Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 574
Har en vifte på bærbaren min som her helt rumpe.. Av og til starter den, og av og til starter den ikke. Uavhengig om den starter eller ikke, får jeg startup error av typen "A system fan is not working".

Tiltaket jeg har prøvd så langt er å støvsuge maskinen.. Jeg innbiller meg at det har funket til en viss grad, men det fungerer enda ikke helt som det skal.

Når jeg starter maskinen og vifta IKKE starter opp, kan jeg skimte små bevegelser i viften, nesten som en bil som er tungstartet. Det virker som om maskinen prøver å starte viften 3 ganger, før den "gir opp"..

Noen diagnoser å komme med her?
Sist endret av 4pekatt; 16. januar 2012 kl. 10:11.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Modelll hjelper?
Anyway, prøv å bytte vifta, gjør det selv eller lever inn til ett verksted hvis du ikke risker det
Trådstarter
HP Pavilion dv6.

Har lite lyst å levere den inn, kjøpte den på Elkjøp... vil gjerne se maskinen min igjen FØR sommeren..
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da mekker du det sjøl.
Nevner forøvrig att problemet er lett å finne. Du har en HP -_-
Skal sjekke om jeg kan finne en vifte når jeg kommer hjem, er på tlf.

Og service kan du få andre steder og, lokalbutikk her fikser vifter og renser innen 2 timer.
Det som sikkert har skjedd er at vifta er dratt full av støv og hybelkaniner. Å støvsuge den er som å tørke vann med gjennomvåt klut - man kommer ikke noen steder med det.
Anbefaler deg å plukke ut vifta, også blåse den ren (ikke suge). Da løser det seg kanskje. Hvis du ikke vil skru på den selv, så kan du som nevnt levere den inn og få service fra bedrift.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
OH SHIT! Så nettopp at du hadde støvsugd maskina, dette må du aldri gjøre! Kjøp trykkluft og blås ut istedet!
Trådstarter
Øh, støvsuging er bad news..? Shiiiit.

HAr lagt ut "anbud" på den lokale facebooksalgsgruppa x)