Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  252 40514
Blir det ikke slikt med alle produkter? Jeg vil gjerne ha samsung galaxy s4, men jeg vil ikke ha med de fleste innebygde appene som følger med f.eks

Jeg vil gjerne ha PS3, men har ikke lyst å betale for bluerayspiller siden jeg har en fra før...

Eksempler på dere som maser om at dere ikke vil betale for kinect.
Etter det som er vist til nå så viker ps4 veldig mye bedre om du er interesert i å spille spill. et lite udrag fra pressekonferansen til xbox: http://www.youtube.com/watch?feature...&v=KbWgUO-Rqcw
Rart de velger å fokusere så mye på tv når det ikke er noe som vil fungere utafor statene.
Sitat av Obster Vis innlegg
Blir det ikke slikt med alle produkter? Jeg vil gjerne ha samsung galaxy s4, men jeg vil ikke ha med de fleste innebygde appene som følger med f.eks

Jeg vil gjerne ha PS3, men har ikke lyst å betale for bluerayspiller siden jeg har en fra før...

Eksempler på dere som maser om at dere ikke vil betale for kinect.
Vis hele sitatet...
Akkurat appene på S4 er jeg enig i, men Blu-Ray spilleren på PS3/4 og XBO er vel der også for at man skal kunne bruke spilldisker med bedre plass på så vidt jeg vet?
Sitat av Obster Vis innlegg
Blir det ikke slikt med alle produkter? Jeg vil gjerne ha samsung galaxy s4, men jeg vil ikke ha med de fleste innebygde appene som følger med f.eks

Jeg vil gjerne ha PS3, men har ikke lyst å betale for bluerayspiller siden jeg har en fra før...

Eksempler på dere som maser om at dere ikke vil betale for kinect.
Vis hele sitatet...
Nå kommer jo faktisk S4 uten appene til en billigere pris (om så ikke til Norge med det første) og jeg hadde gledelig kjøpt en telefon med ren Android istedenfor produsentens skall utpå. Bra eksempel.

Ellers er det andre eksempelet ditt en ganske elementær del av konsollen, i motsetning til Kinect som til nå har vært tilleggsutstyr og som burde forbli tilleggsutstyr. Jeg kjøper gjerne en bil med motor og hjul, men jeg hadde ikke hatt lyst til å betale ekstra for påtvunget TV-skjerm i baksetet.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Ellers er det andre eksempelet ditt en ganske elementær del av konsollen, i motsetning til Kinect som til nå har vært tilleggsutstyr og som burde forbli tilleggsutstyr. Jeg kjøper gjerne en bil med motor og hjul, men jeg hadde ikke hatt lyst til å betale ekstra for påtvunget TV-skjerm i baksetet.
Vis hele sitatet...
Men ønsker du å betale for rosa felger og skinn på rattet? Man klarer seg helt fint uten blu-ray...
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men ønsker du å betale for rosa felger og skinn på rattet? Man klarer seg helt fint uten blu-ray...
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt, men jeg synes det blir feil å sammenligne interne komponenter med eksternt utstyr. På den andre siden er vel Kinect i stor grad integrert i systemet til One, så for alt jeg vet klarer en seg ikke uten Kinect. Jeg synes bare det er merkelig å integrere noe slikt i systemet på så måte at det er påtvunget og hadde jeg hatt valget hadde jeg klart takket nei til å få med Kinect.
Hadde jeg fått valget mellom en PS3 med eller uten bluray, så hadde jeg valgt uten, fordi jeg ikke ser poenget. Det går begge veier.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hadde jeg fått valget mellom en PS3 med eller uten bluray, så hadde jeg valgt uten, fordi jeg ikke ser poenget. Det går begge veier.
Vis hele sitatet...
Da måtte Sony produsert PS3-er uten bluray, ellers ville du hatt en PS3 med en stor sprekk der bluray-spilleren var. Ikke noe stort problem forsåvidt, det gjøres jo med bærbare PC-er, men det blir ikke helt det samme som å bare la være å legge en Kinect i eska. Hadde Kinecten vært fysisk integrert i konsollen hadde jeg sett sammenligningen.

Og for å svare på spørsmålet ditt i sted så hadde jeg definitivt ikke betalt ekstra for farge på felgene og skinn på rattet med mindre det er noe jeg har lyst på eller trenger.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Da måtte Sony produsert PS3-er uten bluray, ellers ville du hatt en PS3 med en stor sprekk der bluray-spilleren var.
Vis hele sitatet...
Eller montert inn en vanlig spiller.
Ikke noe stort problem forsåvidt, det gjøres jo med bærbare PC-er, men det blir ikke helt det samme som å bare la være å legge en Kinect i eska. Hadde Kinecten vært fysisk integrert i konsollen hadde jeg sett sammenligningen.
Vis hele sitatet...
Noe den er.

Og for å svare på spørsmålet ditt i sted så hadde jeg definitivt ikke betalt ekstra for farge på felgene og skinn på rattet med mindre det er noe jeg har lyst på eller trenger.
Vis hele sitatet...
Nettopp.
Hvis Kinect-delen er integrert i konsollen ser det ut til at jeg har driti meg ut nå.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Hvis Kinect-delen er integrert i konsollen ser det ut til at jeg har driti meg ut nå.
Vis hele sitatet...
Beklager, den er tydeligvis ikke det. My bad.
Sist endret av Sinken; 25. mai 2013 kl. 22:19.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Beklager, den er tydeligvis ikke det. My bad.
Vis hele sitatet...
Da ser du vel poenget mitt? Blir litt som å kjøpe en PC med påtvunget tastatur og mus istedenfor å få valget om å ha det med eller ikke. Men det kommer vel ann på om One-systemet fungerer uten Kinect, noe jeg helt ærlig ikke har sjekka om det gjør.
Nja, njo, jeg ser det i større grad, men jeg ser fortsatt ikke på det som noe å sutre over. En del av de nye funksjonene med XBO bruker jo Kinect, så det å selge XBO uten Kinect blir litt meningsløst imho.
Sitat av Hoffen Vis innlegg
Blir nok Xbox One for meg.. Men må sei eg er ganske skuffa over at vi ikkje kan bytte HDD på den.
Vis hele sitatet...
Kvifor har du behov for å bytte ein harddisk i ein konsoll?

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Sist gang jeg sjekket, var xbox one bare kapabel til dual-dvd og aa-batterier i spakene sine.
Har du ferske kilder som viser at jeg tar feil?

edit: åfaen, du mener at man skal kjøpe oppladbare batterier på clasern? ROFL
Vis hele sitatet...
Xbox one har batteri i kontrollane på same måte som ps3/4, samt har xbox one bluray spelar.
Kjelde: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_one (er wikipedia, men dobbelsjekk gjerne med kjeldene i artikkelen der )

Sitat av MrZone Vis innlegg
Hvofor skal dette har noe å si? Cod, of BF3 har sine egene servere og i Cod sitt tilfelle så har vær lobby en egen host (en spiller som er serveren for det gamet)

Og å ha mange deddi servere har ikke en dritt å si, TPB kjører på 13 servere eller no' og de serverer tourrents til 25 mill brukere, det handler om optimalisering.
Vis hele sitatet...
Fordi P2P gaming er så bra ikkje sant!? du har ein spelar med 0ms og resten kjøra med 60-100 ms?

Sitat av LP88 Vis innlegg
Det jeg syns er enda mer idiotisk er at selve spillet du installerer må registreres på din konto, så dersom du skal låne bort spillet til en kompis en helg, så må han bruke din konto for å spille det, syns det er helt meningsløst...
Vis hele sitatet...
PC har hatt denne løsningen i fleire år, og ser ingen som klager over det?

-------------------------------------

Og alt det tullet med kinect? kameraet er på ingen måte låst til å peike mot deg... dersom du ikkje vil at kameraet skal peike på deg så gøymer du den i ei skuffe eller bak xboxen... Teip fungerer også.

-------------------------------------

Om eg går til innkjøp av ein av desse så blir det nokk XBO, pga. handkontrollene og Halo. Har aldri eigd ein playstation, og har derfor ingen bånd med nokre av spela der.
Sist endret av R0flcopter; 25. mai 2013 kl. 22:29.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nja, njo, jeg ser det i større grad, men jeg ser fortsatt ikke på det som noe å sutre over. En del av de nye funksjonene med XBO bruker jo Kinect, så det å selge XBO uten Kinect blir litt meningsløst imho.
Vis hele sitatet...
Ingen sutring fra min side, vet egentlig ikke hvorfor jeg diskuterer om konsollen engang siden jeg ikke er interessert i noen av de.

Og ja, du får nok mer ut av konsollen med Kinect, men jeg ser ingen grunn til at det ikke kan være valgfritt om du vil ha den med eller ikke. Så lenge du fortsatt kan bruke den som du vil uten så burde det jo være opp til kjøperen. Det var forsåvidt det jeg ville frem til.
Største fordelene jeg ser med xbox er xbox Live, alt fungerer knirkefritt og veldig enkelt og fin måte å spille mot andre på. Nå har ikke jeg prøvd ps online men har hørt det ikke er like bra..er du en ekte gamer ønsker du å game mot andre
En xbox er en spillmaskin, en Playststion er ett mediasenter.
Sitat av jorwax Vis innlegg
En xbox er en spillmaskin, en Playststion er ett mediasenter.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det jeg tror de fleste sitter igjen med etter å ha sett på annonseringen av de to konsollene.

XBO er for de som vil se på TV
PS4 er for de som vil game

Blir hverfall PS4 på meg
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
XBO er for de som vil se på TV
Vis hele sitatet...
RiksTV/Canal Digital er for de som vil se på TV.

XBO er for folk som vil spille, se film, muligens se litt TV (om de bor i USA), og generelt bruke den som et mediasenter.
Sitat av Sinken Vis innlegg
XBO er for folk som vil spille, se film, muligens se litt TV (om de bor i USA), og generelt bruke den som et mediasenter.
Vis hele sitatet...
Hva med PS4? PS og PS2 brukte jeg kun til spill. PS3 bruker jeg til spill, netflix, ps3 media server (stream fra PC), backup av bilder og musikk Det kaller jeg et mediasenter. Et bra et også! Måtte det fortsette med PS4 (bare med bedre funksjoner, enda bedre grafikk og flyt).

Jeg har bare en negativ ting og si om PS3 faktisk, og det er at nettleseren der inne suger balle. Å surfe på nett med en PS3 gir meg error hver gang. Håper dette blir utbedret på PS4. Kjekt å vise folk youtubevideoer fra nettet etc på en 60" TV via playstation.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Hva med PS4? PS og PS2 brukte jeg kun til spill. PS3 bruker jeg til spill, netflix, ps3 media server (stream fra PC), backup av bilder og musikk Det kaller jeg et mediasenter. Et bra et også! Måtte det fortsette med PS4 (bare med bedre funksjoner, enda bedre grafikk og flyt).

Jeg har bare en negativ ting og si om PS3 faktisk, og det er at nettleseren der inne suger balle. Å surfe på nett med en PS3 gir meg error hver gang. Håper dette blir utbedret på PS4. Kjekt å vise folk youtubevideoer fra nettet etc på en 60" TV via playstation.
Vis hele sitatet...
Det har jo kommet en YouTube app på PS3'en som funker ganske bra. Er ikke sikker om den er på det norske ps store, men det er bare å lage en amerikansk bruker og laste ned hvis jeg husker rett.
Sitat av halliballi Vis innlegg
Det har jo kommet en YouTube app på PS3'en som funker ganske bra. Er ikke sikker om den er på det norske ps store, men det er bare å lage en amerikansk bruker og laste ned hvis jeg husker rett.
Vis hele sitatet...
Youtube var vel egentlig bare et eksempel da men....poenget var at surfing på nett med en playstation er crap, og at jeg håper dette blir bedre på fremtidige konsoller
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Sitat av Obster Vis innlegg
Youtube var vel egentlig bare et eksempel da men....poenget var at surfing på nett med en playstation er crap, og at jeg håper dette blir bedre på fremtidige konsoller
Vis hele sitatet...
Det kan jeg være enig i. De må også fikse problem med at vi av og til blir disconnecta fra playstation network.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Sant nok, man vil fortsatt måtte gå ut døra og kjøpe et produkt før man kan installere spillet sitt. For meg er dette uansett en bagatell; bare tenk på alle fordelene. Vi vil slippe å stresse med hverken disc switching, treg loading, krympende hylleplass eller fysisk slitasje (ødelagte spill). Hvis man i tillegg kan installere spill med allerede oppbrukte produktkoder mot en rimelig avgift, vil XBO faktisk være langt mer liberalt mtp. bruktsalg enn f.eks. Steam - som ikke støtter dette i det hele tatt uten at mange klager.

Hørte du det intervjuet jeg linket til btw? Virker ikke slik mtp. antagelsene dine

Er forresten langt ifra klar til å bestemme meg for hvilken konsoll jeg vil ha først. Fatter ikke at folk kan uttale seg om dette allerede.
Vis hele sitatet...
Ja jeg ser fordelene du nevner untatt krympende hylleplass,skal du kaste spillet etter innstallasjon mener du ?
Jeg regner også med at man kan innstallere brukte spill mot en avgift,men det store spørsmålet blir jo hva Microsoft skal ha for dette.
Blir det oppimot nypris på et brukt spill så er jo hele poenget borte.
Sammenligningen din med Steam blir litt feil da man ikke kjøper fysiske produkter fra Steam.

Jeg hørte på linken din uten at jeg ble nevneverdig klokere,Microsoft vil tydeligvis ha oss til og stole blindt på dem at dette blir en fantastisk konsoll.
Personlig hadde jeg tenkt å kjøpe begge konsoller, men etter alt tåkepratet til Microsoft har jeg blitt veldig skeptisk til XboxONE.
Kommer uansett ikke til å handle før dem er lansert og jeg har sett hva de faktisk tilbyr.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Men ønsker du å betale for rosa felger og skinn på rattet? Man klarer seg helt fint uten blu-ray...
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager skal du klare deg uten bluray når samtlige spill blir utgitt på bluraydisc?
Med mindre du satser fullt og holdent på digitale utgivelser da.

Ser forøvrig at flere bruker tjenester som feks Steam som sammenligning på innstallasjonskravet fra Microsoft.
Men det kan ikke sammenlignes da produkter kjøpt på Steam,Origin og lignende er digitale kopier,når jeg kjøper et fysisk spill forventer jeg at jeg kan ta det med hvor jeg vil og spille det uten nevneverdige problemer.
Sist endret av FlyingLurr; 26. mai 2013 kl. 02:53.
Good grief folkens. Alle disse nymotens stemmefunksjonene og alt dette jeg hører om med xbox one er bare dumt, da det aldri kommer til å bli brukt i Norge. Man har jo dette på telefoner, men det fungere bare ikke på andre språk enn engelsk. Ergo, man betaler for en funksjon man ikke trenger. Samme med kinect. Jeg verken trenger eller vil ha kinect. Jeg har heller ikke lyst til å spille online, men så langt jeg har forstått det så baserer XBO seg mye på online-gaming. Jeg kjøpte PS3 ene og alene på grunn av den merkelig nok var billigere enn en vanlige blueray-spiller på tiden jeg kjøpte den. PS4 ser ihvertfall ut som de prøver å fokusere mer på selve spillopplevelsen enn ekstrastyret rundt.

Jeg syns alle av rent prinsipp skal slutte å kjøpe konsoller sånn at vi som gamer PC (like a boss) kan få tilbake normale menyer i spillene våre (skyrim, dark souls, borderlands 1 og 2 for å ta noen eksempler). Jeg klarer enda ikke å skjønne hvorfor noen i det hele tatt vil spille disse spillene på noe annet enn PC da man får mer enn kun et spill gjennom mods og diverse. Man kan til og med få en fuckings bærbar PC til 6k som kan spille alle disse spillene. Jeg er så lei av konsoller! De bringer ingenting bra til verden lengre.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Good grief folkens. Alle disse nymotens stemmefunksjonene og alt dette jeg hører om med xbox one er bare dumt, da det aldri kommer til å bli brukt i Norge. Man har jo dette på telefoner, men det fungere bare ikke på andre språk enn engelsk. Ergo, man betaler for en funksjon man ikke trenger. Samme med kinect. Jeg verken trenger eller vil ha kinect. Jeg har heller ikke lyst til å spille online, men så langt jeg har forstått det så baserer XBO seg mye på online-gaming. Jeg kjøpte PS3 ene og alene på grunn av den merkelig nok var billigere enn en vanlige blueray-spiller på tiden jeg kjøpte den. PS4 ser ihvertfall ut som de prøver å fokusere mer på selve spillopplevelsen enn ekstrastyret rundt.

Jeg syns alle av rent prinsipp skal slutte å kjøpe konsoller sånn at vi som gamer PC (like a boss) kan få tilbake normale menyer i spillene våre (skyrim, dark souls, borderlands 1 og 2 for å ta noen eksempler). Jeg klarer enda ikke å skjønne hvorfor noen i det hele tatt vil spille disse spillene på noe annet enn PC da man får mer enn kun et spill gjennom mods og diverse. Man kan til og med få en fuckings bærbar PC til 6k som kan spille alle disse spillene. Jeg er så lei av konsoller! De bringer ingenting bra til verden lengre.
Vis hele sitatet...
Så fordi du er lei av konsoller så skal vi andre avstå?
Peronlig så synes jeg konsoll er greit da man kan møtes en gjeng og spille sammen istedetfor at man kun skal sitte hjemme hver for seg.
Blir ikke det samme og samles sammen rundt en pc for at man skal spille på tur heller.
Du må nok bare innse at online multiplayer er veien spillindustrien har valgt å gå og glad er jeg for det.
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Personlig så synes jeg konsoll er greit da man kan møtes en gjeng og spille sammen istedetfor at man kun skal sitte hjemme hver for seg.
Blir ikke det samme og samles sammen rundt en pc for at man skal spille på tur heller.
Vis hele sitatet...
Jeg må si meg enig med dette. Å samle 7-8 venner og ha FIFA turnering i stua sammen med 12 pils og jegermeister er en fin fin opplevelse. Like kjekt hver gang, og like full blir man også. Det kan være veldig sosialt med konsoll. Blir ikke helt det samme nivået å sitte med en mic og kommunisere med en guttunge på 12 år nede i Kurdistan i et onlinespill
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Hvordan i alle dager skal du klare deg uten bluray når samtlige spill blir utgitt på bluraydisc?
Med mindre du satser fullt og holdent på digitale utgivelser da.
Vis hele sitatet...
http://www.ask.com/answers/118386661...-blu-ray-discs
http://answers.yahoo.com/question/in...1101931AAozeyR
http://www.gamereactor.no/nyheter/12...l+Xbox+360%3F/
Folk her sier Xbox live ikke er dyrt, men det er det jo! Hvis det koster 50 kr i måneden, blir det 600 i året, og hvis denne generasjon konsoller varer like lenge som forrige, blir jo dette 3600 kr tilsammen! Plutselig ble ikke Xbox så billig allikevel!
Men du får det helt fint for 2-300kr året. Altså ca. 20-25kr i måneden.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men du får det helt fint for 2-300kr året. Altså ca. 20-25kr i måneden.
Vis hele sitatet...
Du som er så opptatt at alt skal ha kilder og alt ting, hadde du giddet og finne kilder på at du får 12måneder live for 200-300kr året?

Etter et kjapt søk på elkjøp er det nærmere 500 +-
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Du som er så opptatt at alt skal ha kilder og alt ting, hadde du giddet og finne kilder på at du får 12måneder live for 200-300kr året?

Etter et kjapt søk på elkjøp er det nærmere 500 +-
Vis hele sitatet...
http://www.cheapxboxlivecodes.com/xb...-subscription/

30 euro = 226 nok ca.

http://forums.overclockers.co.uk/sho...php?p=17569513
Har vel misforstått her jeg da men trodde vi snakket om den nye XboxOne som jeg har forstått kommer med bluray.
Jeg er fullstendig klar over at 360 ikke har det.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Men du får det helt fint for 2-300kr året. Altså ca. 20-25kr i måneden.
Vis hele sitatet...
Jeg betaler ikke for å spille multiplayer på min PC eller min PS3. Hvorfor skal jeg betale for å spille MP på Xbox? En annen ting jeg lurer på er hvorfor Microsoft ikke vil la meg kunne ta med Xboxen på hytta (hvis ryktet om at Xbox må koble seg opp mot nettet ett visst antall ganger i løpet av dagen stemmer)
Sist endret av caperno; 26. mai 2013 kl. 11:59.
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Ja jeg ser fordelene du nevner untatt krympende hylleplass,skal du kaste spillet etter innstallasjon mener du ?
Jeg regner også med at man kan innstallere brukte spill mot en avgift,men det store spørsmålet blir jo hva Microsoft skal ha for dette.
Blir det oppimot nypris på et brukt spill så er jo hele poenget borte.
Sammenligningen din med Steam blir litt feil da man ikke kjøper fysiske produkter fra Steam.

Jeg hørte på linken din uten at jeg ble nevneverdig klokere,Microsoft vil tydeligvis ha oss til og stole blindt på dem at dette blir en fantastisk konsoll.
Personlig hadde jeg tenkt å kjøpe begge konsoller, men etter alt tåkepratet til Microsoft har jeg blitt veldig skeptisk til XboxONE.
Kommer uansett ikke til å handle før dem er lansert og jeg har sett hva de faktisk tilbyr.



Hvordan i alle dager skal du klare deg uten bluray når samtlige spill blir utgitt på bluraydisc?
Med mindre du satser fullt og holdent på digitale utgivelser da.

Ser forøvrig at flere bruker tjenester som feks Steam som sammenligning på innstallasjonskravet fra Microsoft.
Men det kan ikke sammenlignes da produkter kjøpt på Steam,Origin og lignende er digitale kopier,når jeg kjøper et fysisk spill forventer jeg at jeg kan ta det med hvor jeg vil og spille det uten nevneverdige problemer.
Vis hele sitatet...
Du får fint kjøpt fysiske kopier av spel som du må installere gjennom steam, og dermed trenger du ikkje disken lengre. Fordelen med dette er at visst du har crappy internett så trenger du ikkje å vente i timesvis for å få lasta ned spelet.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Du får fint kjøpt fysiske kopier av spel som du må installere gjennom steam, og dermed trenger du ikkje disken lengre. Fordelen med dette er at visst du har crappy internett så trenger du ikkje å vente i timesvis for å få lasta ned spelet.
Vis hele sitatet...
Okei,da kan jeg se sammenligningen.
Men hvordan er brukt salget for pc i forhold til konsoll da ?
Får man kjøpt reg koder til pc spill sånn som feks online pass som EA opererer med ?
Mener og huske at hvis du kjøper fra USA eller UK så er kodene "Region Locked" så det ikke skal være mulig og bestille billig fra utlandet.
Sitat av gamernuub Vis innlegg
Mener og huske at hvis du kjøper fra USA eller UK så er kodene "Region Locked" så det ikke skal være mulig og bestille billig fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Om du ser på siden så står det Worldwide. På f.eks Microsoft Points så står det Europe.
Vel det har ikke skjedd med meg gamernub
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Okei,da kan jeg se sammenligningen.
Men hvordan er brukt salget for pc i forhold til konsoll da ?
Får man kjøpt reg koder til pc spill sånn som feks online pass som EA opererer med ?
Vis hele sitatet...
bruktspill markedet er så og sei non-existing på pc. På pc så går det meste over digital distribusjon, og spela er låst til din steam/origin konto.

Pc sitt svar på bruktspill må nesten bli piratkopierte spel, utgivarane tener like mykje på piratvare som bruktspel/byting/låning.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
bruktspill markedet er så og sei non-existing på pc. På pc så går det meste over digital distribusjon, og spela er låst til din steam/origin konto.

Pc sitt svar på bruktspill må nesten bli piratkopierte spel, utgivarane tener like mykje på piratvare som bruktspel/byting/låning.
Vis hele sitatet...
Og det var jo det jeg ville fram til,at på pc så går det meste over digital distribusjon.
Mens på konsoll så vil jeg nok tippe at det går mest i fysiske produkter uten at jeg har kilder på det.
Jeg skjønner også det at utviklere vil ha litt tilbake av brukt spill markedet,men mener da at en løsning som EA har med online pass er bedre enn det Microsoft har lagt fram her.
Men vi får se hva det endelige løsningen blir når dem faktisk slepper konsollene.
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Og det var jo det jeg ville fram til,at på pc så går det meste over digital distribusjon.
Mens på konsoll så vil jeg nok tippe at det går mest i fysiske produkter uten at jeg har kilder på det.
Jeg skjønner også det at utviklere vil ha litt tilbake av brukt spill markedet,men mener da at en løsning som EA har med online pass er bedre enn det Microsoft har lagt fram her.
Men vi får se hva det endelige løsningen blir når dem faktisk slepper konsollene.
Vis hele sitatet...
Saken er jo at du fortsatt kan kjøpe eit fysisk produkt, også installere det, og sleppe å bruke den fysiske disken, eller så kan du berre kjøpe direkte som DDL.
Begge to har sine ulemper...
PS4
XB1
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Saken er jo at du fortsatt kan kjøpe eit fysisk produkt, også installere det, og sleppe å bruke den fysiske disken, eller så kan du berre kjøpe direkte som DDL.
Vis hele sitatet...
Men hva om jeg vil ta med den fysiske disken til en kamerat og spille det der,jeg er jo ikke interessert i å betale nesten full pris på nytt.
Det er jo det Microsoft vil legge opp til nå ettersom jeg har skjønt.
Etter det jeg har fått med meg så vil jo Microsoft da at jeg må logge inn på min egen konto,noe jeg ikke er interessert i.
Jeg vil jo ha friheten til å spille de spillene jeg har kjøpt hvor og når jeg vil uten og måtte betale ekstra bare fordi mye vil ha mere.
Sist endret av FlyingLurr; 26. mai 2013 kl. 15:33.
Fkleppe's Avatar
Trådstarter
Noen som husker hva prisen på Xbox 360 og PS3 var når dem kom?
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Noen som husker hva prisen på Xbox 360 og PS3 var når dem kom?
Vis hele sitatet...
Meina det låg på 5000.
burde vært möderatör
Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Men hva om jeg vil ta med den fysiske disken til en kamerat og spille det der,jeg er jo ikke interessert i å betale nesten full pris på nytt.
Det er jo det Microsoft vil legge opp til nå ettersom jeg har skjønt.
Etter det jeg har fått med meg så vil jo Microsoft da at jeg må logge inn på min egen konto,noe jeg ikke er interessert i.
Jeg vil jo ha friheten til å spille de spillene jeg har kjøpt hvor og når jeg vil uten og måtte betale ekstra bare fordi mye vil ha mere.
Vis hele sitatet...
Da tar du med deg discen til kompisen din, logger inn ved å smile til Kinect, installerer spillet på Xboxen hans og spiller det der. Hvis kompisen din føler for å kjøpe det samme spillet senere kan han finne det i butikk eller betale online for å så spille umiddelbart - det er jo allerede ferdig installert.

Det denne løsningen vil gå ut over er muligheten til å byttelåne spill med venner, det blir dessverre umulig. Bruktspill vil også muligens bli dyrere, og vel... det tar jo også sikkert litt tid å installere spillet ditt hver gang du vil spille det hos noen andre.

Sitat av FlyingLurr Vis innlegg
Ja jeg ser fordelene du nevner untatt krympende hylleplass,skal du kaste spillet etter innstallasjon mener du ?
Jeg regner også med at man kan innstallere brukte spill mot en avgift,men det store spørsmålet blir jo hva Microsoft skal ha for dette.
Blir det oppimot nypris på et brukt spill så er jo hele poenget borte.
Sammenligningen din med Steam blir litt feil da man ikke kjøper fysiske produkter fra Steam.
Vis hele sitatet...
Med krympende hylleplass mente jeg at vi endelig vil slippe å bruke metervis med hylleplass på meningsløs emballasje. Og angående Steam, man kan lett kjøpe fysiske produkter i butikk som installeres via dem. COD Black Ops blandt annet.
Sist endret av pappabetaler; 27. mai 2013 kl. 15:43.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vet du om dette gjelder kun xbox?
For hvis jeg må betale butikkpris i tillegg til en avgift til microsoft for å i det hele tatt bruke spillene kommer jeg ALDRI til å kjøpe xbox igjen.
Liker Xbox 360 mye bedere enn ps3, men utifra innholdet i ps4 og xbox one så blir det nokk ps4