Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  229 17720
Heisann!

Har over lengre tid laget en stor moderne realistisk storby på min lokale server. Også har jeg tenkt litt;

Hva om det hadde vært en server, med en "build-code", hvor man bygger på og til en slik by?

*Spillere kan kjøpe land av "serveren". De kan deretter bygge feks. et leilighetskompleks. Deretter kan de selge enkelte leiligheter til andre spillere.

*Alle spillere har ulik spillestil i Minecraft. Noen liker å grave etter ressurser, andre liker å bygge, etc.
Jeg tenker at hver spiller vil få en uofisiell "jobb" innenfor serveren. Liker man å grave, kan man selge det man finner til de som liker å bygge. Eller kjøpe en ferdig bygd butikk hvor man selger dette fra. (Eller items som man lager)

Kanskje man er veldig god på enkelte ting, feks. redstone. Da kan man selge sine tjenester til de som ikke er så gode på dette.
Eller kanskje man er god på interiør? En tjeneste man også kan selge.
Kun fantasien setter grenser.

I realiteten vil dette være en verden, veldig lik som vår egen, men man vil kunne oppnå målene sine mye kjappere.

Så da lurer jeg på, er det kun jeg som kunne tenke meg en slik server?
Sist endret av SveinKB; 5. juli 2011 kl. 23:35.
Og hvis man blir tatt for å drepe så kan man bli satt i fengsel, o.l, så hvis du vil ha noen drept må du være en assasin (Som også kan være en jobb)

Synes dette hørtes ut som en god idé! Jeg blir med
Jeg er med!

hva med egen kriminell gruppe som driver med tyveri?
Sist endret av Zitto; 5. juli 2011 kl. 23:40.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Og hvis man blir tatt for å drepe så kan man bli satt i fengsel, o.l, så hvis du vil ha noen drept må du være en assasin (Som også kan være en jobb)

Synes dette hørtes ut som en god idé! Jeg blir med
Vis hele sitatet...
Morsom tanke

Men jeg vil ikke sette spillerne i bås, slik at de må velge et yrke. Tjenester og slikt må spillerne selv reklamere for.
Jeg joiner lett en slik server, så lenge den blir drevet på en seriøs måte =)
Kom gjerne med tanker om og rundt en slik server. Har veldig lyst til å starte opp en slik.

Hva med å sette noen premade fungerende fabrikker. Feks sugarcane, wool, og porkchop? Da får man også med en butikk i "sentrum" hvor man kan selge produktet. Og kanskje ha en liten underjordisk togbane som frakter varene.
Shady Banana
Quix's Avatar
Meget interesant opplegg. Ser for meg at det kan lages et sentrum hvor de som har ''butikker'' der kan ha plasser på bygget de kan leie ut til folk så de kan bygge en slags reklame for en egen ''bedrift'' eller butikk.
Hadde nok joinet en slik server ganske så fort ja.
Jeg hadde så definitivt vært med. Et torg i sentrum hvor folk kan bytte til seg ting?
Hørtes veldig spennende ut, blir definitivt med hvis en slik server skulle komme en dag
Kom gjerne med forslag om hvordan denne serveren kan bli! (Hva man kan tjene penger på, hvordan bruke pengene, etc)
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Man tjener penger på samme tingene som i dag!

Man bruker også pengene på samme ting som i dag!
Sitat av sam500 Vis innlegg
Man tjener penger på samme tingene som i dag!

Man bruker også pengene på samme ting som i dag!
Vis hele sitatet...
Sant, men ikke alt kan settet ut i live i Minecraft. Og det skal jo være underholdene dette her, ikke en jobb
Vel, det å tjene penger på er jo bare fantasien som setter grenser på! Noen er flinke å bygge i MC og tilbyr kanskje å bygge et hus for X antall penger (Installer en av de mange penge-modsa til server).

Andre kan ha som jobb å mine ressurser og selge videre til noen som lager våpen og utstyr, som igjen selger det til "forbrukerne".

noen liker eventyr og liker å utforske verdenen. Disse kan jo skaffe ulver! Å selge ulver hadde sikkert vært en lønnsom bedrift, fordi alle vil vel ha en personlig livvakt? ^^

Også kan jo folk leie ut bygningene sine til andre. Bare fantasien setter grenser egentlig =)
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Sant, men ikke alt kan settet ut i live i Minecraft. Og det skal jo være underholdene dette her, ikke en jobb
Vis hele sitatet...
Husk, lifes a bitch and then you die.
Men du må ha en form for pengesystem, lage et par grunnlover osv. Dødsstraff for griefing?
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Husk, lifes a bitch and then you die.
Men du må ha en form for pengesystem, lage et par grunnlover osv. Dødsstraff for griefing?
Vis hele sitatet...
Det finnes en del gode "penge"-mods der ute. iConomy er et godt alternativ.
Fengsel må jo på plass.
Og derav også ansatte i fengselet.

De som jobber med "kommunale" ting, må jo få en form for lønn, slik at di kan kjøpe hus, som da noen andre har bygget selvfølgelig.
I mellomtiden kan di leie hus som kommunen har kjøpt =)
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Husk, lifes a bitch and then you die.
Men du må ha en form for pengesystem, lage et par grunnlover osv. Dødsstraff for griefing?
Vis hele sitatet...
som alle andre "jobber" må jo noen griefe?
Sitat av Zitto Vis innlegg
som alle andre "jobber" må jo noen griefe?
Vis hele sitatet...
Forskjell på å være unødvendig jævlig og å være tyv/morder osv...
Count me in ;D
Man kan jo gjøre tjenester for folk også kan du ha en Admin (eller Gud ) som lønner alle eller noe.
Det kan være et sted ved spawn som man setter opp skilt og tilbyr tjenester mens folk kjøper tjenester også. Hvis du starter denne serveren kan jeg godt hjelpe til med noen plugins og slikt hvis du vil ;D
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Hørtes fett ut joiner jeg
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Det hørtes utrolig kult ut! Merker jeg kribler etter å spille på en slik server! Denne ideen får du faktisk ikke lov til å la gå i glemmeboka.
Sitat av Sumpen Vis innlegg
Det hørtes utrolig kult ut! Merker jeg kribler etter å spille på en slik server! Denne ideen får du faktisk ikke lov til å la gå i glemmeboka.
Vis hele sitatet...
Ingen planer om å la det gå i glemmeboka!
Men hvis jeg først skal starte server, vil jeg gjøre det ordentlig. God planlegging osv.
Er også en fattig student, og må skrape sammen spenn til deticated server som er god nok. Hater lag, så det vil jeg unngå.
Host1 har dedicated servers til 599,- pr mnd..
Du kan jo alltids spørre rundt på nFF om du kan leie billig hos noen som driver egne servere ?
Har laget en slik server før

"Slemme" spillere ble anmeldt og fulgt opp av politiet. Funnet skyldig, så ble de kastet i fengsel. (Et fengsel av bedrock med en jerndør, med en lever 5 blokker unna. Området var sikret (ergo, spilleren kan ikke ødelegge noe) og de kunne heller ikkw teleportere seg ut. Når de ble satt i fengsel ble også nytt spawn satt, så om de tok selvmord der inne ville de bare komme tilbake.

Byggetomter var ferdig utstilte, og jeg brukte iConomy for å handle tomter. (1 blokk tilsvarte 1 coin)

Tror kanskje jeg enda har serverfilen liggende... *humm*
Jeg hadde vært med
Høres ut som en god idé. Da må det selvfølgelig ikke være chestprotections.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Høres fett ut!
Joiner lett
Dette hørtes ut som en god idé, og et interessant prosjekt Har sett etter slike servere før, og blir gjerne med om det viser seg at det blir noe av!!
Sitat av sky_king Vis innlegg
Jeg hadde vært med
Høres ut som en god idé. Da må det selvfølgelig ikke være chestprotections.
Vis hele sitatet...
Kan jo lage en bank!

Må være veldig sikkert, men ikke umulig å rane så klart...
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Opacus Vis innlegg
Kan jo lage en bank!

Må være veldig sikkert, men ikke umulig å rane så klart...
Vis hele sitatet...
Bygd utelukket av obsidian, med en iron door og lever fem blokker bak.

Med et vann system hvor bruker legger i det han vil bytte mot penger/sette inn og en luke hvor bankansatte gir tilbake o.sv.

og selvfølgelig med fire sikkerhetsvakter og bare en bankansatt.

sånn burde banken være.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Har laget en slik server før

"Slemme" spillere ble anmeldt og fulgt opp av politiet. Funnet skyldig, så ble de kastet i fengsel. (Et fengsel av bedrock med en jerndør, med en lever 5 blokker unna. Området var sikret (ergo, spilleren kan ikke ødelegge noe) og de kunne heller ikkw teleportere seg ut. Når de ble satt i fengsel ble også nytt spawn satt, så om de tok selvmord der inne ville de bare komme tilbake.

Byggetomter var ferdig utstilte, og jeg brukte iConomy for å handle tomter. (1 blokk tilsvarte 1 coin)

Tror kanskje jeg enda har serverfilen liggende... *humm*
Vis hele sitatet...
Det går jo mye bedre å laste ned jail plugin fra bukkit da, så kan man lage celler og plassere kister utenfor og sign, så når du blir jaila, kommer du i en celle og mister all inventorien, som lander i en kiste som fengsels vakten kan se. Prøver de å rømme blir det lengre å jaile. Så står det hvem som eier cella hvor lenge de skal bli og hvorfor på signet

Det var epic, hadde det på serveren min.
Hobby Filosof
Sign me in guys!
-Digger ideen og håper dere får satt den i live!
Har bygget et genialt banksystem til butikk som er fint mulig å videreutvikle til å gjelde en hel landsby. Så lenge det blir mulig å spawne såklart =) (Noe det generelt burde være mulig for de som bygger sikkerhetssystemer.

Ståldører er jo ikke så ekstremt sikkert, da det er fult mulig å hadde di i stykker.
Men er det beste alternativet man har på en server som ikke kjører 1.7.
Kommer 1.7 på plass, så vil man kunne få på plass et system det er umulig å gjøre innbrudd i.

Har også di siste dagene bygget et hus med 4 leiligheter og 2 soverom i hver, som vil kunne være flott på serveren =)
Krever en god del wood og slikt, så det å kjøpe et slikt hus blir relativt dyrt, men burde være mulig for alle som jobber og tjener penger på den måten.


Så på en slik server, vil jeg utelukkende ta på meg rollen som bygger / utvikler. Blitt en kløpper med redstone og lage dørsystemer som er mulig å gjøre usynlig.
god ide, men hva med stakkarene som må spille vakter, skal de som spiller bare sitte å se på de som 'soner'
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
god ide, men hva med stakkarene som må spille vakter, skal de som spiller bare sitte å se på de som 'soner'
Vis hele sitatet...
Jobbe I skift eller sjekke innom av og til? Fangene kommer vel ikke til å gå noen steder, da det er låst.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
god ide, men hva med stakkarene som må spille vakter, skal de som spiller bare sitte å se på de som 'soner'
Vis hele sitatet...
Hvis serveren er godt nok utstyrt med plugins, så har de nok å fingre i under skiftet.
Ser egentlig ikke vitsen i å vokte et fengsel som er sikret?

Noen krav fra meg;
pvp er alltid på, over alt
teleportkommandoer er deaktivert (/warp /home /tp /spawn osv)
adminabusekommandoer likeså (/item /give osv) jeg hater bygninger laget i rent gull og lignende
tnt tillatt
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hvis serveren er godt nok utstyrt med plugins, så har de nok å fingre i under skiftet.
Ser egentlig ikke vitsen i å vokte et fengsel som er sikret?

Noen krav fra meg;
pvp er alltid på, over alt
teleportkommandoer er deaktivert (/warp /home /tp /spawn osv)
adminabusekommandoer likeså (/item /give osv) jeg hater bygninger laget i rent gull og lignende
tnt tillatt
Vis hele sitatet...
Det beste hadde vært hvis alt av commands var av, untatt ban for admin i tilfelle hack.
joiner helt klart, uansett plug-ins
Vi (Jeg sier vi, fordi vi er to om dette nå) Vil ikke at folk skal bli låst til skift i en eller annen jobb. Man vil kunne gjør ting når man selv ønsker det.
Så at noen nevnte warping. Dette kommer vi ikke til å bruke. Vi vil heller ha et helautomatisk subwaysystem som frakter spillerne fra sted til sted.
Jeg har allerede en server som har det meste du spør etter :P Alle starter uten jobb, bare noen items osv. og de kan begynne å grave etter ressurser. De kan bo på et hotell gratis til de kan kjøpe tomt, det er politi og folk som jobber på fengsel, de som er i fengsel skal faktisk jobbe med farming, utendørs mens de er i fengsel i 5-10 minutter fordi de har drept noen.

PS dersom dere skal starte en slik server er en veldig kul plugin en kalender plugin. Hver dag blir det sagt i chatten "Todays roleplay date is ...." slik at du kan ha avtaler med folk, osv. Du kan til og med ha en sign på veggen der det står datoen
Dette minner meg fælt om gmod!
Jeg joiner lett. Men de som skal være slemme må de være det fra begynnelsen av å bygge seg opp? fengselsvakter, må de søke jobb å ha ett "rulleblad" slik at de ikke har noe kriminelt på seg? hadde jo isåfall vært griserått!
Som fengsel er det en plugin som at personen som blir nevnt i /jail ... ikke kan odelegge noe som helst
Og for å skaffe penger til Dedicated server kan du jo ha en paypal som alle som joiner må donere 10kr eller noe? Er ikke mye men kan da sikre mot griefing hvis en regel er at hvis man blir tatt i griefing 2 ganger for eksempel blir man banna.
Sitat av Yazzie Vis innlegg
Jeg joiner lett. Men de som skal være slemme må de være det fra begynnelsen av å bygge seg opp? fengselsvakter, må de søke jobb å ha ett "rulleblad" slik at de ikke har noe kriminelt på seg? hadde jo isåfall vært griserått!
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke enda.
Men vi skal prøve å få laget custom scripts/plugins, slik at serveren blir helt unik.
Som flittig Rogue på WoW i en del år så melder jeg meg som assasinator!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Rambit Vis innlegg
Som fengsel er det en plugin som at personen som blir nevnt i /jail ... ikke kan odelegge noe som helst
Og for å skaffe penger til Dedicated server kan du jo ha en paypal som alle som joiner må donere 10kr eller noe? Er ikke mye men kan da sikre mot griefing hvis en regel er at hvis man blir tatt i griefing 2 ganger for eksempel blir man banna.
Vis hele sitatet...
Hele poenget er at det skal være realistisk,prøv å ban en fyr fra virkeligheten...
Sitat av Rambit Vis innlegg
Som fengsel er det en plugin som at personen som blir nevnt i /jail ... ikke kan odelegge noe som helst
Og for å skaffe penger til Dedicated server kan du jo ha en paypal som alle som joiner må donere 10kr eller noe? Er ikke mye men kan da sikre mot griefing hvis en regel er at hvis man blir tatt i griefing 2 ganger for eksempel blir man banna.
Vis hele sitatet...
kjett for oss som ikke får donert da
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kjett for oss som ikke får donert da
Vis hele sitatet...
Slapp av, ingen som MÅ donere
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Slapp av, ingen som MÅ donere
Vis hele sitatet...
*lettet* digg da
Hva blir valutaen, gull? Hvis det er gull som er penger så kan man jo bare mine etter det.
ELLER, har jeg spilt på hardwork så lenge at jeg ikke vet om noen andre typer "penger".

Skal starte advokatfirma;
"Klienten min har IKKE griefa. Det er bare block-loggen din som er feil!"