Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3784
Tenkte jeg skulle høre med dere hva dere mener, da jeg ikke har så mye peiling og lurer på dette.

Si du har 2 tv, den beste full hd tv på markedet og den beste 4K tv på markedet, du har koblet til en Xbox one på begge og spiller gta 5 på begge, og siden xbox og gta ikke levere bedre enn 1080, så mener/trur jeg at bilde blir helt likt, altså 4K tven ikke har bedre bilde en full hd tven i dette tilfelle? eller tar jeg helt feil her?

Hva sier dere/ eller hva er riktig her?
Det er vel ikke fullt så enkelt. 4K-tven oppskalerer. Kan sikkert slå begge veier det.

Sitat av glupinger funnet vha google i farten
Upscaling 1080p content to 4k doesn't really improve the picture quality. An algorithm cannot know what lies between the pixels. It can only guess, which result in a kind of average. This makes the picture blurry. It is the same reason watching standard channel on your current 1080p is blurry. As for the other parts of the equation of the picture quality (like black levels), a 4k TV is essentially the same thing as a 1080p TV. In fact, it uses the same LCD technology.
Vis hele sitatet...
En 4K-TV vil få frem mer skarpet og mer detaljer som en ren HD-TV ikke greier. Men som bo1e sier, det slår begge veier. Oppskalering er noe jeg ikke ville ha satset på til spilling. Dette generer input-lag da TV'en jobber kontinuerlig med bildet. Har selv prøvd Xbox One på en 4K-TV. Grusomt....
Hvordan er 4K til vanlig film, fotballkamper da?
Og tenker å kjøpe meg 4K TV pluss en PS4. Blir bare å spille spill som fifa, bilspill og type GTA spill. Ikke så veldig intense spill som COD osv..vil det fungere eller kan det by på problemer? Har en full-HD TV nå, er det verdt å kjøpe ny eller...?
Funker utmerket det om du sitter med gode signaler/bra materiale. Ang. spill kan jeg ikke uttale meg stort. Har bare prøvd å spille på en 4K-TV. Godt mulig det finnes andre modeller på markedet der det funker ypperlig til konsollspilling. For meg var det alt for mye etterslep enn hva jeg taklet.

Jeg synes ikke det er verdt å kjøpe ny TV bare fordi det er 4K. Selv kjøpte jeg meg en FullHD TV for noen mnd. siden.
Sist endret av Wolfie; 8. januar 2015 kl. 01:01.
Sitat av Wolfie Vis innlegg
En 4K-TV vil få frem mer skarpet og mer detaljer som en ren HD-TV ikke greier. Men som bo1e sier, det slår begge veier. Oppskalering er noe jeg ikke ville ha satset på til spilling. Dette generer input-lag da TV'en jobber kontinuerlig med bildet. Har selv prøvd Xbox One på en 4K-TV. Grusomt....
Vis hele sitatet...
Jeg spiller på 4k tv og synes bildet er kjempe bra.. Og null lag.. Har på spill modus
Testa forza 5 (xbox one) på en Samsung UE55HU8505QXXE på jobb, kan ikke si at jeg merka mye til lag, men fikk igjen ikke testa den over lenger tid. Da jeg kom hjem og satt meg forran PCen derimot... var ikke helt det samme lenger *snufs*
Må man oppskalere når man har 4k tv? Kan man ikke bare kjøre vanlig oppløsning i 1080?
Det beste er vanligvis at bildet som skal vises har samme antall piksler som skjermen (native oppløsning). Hvis tven har flere piksler enn bildet du skal vise, så må de ekstra pikslene på tvskjermen fylles med noe. Eventuelt en stor svart ramme rundt bildet
Sist endret av bo1e; 8. januar 2015 kl. 16:17.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Jeg spiller på 4k tv og synes bildet er kjempe bra.. Og null lag.. Har på spill modus
Vis hele sitatet...
Skulle kanskje nevnt det i denne tråden og. Men ja, jeg har bare prøvd dette på en modell. Som jeg har sagt tidligere er det nok UHD-TV'er der ute som er bedre enn andre på dette. Det er som bo1e sier. Nativ-oppløsning er det mest idieelle for spilling.