Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1004
Hei

Jeg har tidligere delt min erfaring med dere og fikk veldig god tilbakemelding som var til stor hjelp så her kjører jeg på igjen.

Long story short etter over 1år med røyking stort sett på kveldstid, altså ikke en stoner men en som koser seg.
Så fikk jeg en fryktelig opplevelse, vil vel kalle det en bad trip. Tankene racet som faen og jeg klarte ikke la være å tenke på noe annet en at fy faen hvis jeg aldri kommer meg ut ifra det her og jeg mister snart sinnet.
Dette kom og gikk i sikkert 1-2 timer i bølger. Klarte å roe meg ned så kom de negative tankene igjen som tok helt over og alt føltes veldig rart. Jeg tok litt vann på ansiktet for å våkne da føltes det som om jeg gjorde det 3 ganger typ. Anyway jeg kom ned igjen og det var bare en dritt erfaring , 2 neste dagene røyket jeg ikke. Så neste gang jeg tok et trekk følte jeg at det skulle skje igjen og ble redd, men det skjedde heldigvis ikke. Sånn her skjedde 2-3 ganger til en siste gang når jeg skulle bare ta et trekk for å se hvordan det går. Det trekket sendte meg på en ny helvetes tur, jeg tenke på en tanke og ble dratt inn i den tanken og var redd for å aldri komme ut av denne tilstanden igjen osv. Basiclly samme som sist. Eneste forskjellen er at denne gangen når jeg ble fin igjen altså landet følte jeg meg veldig uggen. Så plutselig 3-4 timer etter at jeg hadde røyket fikk jeg samme feeling igjen det var veldig merkelig , jeg la meg til å sove senere på kvelden og våknet midt på natten med at jeg følte meg sånn igjen. Da tok jeg 2 atarax som roet meg veldig ned.

De nærmeste ukene følte jeg at jeg har skadet "hjernen" min og var veldig redd for alt. Klødde det på handa mi trodde jeg at det var starten på å bli dårlig og hver kveld jeg skulle sove fikk jeg tanker om at nå kan det skje igjen og fikk sånne closed eye visions når jeg lukket øynene dette førte til stor uro og angst så jeg måtte ty til sobril en god stund.

Det tok meg kanskje 7-8 mnd før jeg begynte å føle meg normal igjen! Var redd for alt av rus inkludert alkohol.

Har prøvd cola en del ganger og det går egentlig helt fint . Men dette er mitt spørsmål kjære venner.

Jeg savner veldig å røyke, både fordi det var drit chill og fordi jeg har masse gode minner ifra det og mange av mine venner røyker enda og jeg får ikke blitt med. Så savnet er veldig stort samt at jeg føler meg litt "liten" har litt nedtur av tanken på at jeg ikke kan gjøre det når alle andre kan, hvorfor ikke meg ? Føler meg litt dritt av den tanken.

For å "slå" dette helt føler jeg at jeg må røyke og det går bra for å innse at jeg hey du er ikke blitt skadet eller tåler det eller noe du opplevde noe mange andre har gjort før deg og det er ikke farlig.

MEN jeg er også redd for å ta et trekk og oppleve et nytt helvete !

Innerst inne tror jeg ikke at det kommer til å skje noe , for jeg kan typ drikke og ta cola og det går fint. Men hva hvis tanken er alltid der !!

Bare for å nevne det jeg har tidligere hatt dårlige opplevelser som folk forteller om , mind racing nervøs osv men da har det aldri vært etterfulgt av angst og uro osv i månedene etter.

Noen? anybody? noen som har vært down this road?

All svar settes pris på, på forhånd takk.
Har vært i nærheten av det du beskriver, opptil flere 100 ganger. Grunnen til at det har blitt med "i nærheten" og ikke noe mer er fordi jeg er snill med meg selv når slikt oppstår. Snill mot meg selv i form av å ikke legge unødvendig press på de kaotiske- og tilsynelatende uhåndterlige tankene. Det går bra, det går over og det er ikke farlig. Har jeg ikke kontroll, så gjør jeg hvertfall ikke noe forsøk på å få det.

Hadde spesielt et tilfelle på en utenlandsreise. Hadde ikke røyka på noen mnd og røyka noe potent grønt i fylla. Vanligvis pleier røyking i fylla bare å gjøre meg mongolid og totalt ute av stand til å dvele med tanker. Hvertfall slike tanker som folk forbinder med badtrip. Denne gangen hadde jeg krystallklare tanker til tross for høy promille. Disse tankene var ganske typisk stoner-paranoia som i tillegg ble skapt av et dårlig selvbilde. Tankene var ikke kun mørke, de var også så pågående. Helt umulig å rømme fra. Total innvendig panikk. Husker at jeg på et tidspunkt spurte meg selv: Er jeg på vei inn i en psykose nå? Det spørsmålet ble vendepunktet for hele rusen. "NEI!!" Sa jeg til meg selv. "Dette er ikke psykose, det er ikke i nærheten engang. Du er bare skækk, og har opparbeidet deg en helt latterlig svær psykisk ballast. Skøvet ting under teppet og utsatt regninga. Det går over, og frem til det så får du bare komme deg igjennom. Det et ikke farlig!"

Sa nok ikke akkurat dette til meg selv, men noe ganske liknende. Dette hadde selvføgelig ikke fungert hvis jeg ikke hadde trodd på det selv, men det hadde jo heller ikke de negative tankene.. Hvis du ser hvor jeg vil?

Gjør det selv en tjeneste å ikke kast bensin på bålet når noia oppstår. Har vært i liknende situasjoner, men har aldri latt det gå så langt som du beskriver. Hvis du ikke kommer ut av den kjipe loopen, så må du kutte røyken før det er for sent. Du kan jo bare reflektere over ubehaget du har opplevd og hva slags psykisk påkjenning det vil være å fortsette sånn. Psyken din er kanskje det siste du vil kjøre i hjel i tidlig alder.
Trådstarter
18 1
Sitat av subscribe Vis innlegg
Har vært i nærheten av det du beskriver, opptil flere 100 ganger. Grunnen til at det har blitt med "i nærheten" og ikke noe mer er fordi jeg er snill med meg selv når slikt oppstår. Snill mot meg selv i form av å ikke legge unødvendig press på de kaotiske- og tilsynelatende uhåndterlige tankene. Det går bra, det går over og det er ikke farlig. Har jeg ikke kontroll, så gjør jeg hvertfall ikke noe forsøk på å få det.

Hadde spesielt et tilfelle på en utenlandsreise. Hadde ikke røyka på noen mnd og røyka noe potent grønt i fylla. Vanligvis pleier røyking i fylla bare å gjøre meg mongolid og totalt ute av stand til å dvele med tanker. Hvertfall slike tanker som folk forbinder med badtrip. Denne gangen hadde jeg krystallklare tanker til tross for høy promille. Disse tankene var ganske typisk stoner-paranoia som i tillegg ble skapt av et dårlig selvbilde. Tankene var ikke kun mørke, de var også så pågående. Helt umulig å rømme fra. Total innvendig panikk. Husker at jeg på et tidspunkt spurte meg selv: Er jeg på vei inn i en psykose nå? Det spørsmålet ble vendepunktet for hele rusen. "NEI!!" Sa jeg til meg selv. "Dette er ikke psykose, det er ikke i nærheten engang. Du er bare skækk, og har opparbeidet deg en helt latterlig svær psykisk ballast. Skøvet ting under teppet og utsatt regninga. Det går over, og frem til det så får du bare komme deg igjennom. Det et ikke farlig!"

Sa nok ikke akkurat dette til meg selv, men noe ganske liknende. Dette hadde selvføgelig ikke fungert hvis jeg ikke hadde trodd på det selv, men det hadde jo heller ikke de negative tankene.. Hvis du ser hvor jeg vil?

Gjør det selv en tjeneste å ikke kast bensin på bålet når noia oppstår. Har vært i liknende situasjoner, men har aldri latt det gå så langt som du beskriver. Hvis du ikke kommer ut av den kjipe loopen, så må du kutte røyken før det er for sent. Du kan jo bare reflektere over ubehaget du har opplevd og hva slags psykisk påkjenning det vil være å fortsette sånn. Psyken din er kanskje det siste du vil kjøre i hjel i tidlig alder.
Vis hele sitatet...

Enig i det du sier jeg burde klarte å kontrollere det bedre. jeg var også utrolig redd for at jeg var på vei inn i en psykose eller at jeg ender opp med det ! Alle lo av dette da de viste at det var tull for jeg fungerte helt fint bortsett fra at jeg var redd. typ angst for å få en slik opplevelse igjen.

Vil legge til at jeg er i midten av 30 årene og røykte for første gang i livet når jeg var 32. Dessuten denne dårlige opplevelsen kom i januar og jeg har ikke røyket siden. Derfor jeg er så usikker på om jeg skal prøve å det mest sansynnelig går fint og jeg virkelig innser at jeg har bekymret meg uten grunn. Men det kan gå andre veien og selvfølgelig.

Skulle ønske det var en metode at jeg hvis jeg blir dårlig at man typ kunne få en sprøyte eller noe lignende som knocker meg ut og jeg våkner når rusen er over ! haha
Desidert ett rus utløst panikkanfall. Når det først har skjedd med cannabis så skjer det lett igjen, mye pga "mindset" man har når man skal røke neste gang, det sitter som regel litt i psyken liksom. Det er helt grusomt!! men ikke fysisk skadelig, det er også veldig vanlig å føle på at man blir gal, men blir ikke det. Du kan prøve å venne deg til cannabis igjen ved å røyke veldig veldig lave doser med noe beroligende innabords eller i lommen etter det har gått en stund, eller du kan innse at cannabis kanskje ikke er noe for deg. Uansett så burde du være litt ekstra forsiktig med rusmidler fremover, finnes tross alt folk som sliter med sånne anfall i lang tid etter visse episoder.
Trådstarter
18 1
Sitat av Alge Vis innlegg
Desidert ett rus utløst panikkanfall. Når det først har skjedd med cannabis så skjer det lett igjen, mye pga "mindset" man har når man skal røke neste gang, det sitter som regel litt i psyken liksom. Det er helt grusomt!! men ikke fysisk skadelig, det er også veldig vanlig å føle på at man blir gal, men blir ikke det. Du kan prøve å venne deg til cannabis igjen ved å røyke veldig veldig lave doser med noe beroligende innabords eller i lommen etter det har gått en stund, eller du kan innse at cannabis kanskje ikke er noe for deg. Uansett så burde du være litt ekstra forsiktig med rusmidler fremover, finnes tross alt folk som sliter med sånne anfall i lang tid etter visse episoder.
Vis hele sitatet...
Ja det er en ting jeg har lurt på! hvis jeg f.eks prøver et trekk for å se ann og føler at jeg begynner å få typ panikkanfall igjen. Hjelper det å ta en sobril f.eks? vil det får stopp på problemet?

og en annen rar ting er siden januar da jeg ble dårlig for jeg har ikke prøvd siden, så drømmer jeg utrolig mye når jeg sover ! det var også noe av det diggeste med å røyke, man sov så jævlig godt !
Anonym bruker
"Forelsket Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har selv fått panikkangst av røyking flere ganger. Jeg gidder det ikke mer. På meg hjalp imovane veldig mye og roet meg ned etter 15 min
Sitat av mack10 Vis innlegg
Ja det er en ting jeg har lurt på! hvis jeg f.eks prøver et trekk for å se ann og føler at jeg begynner å få typ panikkanfall igjen. Hjelper det å ta en sobril f.eks? vil det får stopp på problemet?

og en annen rar ting er siden januar da jeg ble dårlig for jeg har ikke prøvd siden, så drømmer jeg utrolig mye når jeg sover ! det var også noe av det diggeste med å røyke, man sov så jævlig godt !
Vis hele sitatet...
En sobril eller 3 vil nok hjelpe, prøv f.eks å røyke små doser med noen sobril innabords først også kan du prøve uten senere, men bare ha sobrilen på deg som en psykisk sikkerhet. Det med at du har begynt å drømme er fordi cannabis hemmer REM-søvn, når du slutter å røyke cannabis så får du en "REM rebound effekt" som gjør at du som regel får en sinnssykt økt drømmeaktivitet en periode, det er helt vanlig ved cannabis slutt

Om du får vendt deg til cannabis igjen så tror jeg personlig ikke du skal røyke vær dag over lenger perioder igjen. Da er du nesten dømt til å oppleve panikkanfallene igjen før eller siden, muligens mye kraftigere og langvarig også. Det sier seg egentlig litt selv at det ikke er sunt for noen å bruke rus vær dag over lenger perioder, ta din opplevelse som ett tegne fra kroppen din og lytt til den.
Sist endret av Alge; 14. november 2018 kl. 03:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du hadde et panic attack. Du har fått angst for angsten du opplevde den episoden.
Prøv å legg de tankene fra deg og ta en god pause fra rus.
Trådstarter
18 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du hadde et panic attack. Du har fått angst for angsten du opplevde den episoden.
Prøv å legg de tankene fra deg og ta en god pause fra rus.
Vis hele sitatet...

og hva er en GOD PAUSE? har ikke røket siden januar
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av mack10 Vis innlegg
og hva er en GOD PAUSE? har ikke røket siden januar
Vis hele sitatet...
6mnd til 1 år?
Trådstarter
18 1
Sitat av Carmex Vis innlegg
6mnd til 1 år?
Vis hele sitatet...

Den tiden har gått snart.



DEPERSONALIZATION er det jeg opplever tror jeg. Eller gjorde er mer riktig å si for jeg opplever ikke dette lenger, bare tanken på at jeg har opplevd det som er uggent den dag idag.