jeg hadde en oppskrift, eller bronsenøkkel som jeg kalte det, til å komme meg inn på en side. Bronsenøkkel blir "bronze key" på engelsk, og Bronsky som navn.
Jeg så et bilde, helt random en gang for lengesiden, derav nicket hellotitty. har beholdt det fordi det er awesome og har fått folk til og trekke på smilebåndet. (:
Drittunge, fordi jeg liker å whine.
Heter da Kvalvik som etternavn, og som vår kjære Restyle på forumet her, startet han å kalle meg kukkvik for mange, mange år siden. Etter en stund, så tok jeg meg ikke like nær av mitt nye kallenavn; kukkvik, så det ble fort endret til Kugenvigen, ikke spør meg, spør Restyle. Etter det ble Kugie et naturlig navn, thats it
Pagliacci er tatt fra watchmen, het scr0tum før og følte ikke at dette passet så godt lenger.

Før det igjen het jeg Makken, som kommer fra da jeg var liten. Jeg heter orginalt markus, og ble kalt marken/makken mye siden jeg samlet på mark og puttet de i lomma i 5 års alderen.
andycandy fordi jeg blir ofte bare kalt andy. og candy fordi jeg er søt og deilig
Kan ikke klage på norsk skrivingen din norgemann.
Anyways jeg fikk mitt ”nickname” etter spillet World of warcraft: Jeg hadde en figur med navnet Spellbringer, folk jeg spilte med begynte å kalle meg Spelley, derav nickname spelley.
Shady Banana
Quix's Avatar
Powlair fordi at jeg heter Pål derav Powl. Navnet utviklet seg til Powlair fordi jeg ser på meg selv som luftig og smakfull som en stratos. Stratos er jo lissm proppfull av luft og derfor la jeg til air. merkelig...
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Waver kommer av at jeg var meget (les: veldig) intressert i Google Wave på den tiden jeg lagde brukeren min.

Mitt egentlige alias og mest brukte brukernavn er Mrtn eller Mrtn9, Mrtn er enkelt og greit kort for Martin og lykketallet mitt er 9
Sist endret av MrMrtn; 14. april 2010 kl. 14:19.
Det er navnet mitt baklengs, enkelt og greit.
Fikk kallenanvet av en kompis når jeg gikk i fjerde. Det er en slags forkortelse av etternanvet mitt og han syntes vel at det hørtes moro ut. Legger bare fødselsåret mitt bak.
Mitt nick avstammer enkelt fra mitt navn: Marius Vangen. Når man utaler etternavnet mitt rett så er det mer fengende å kalle meg Vangen isteden for Marius. Så derav blir jeg ofte kalt Vangen i det daglige også.
Chikara fordi det er navnet på vår hund som er en Akita Inu (japansk rase)

Chikara stammer fra østen og har betydningen: "Styrke / kraft / energi" noe i den duren

http://www.mydogbreed.com/images/akita-inu-health.jpg
Sist endret av Chikara; 14. april 2010 kl. 15:29.
kult at du studerer norsk! hvor/hvordan ble du inntressert i norge og det norske språket?
tidligere har jeg brukt flere nick, blant annet KamiKaze, og opplevde stadig å møte folk på nett med samme nick. Jeg satt da og tenkte at jeg trengte ett unikt navn, som ble unique på engelsk hadde aldri noe nick som liten, det tross alt litt vanskelig å finne på kallenavn til en som heter Andreas Vaksdal :P ble kalt Andy en periode, men misliker det navnet sterkt.
Jeg lagde kallenavnet Zolantor når jeg spilte Guild Wars i 10-11 års alderen. Jeg ville ha noe "stort å mektig" til warrior'n min og lette rundt å kom på Zolantor The Great.

Ellers blir jeg kalt Hepsø'n siden Hepsø er etternavnet mitt. Mange som kaller meg "happy" som er en versjon av Hepsø'n fordi jeg alltid var glad.
Fattern kalte meg alltid for poden når jeg var mindre (poden betyr vell guttungen/lillemann, eller noe sånt) Så det kom naturlig på første lan at jeg skulle være PodeN (:
Freak Trooper
Joey's Avatar
Heiter Joacim og når eg er ute å reiser i det vide utland er det ikkje mange som klare å uttale namnet mitt, så då blir det forkorta ned til Joe. Men eg likte ikkje heilt "Joe" som nick og tok då namnet til Joey Castillo som er trommisen i Queens of the Stone Age og som er eit av yndlingsbanda mine. Samt eg blei kalla Joey av og til når eg gjekk på VGS men trur at dei to tinga hang litt saman.
Sist endret av Joey; 14. april 2010 kl. 15:40.
Parasitic, fordi jeg hørte en sang som gav meg en utrolig følelse av noia og frykt når jeg hørte på den med høy lyd i et godt headset.

http://www.youtube.com/watch?v=52xoRLh2dWw
I hele livet mitt har jeg hatt en drøm, som jeg alltid har når jeg har feber.
Og det er at det kommer en blå frosk og dreper meg. Derav BlueFrog: )
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Nei, jeg er ikke blodfan av Mr.Mackey.

Initialene mine er MK, og dersom man uttaler dette på engelsk høres det omtremt ut som "em key" - derav mkey.

nicke mitt SkilleD kommer i hovedsak av etternavnet mitt (skille)
så var det en i klassen som syntes jeg var flink till å fikse diverse ting, og etterhvert ble jeg kallt skilled
Har hatt det nicket i snart 10 år nå, men det er desverre ett nick som stadig vekk er opptatt, så da må jeg variere litt med div, Skille(D), SkilleD- osv..
fremdeles noen av de gamle skole kompisene som roper "Hei skilleD" når jeg treffer dem, ganske morro i grunn
Enkelt å greit fordi det er etternavnet mitt
Sist endret av Holmen; 14. april 2010 kl. 16:24.
Mitt kommer av at når jeg var mindre (11-12) spilte jeg maplestory for første gang, jeg ble kjent med en fyr fra et annet land husker ikke helt, han het Kiyuno på ekte. Vi spilte, men jeg hadde addet helt feil stats og forsto lite, så sluttet og spille. Så startet jeg en måned senere etter å ha sett på broren min spille, jeg lagde meg ny character (for å lage en über character) og som alle andre på den alderen er "x"'er ganske fete i nicknames. F.eks "CssproX", "HunterXAssassin" så da ble det xiyuno. Og siden ingen andre heter det, så er det perfekt. Hvis du googler xiyuno finner du bare meg
Jeg har vel hatt mitt nick siden 2000... Før det, på Amigascenen, het jeg Psycho fra ca 1990 - og deretter Soda fra 1996. I 2000 begynte jeg å registrere meg på diverse forumer (nFF i 2001), og da ville jeg ha noe som lød mer seriøst enn både Psycho og Soda, som begge ble veldig barnslige. Samtidig ville jeg gjerne ha et norsk navn, som klang godt og som hørtes litt kult ut.

Stormen var et slikt ord; litt uvanlig (mye på grunn av bestemt entall), veldig norskt og ikke barnslig.
Sist endret av Stormen; 14. april 2010 kl. 16:33.
http://www.google.no/#hl=no&source=h...35d7e9489168b0

Resultat 1–10 av ca. 1 520 for xiyuno. (0,12 sekunder)
Måtte selvfølgelig bruke navnet på pcen min jeg glemmer alt veldig lett.. kan plutselig stå i kjellern med en banan i hånda og tenke: "Hva gjør jeg med en banan i hånda?" Hadde det skjedd irl hadde jeg lagt bananen i frysern og håpt på at det var det jeg skulle...
Som signaturen tilsier; wife acceptance factor.
Jeg er noe enhver kone ville akseptert.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Pagliacci er tatt fra watchmen, het scr0tum før og følte ikke at dette passet så godt lenger.

Før det igjen het jeg Makken, som kommer fra da jeg var liten. Jeg heter orginalt markus, og ble kalt marken/makken mye siden jeg samlet på mark og puttet de i lomma i 5 års alderen.
Vis hele sitatet...
scr0tum er jo awesome da, hvem vil endre nicknamet sitt hvis de har det?

Forresten, er dette deg?

Sitat av mathsterk Vis innlegg
http://www.google.no/#hl=no&source=h...35d7e9489168b0

Resultat 1–10 av ca. 1 520 for xiyuno. (0,12 sekunder)
Vis hele sitatet...
Er det rart? Når alle linkene er til NordicGamer, WIP, freak.no og cheatengineforum må jo dette være vår egen freak-xiyuno
Mitt tidligere brukernavn var alt for lett å spore tilbake til meg, derfor måtte jeg skifte. Det kom vel fra da jeg var opphengt i nevrologi; eksocytose heter fenomenet på norsk, men det ble altså med x, noe jeg senere fant ut var fransk.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
http://www.google.no/#hl=no&source=h...35d7e9489168b0

Resultat 1–10 av ca. 1 520 for xiyuno. (0,12 sekunder)
Vis hele sitatet...

Hmm, får ikke så mange resultater, men har bladd lenge nå bare ting av meg. Utenom sånne rare sider som ser ut som bare spam eller noe annet piss. Har det navnet på playstation network, steam, youtube og alt annet jeg har. Jeg registrerer meg på mange rare sider og mange forskjellige steder. Har ALDRI opplevd at navnet har vært tatt ^^
Sist endret av hestelus123; 14. april 2010 kl. 16:46.
Jeg har alltid vært fan av kroppslyder, og etter litt research da jeg skulle finne meg et nick for første gang ( CS 1.5 klan ) kom jeg frem til crepitus, som betyr ulyder fra ledd og hud etc.

Nicket er rett og slett bare en forkorting av ordet, med en cheezy stor bokstav i midten.
Spilte et slosspill der man kunne mixe characters, og da fikk characteren et navn etter hvordan du mixet. Fikk til en character jeg likte, og tok navnet
En solrik dag for herrens mage år siden (ca 9) hadde jeg og en kamerat bestemt oss for å bli proffe cs-spillere. Og hva trenger en awesome cs-spiller? Et awesome nick, så på vei hjem fra kompisen min, satt jeg meg ned på grusveien, og tenkte. Og tenkte veeldig lenge, hvor lenge vet jeg ikke, for jeg hadde ødelagt klokka mi noen dage før. Alle de wannabe kule kidsa hadde X og sånn i nicket sitt, de var noen noobs, så jeg gikk for noe råere, noe med W i :P og tadaa! Wubster er født, og jeg har brukt det i alt jeg har gjort av gaming og PC relatert siden.
Har et lite kreativt nickname. Robbie Fowler ble kalt Toxteth Terror derfor bare stjal jeg det litt fra ham. Litt.
Det er for- og etternavnet til to historiske storheter jeg har sett opp til siden jeg var liten, henholdsvis den tidligere amerikanske presidenten Franklin D. Roosevelt og multigeniet Benjamin Franklin.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg har brukt tep0sen så lenge jeg har vært aktiv på internett. Det kom av at jeg en dag sa at jeg følte meg som en brukt inntørka tepose. Dette ble gjort om til ett kallenavn. Etter hvert har det blitt brukt teposen, p0sen og posen. Etter en stund begynte folk å bruke posen som kallenavn på meg i virkeligheten. Nå bruker jeg nick veldig sjeldent. Men jeg er sterkt følelsesmessig knyttet til navnet. Håper dette er til hjelp.