Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1197
http://itavisen.no/art/1300273.html

Counter-Strike endte i blodbad
Gjengoppgjør i Los Angeles



Tir 7. jan 2003 kl. 07:53




Et oppgjør i dataspillet Counter-Strike

førte til skuddvekslinger og slagsmål i en nettkafé i California.

NetStreet Internet Cafe i Northridge, Los Angeles, var i romjulen scene for det politiet mistenker var et asiatisk gjengoppgjør. Og den utløsende faktoren var en turnering i det nettbaserte skytespillet Counter-Strike.

Basketakene foregikk med stoler, stålrør, og skytevåpen, mens et hundretalls mennesker strømmet til kaféen for å få med seg slagsmålet. En tenåring ble skutt i foten, og en annen slått i hodet med en stol, melder nyhetstjenesten Reuters.

Politiet opprørt
Den samme nettkaféen var i juli åsted for mordet på en 19 år mann, som ble skutt på vei hjem fra en spillekveld.

I Orange County alene, sør for Los angeles, melder politiet om over 300 utrykninger til byens nettkaféer siden juni i fjor. Dette til tross for at innehaverne er forpliktet til både å oppdrive en årlig lisens fra politiet for å drive lovlig, og å sørge for sikkerhetsvakter på nattestid.
Vis hele sitatet...
Jeg, for min del, håper at CS blir forbudt verden over..
Ja, det er gale. Som Carlo sa en gang: "for å bli kvitt CS-galskap; 1: slett CS
2: Send meg 100 spenn

Enkelt og genialt. slipper vi all ufred her på jord og kan bevare freden.
Det er ikke CS eller andre dataspill og/eller filmer som skal ha skylden for slike ting. Det er ingen mentalt friske personer som ville ha skutt en annen person pga. et dataspill.
Men at vold i spill og i filmer kan være den utløsende faktoren for psykisk ustabile personer kan jeg være med på.
*små le litt*

Slik kan det gå med folk som blir altfor hekta på spiller og lever seg altfor mye inni det. Men som ROFLe sa, CS skal ikke ha all skylden for det som skjedde. Duxo skrev at politiet mistenker asiatiske gjenger... det sier vell litt ;p
synes også det er teit.

Det skjer en masse dritt overalt i verden hele tiden, men med en gang offeret/offrene spillte data eller rollespill eller noe sånt så legges skylda automatiskt over på det....om personen er mentalt ustabil har visst ikke så mye å si.
hehe..dette var teit

Hvorfor forby noe som har vært på markedet i flere år nå..litt sent...
Opprinnelig postet av r33l
Hvorfor forby noe som har vært på markedet i flere år nå..litt sent...
Vis hele sitatet...
Hvorfor forby noe som ikke har skylda i det hele tatt...det finnes masser av voldlige spill, ser ikke hvordan CS kan være så mye værre.
Det er jo litt feil av deg aa si at CS ikke hadde skylda i det som hendte i det hele tatt. Det er jo bevist at filmer med mye vold virker inn paa alle mennesker paa forskjellige maater. Det er jo akuratt det samme som med reklame..
Slutt med CS og begynn med DOD sier nå jeg bare!!!
mye hyggeligere folk

Cs=Lamere,whinere,statshorer og haxz0rs
vil si at er det vold i spillet/filmen blir man påvirker uansett
- hvis man har anlegg for det da.