Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2896
Jeg har onecall som telefonleverandør, og har i det siste hatt mye trøbbel med dem.

Saken; I Juli iår mistet jeg min Sony Ericsson, eller rettere sagt den ble dratt ut av hendene mine mens jeg snakked med en kammerat under en fuktig kveld på byen, så aldri denne telefonen igjen.

Men, jeg var "safet" trodde jeg iallefall.
Jeg hadde to uker tideligere byttet over til onecall og da samtidig bestilt onecall forsikring (32kroner måneden, dekker alt fra tyveri til ødeleggelse av telefonen) Jeg skulle kun få en likeverdig telefon som den jeg hadde, noe som forøvrig var greit for meg, siden jeg likte telefonen jeg hadde.

Sendte mail til kundeservice, og ble videresendt til de som var ansvarlig for forsikringen og ordnet opp med dem. Ingenting skjedde og 2uker senere får jeg mail om at jeg ikke hadde forsikring før dagen etter at mobilen ble stjålet.

Etter ukesvis med telefoner/mailer frem og tilbake fikk vi det endelig ordnet opp da forsikringen ble registrert pånytt da jeg bestilte nytt simkort.
I mellomtiden sendte jeg en mail der jeg ga klart inntrykk av at jeg nektet å betale regningene (som for mesteparten var forsikringen da jeg ikke ringer mye) PGA. jeg ikke fikk telefonen jeg har krav på.

De sendte telefonen, men til feil adresse!! så telefonen ble sendt tilbake og nye mails/telefoner måtte til. Snakket med de forrige gang 2uker siden, da fikk jeg beskjed om at de skulle sende telefonen igjen.

Nå sitter jeg her, 16desember, 5måneder etter mobilen ble stjålet uten mobil, og med inkassokrav (4stk på regninger a 100kroner + 500i inkasso per regning)
Som jeg ikke vil betale, da jeg ikke har fått det jeg har betalt for.

Jeg er mer enn villig til å gå videre med saken, men kundeservicen til Onecall ignorer meg enten eller ber meg ringe/sende mail til noen andre.


Er det noen som har noen råd om hva jeg skal gjøre videre for å få mest mulig fortgang i saken, og at det skjer "riktig" ifølge boken....
(om det har noe med saken; Onecall har bestilt forsikring av Wli, og inkassoselskapet er Invoicia)
Tar imot alt av råd/tips
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Fortell Invoicia at kravet er bestridt, og at dei ikkje kan la det gå til innkasso. Då er du kvitt det problemet, uten at onecall får pengane sine. Kanskje det er et incitament for onecall...
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
Har selv vært treig i denne saken, men mye ting som har skjedd så ting har blitt liggende, men har vel ikke gått en uke uten at jeg har ringt/sendt en mail uten noen respons.

Tenkte tanken, men var ikke sikker på om det var rette veien å gå slashdot, men skal gjøre det nå

Edit; Jeg vil få saken avklart og ut av verden, jeg kan betale regningene sålenge jeg får mobilen jeg venter på, men er ikke villig til å betale inkasso avgiften som var på 570kroner på en 104kroners regnining.
Sist endret av Unsub; 16. desember 2008 kl. 16:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Har selv vært treig i denne saken, men mye ting som har skjedd så ting har blitt liggende, men har vel ikke gått en uke uten at jeg har ringt/sendt en mail uten noen respons.

Tenkte tanken, men var ikke sikker på om det var rette veien å gå slashdot, men skal gjøre det nå

Edit; Jeg vil få saken avklart og ut av verden, jeg kan betale regningene sålenge jeg får mobilen jeg venter på, men er ikke villig til å betale inkasso avgiften som var på 570kroner på en 104kroners regnining.
Vis hele sitatet...
Skriv til innkassoselskapet at kravet er bestridt. Et krav som er omtvista skal aldri gå til innkasso, og eventuelle gebyr må dekkast av den som har sendt det til innkasso.

Får du innkassovarsel så er det alltid rette måten å gjere det på.
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
Oppdate;

Etter en mail til Onecall, der alt ble forklart fikk jeg dette enkle svaret:

Hei

Telefoner sendes ikke ut av oss men av forsikringsselskapet vi bruker. Det er de du må ta kontakt med, om de har lovet deg ny telefon så skal de sende deg ny telefon, men å utelukke å betale regninger på forbruk til oss er ikke løsningen her.

Med vennlig hilsen
May Liss
Kundekonsulent
One Call AS

Sendte mail tilbake om at de selv er ansvarlige for en eventuell tredjepart de ønsker å bruke og at de er Onecall jeg har forsikringsavtale med.
Har enda ikke hørt noe fra inkassoselskapet etter at jeg sa ifra om at kravet var bestridt.

(for the record; har gjentatte ganger hatt kontakt med forsikringsselskapet, og blir vanligvis sendt fra onecall til forsikringsselskapet og tilbake når jeg snakker med dem)
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Du venter på en telefon som skal dekkes av forsikringen, og bestrider regninger som du får på et abonement som fremdeles løper? Om det er slik, så stiller jeg meg helt klart bak det du fikk i den mailen du har lagt ut her. Selvfølgelig skal du betale for et abonement som fremdeles er åpent. Hva telefonen angår må du vel få fatt i forsikringsselskapet, da OneCall ikke har noe med det å gjøre.
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
Du har misforstått, mesteparten av regningen omhandler akkurat forsikringspremien.
Jeg har kjøpt forsikring av Onecall, jeg har ikke gjort noen avtale med en tredjepart nettopp derfor er dette ikke mitt ansvar (tiltross for at jeg utallige ganger har ringt og sendt mail til dem angående emnet.)
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Du får det du betaler for, tydeligvis. Er vel greit å ha OneCall helt til man får problemer..

Når det gjelder det at du må gå om en tredjepart (forsikringsselskapet), så er ikke det helt uvanlig at det er du som må kontakte dem i alle fall. Slik er det i 'min' butikk også, men etter at kunde har kontaktet forsikringsselskapet for å melde fra om skade/tap så er resten (reperasjon/utdeling av ny enhet) opp til oss.
Men gjør som slashdot sier først i alle fall, og fortsett å purre på OC. Kanskje en idé å be om å få snakke med noen andre enn de som sitter og svarer på support-spørsmål neste gang du ringer. Si det til h*n at om ikke ting ordner seg så tar du saken videre. Pleier å hjelpe på.
Sist endret av dain; 17. desember 2008 kl. 20:57.
Kverrulant
Unsub's Avatar
Trådstarter
Dain, har ikke noe problem med at jeg måtte ta det opp med tredjepart.

Men når ingenting skjer, og onecall ikke bryr seg og kun ber meg kontakte Wli (forsikringsselskapet) blir jeg irritert når det er Onecall jeg har avtale med.

Har gjort det som slashdot sa, og mailen som er limt inn ovenfor er svaret på det jeg sendte til onecall, enda ikke fått svar fra invoicia(inkassoselskapet)

Men det jeg ikke skjønner er dette, jeg har fått 2inkasso tilnå (forventer 1til tror jeg)
Ene er inkassogebyren på 570kroner, og den andre er den på 270kroner.
Hvordan kan en inkassogebyr variere såpass mye på 2nesten identiske regninger?

Hei, jeg har forelagt din innsigelse for kreditor og fått følgende tilbakemelding:

"Jeg har vært i kontakt med forsikringsselskapet og de sier kunden sendte telefonen de sendte han i retur, de har forsøkt å få tak i han uten å lykkes. De venter på at han skal kontakte dem igjen slik at de kan få vite hvilken telefon det er han skulle ha siden den første tydeligvis var feil for han.

Kravene opprettholdes"


Vennligst betal innen forfall for å unngå ytterligere omkostninger.

Med vennlig hilsen
for Invoicia Norge AS
Vis hele sitatet...
Jeg fikk aldri telefonen, de sendte den til en helt feil adresse.
Og selvfølgelig får de ikke tak i meg da jeg har en tilnærmet ubrukelig mobil for tiden.

Hei

Jeg beklager men du må kontakte dem, vi kan ikke hjelpe deg med dette.

Med vennlig hilsen
May Liss
Kundekonsulent
One Call AS
Vis hele sitatet...
Alt jeg fikk fra onecall.
Sist endret av Unsub; 18. desember 2008 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.