Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1946
Jeg har nettopp kjøpt Gopro hero2 og lurer på hvordan oppløsningen skal være for å få best kvalitet på videoen. Jeg skal bruke den til å ha på hjelmen når jeg kjører off-pist. Noen som vil være så snill og hjelpe meg?

har forresten dette som minne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632324
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1080p er best kvalitet
Class 10 SD Kort, burde duge bra
Om du går på meny (trykk på knappen på toppen et par ganger. Er et bilde av en skiftenøkkel) så står det etter MODE på menyen. Det vil stå enten 920p 30, 920p 40 eller 1080p. Velg 1080p som er den høyeste oppløsningen.
Sist endret av Bmariuz; 15. februar 2012 kl. 23:29.
Etter min erfaring bør du kjøre 720p og 60fps til off-piste.. Om du kjører 1080p vil du få kun 30fps, og filmen vil kunne oppfattes som hakkete..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Etter min erfaring bør du kjøre 720p og 60fps til off-piste.. Om du kjører 1080p vil du få kun 30fps, og filmen vil kunne oppfattes som hakkete..
Vis hele sitatet...
hakkete? 30fps er standard framerate på det meste innen film, så om det blir hakkete hos deg tror jeg du gjør noe feil en plass.
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Etter min erfaring bør du kjøre 720p og 60fps til off-piste.. Om du kjører 1080p vil du få kun 30fps, og filmen vil kunne oppfattes som hakkete..
Vis hele sitatet...
det var nettopp det jeg lurte på. har hørt noe om det skjønner du. tusen takk
720p 60FPS for slow-mo
1080p og 30 fps, det er ikke nødvendig å kjøre 60 fps vis du ikke skal bruke mye slowmo.
Men etter mine erfaringer betyr det mye om hvilken data og program du redigerer videoen i.
Jeg bruker sony vegas, (pluss en ganske dårlig data), og dette ødelegger mye av kvaliteten.
Jeg velger som regel å ha 720p og 60FPS, du aner ikke hvor mye forskjell det er mellom 30 og 60 FPS før du ser det.
Jeg vil ikke si at det er bedre å kjøre 60 fps 720 enn 30 fps 1080.
The hobbits kommer ut om under et år nå, den har 60fps, men det er omtrent den eneste av de store og mellomstore filmene som bruker 60fps. 30fps er bra og det folk normalt bruker, 60fps er super bra det og.
Til downhill-sykling ser 30 fps veldig hakkete ut, og jeg regner med det gjelder for ski også. 30 fps funker fint til tv-serier og filmer hvor det ikke er mye bevegelse, men det ser veldig hakkete ut når ting beveger seg fort.

For å sammenligne: Spille med 30 fps virker veldig hakkete, og det samme gjelder når man filmer ting som går fort. Man ser veldig godt forskjell på 30 fps og 60 fps.
En ting til. når jeg har på 1080 så har jeg 25 fps? og på 960 kan jeg velge mellom 25 og 60 fps. På 720 kan jeg velge mellom 25 og 50. det er vel ikke det det pleier å være?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Man ser absolutt forskjell på 60 og 30 fps. Var jeg deg ville jeg gått for 720p og 60 fps, da er det langt bedre å kjøre i sakte film, i tillegg til at jeg føler 1080p er litt "overkill" mange ganger. På youtube for eksempel, velger jeg alltid 720p over 1080p.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Man ser absolutt forskjell på 60 og 30 fps. Var jeg deg ville jeg gått for 720p og 60 fps, da er det langt bedre å kjøre i sakte film, i tillegg til at jeg føler 1080p er litt "overkill" mange ganger. På youtube for eksempel, velger jeg alltid 720p over 1080p.
Vis hele sitatet...
hva med 960 med 50 fps?