Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  146 21929
KJøpte meg Wii i går og går nå og lurer på og chippe den, det er vel egentlig ikke så mye og lure på om jeg skal det er vel heller hvilken chip jeg skal velge. Etter og lest i gjennom denne tråden ser jeg at det fleste benytter Wiikey og er fornøyd med denne. Jeg har også sett lit på
D2CKey ( http://www.wii-modchips.com/d2ckey.htm ), noen som har erfaring med denne?
ganske sikker på at du har D2C versjonen av wii, kan sjekkes her, isåfall må du ikke finne på å kjøpe wiikey, heller ikke D2Ckey.. Da må du prøve å få tak i den nye D2C chippen til Infectus(argon).. denne skal være oppgraderbar, (ingen info om det på D2Ckey) og en mye letter instalasjon.. Ligger på rundt 1$ mer enn D2Ckey så ingen forskjell der..

Kanskje litt vrient å finne denne chippen ennå, men gi den en uke til så er den nok ute i alle de store chippe butikkene..
Sist endret av BuzzR; 10. desember 2007 kl. 20:37.
Har sjekket med serienr. på maskinene min og dette var svaret:

There is a 84% chance that your drive chip is a GC2-D2B
and a 16% chance that it is a GC2-D2C.

There is a 84% chance that the pins on your drive chip are cut
and a 16% chance that that they are not cut.
Vis hele sitatet...
Da er det vel meget sansynlig at jeg har fått meg en en D2B maskin. Men i følge ModNet
så skal jo D2Ckey passe til både D2B og D2C, eller tar jeg feil?
wierd.. nesten alt av nye wiis er D2C... Det jeg har hørt er dårilig med D2Ckey er at den ikke er oppgraderbar, noe som viste seg veldig nyttig under SMG releasen og kommer sikkert til å være nyttig igjen..
Ja det er jo et must at det er mulighet og oppgradere den, mener jeg leste et sted at D2Ckey ikke trengte oppgradering, men at det var mulighet til og gjøre det hvis det var nødvendig, men finner ikke igjen hvor jeg leste det... Men det er vel kanskje like greit og gå for Wiikey siden så mange her har testet den og den har virket ok.. For den skal passe til min Wii den da??
hvis wiitracker er riktig så hadde jeg gått for wiikey eller cyclowiz..

Personelig liker jeg ikke cyclowiz fordi de lager mye fuss i miljøet for å vinne kunder, men trolig et bedre valg enn wiikey, da cyclowiz-teamet er raskere med updates (har da kun vært 1, men de var ca 2 dager raskere enn wiikey) og fordi cyclowiz støtter open source programmvare som feks wiifree...

Men som sagt foretrekker jeg wiikey, hvorfor aner jeg ikke, men det er det jeg har og det funker fett...
Sitat av aJens1
Ja det er jo et must at det er mulighet og oppgradere den, mener jeg leste et sted at D2Ckey ikke trengte oppgradering, men at det var mulighet til og gjøre det hvis det var nødvendig, men finner ikke igjen hvor jeg leste det... Men det er vel kanskje like greit og gå for Wiikey siden så mange her har testet den og den har virket ok.. For den skal passe til min Wii den da??
Vis hele sitatet...
Det er bekreftet at D2Ckey er oppgraderbar. Gjøres gjennom USB Programmer.
Men de sa selv at de så ikke et behov for en oppgradering. Men det hadde vært så mye spørsmål om det at de ville svare.
Så ja, det skal være mulig. Men fungerer chippen slik teamet bak den håper, blir det ikke behov for det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Finnes det ingen chip til wii som man kan slå av om man vil spille lovelig-kjøpte spill online som f,eks, Guitar Hero...?

Dette er egentlig den eneste grunnen til at jeg ikke har chippet min, ettersom jeg vil ha mulighet til å benytte de få Online mulighetene Wii har
Sist endret av Chrispo; 2. januar 2008 kl. 00:32.
Sitat av Chrispo
Finnes det ingen chip til wii som man kan slå av om man vil spille lovelig-kjøpte spill online som f,eks, Guitar Hero...?

Dette er egentlig den eneste grunnen til at jeg ikke har chippet min, ettersom jeg vil ha mulighet til å benytte de få Online mulighetene Wii har
Vis hele sitatet...
Det er så langt ingen grunn til å bekymre seg for bruk av WiiKey på internett så vidt jeg vet. Når det er sagt så tror jeg CycloWiz har en slik bryter.

Edit: CycloWiz, ikke Wiinja. Dumme meg.
Sist endret av zaXu; 2. januar 2008 kl. 00:51.
Så med CycloWiz kan jeg slå av chippen, og da er det så godt som 100% sikkert at WiiConnect24 og online gaming fungerer som før, så når jeg vil spille et homebrew spill er det bare å vippe på en bryte liksom?
Sitat av Chrispo
Så med CycloWiz kan jeg slå av chippen, og da er det så godt som 100% sikkert at WiiConnect24 og online gaming fungerer som før, så når jeg vil spille et homebrew spill er det bare å vippe på en bryte liksom?
Vis hele sitatet...
Når du bruker bryteren (hvilket jeg ikke vet hvordan ser ut eller hvor enkelt tilgjengelig er) deaktiverer du chipen. Den gjør ingenting med wiien din. For å buste deg må de besøke deg hjemme og se den. Så ja, da er du 100% sikker. Når du skal spille kopier igjen er det bare å bruke bryteren igjen.
Heisan.

Jeg har lastet ned en del spill til WII nå er dem pakket opp til en stor fil i WinRAR archiver.
Hva gjør jeg videre for og få brent / eller må jeg videre pakke opp denne filen igjen?dette slik at min wii klarer og spille den.?

Noen som vet noen i Oslo som moodefiserer WII. Har funnet en i arendal men om jeg finner en i oslo er det bedre.

Håper noen da kan hjelpe meg med hvordan jeg brenner dette. Bruker Nero på maskinen.
Jeg er ikke sikker på hvordan format wii leser.

Hilsen Roy
Noen som vet om en plass på østlandet som monterer chippen for deg og overtar garantien??
takker for svar
Sitat av annkande
Heisan.

Jeg har lastet ned en del spill til WII nå er dem pakket opp til en stor fil i WinRAR archiver.
Hva gjør jeg videre for og få brent / eller må jeg videre pakke opp denne filen igjen?dette slik at min wii klarer og spille den.?

Noen som vet noen i Oslo som moodefiserer WII. Har funnet en i arendal men om jeg finner en i oslo er det bedre.

Håper noen da kan hjelpe meg med hvordan jeg brenner dette. Bruker Nero på maskinen.
Jeg er ikke sikker på hvordan format wii leser.

Hilsen Roy
Vis hele sitatet...
når du har lasta ned spillet, unrar til du sitter med iso fila, da bruker du imgburn til å brenne fila med, husk at hvis du har NTCS-U eller -J spill burde du bruke brickblocker og regionfrii , mye info om brenning av spill på siden her så bare les så finner du nok svaret på det meste.

For chipping av wii anbefaler jeg som alltid spillchip.com.. kjempe service, billig, rask og ligger i oslo
annkande:
Jeg vet at SpillChip.com holder til i Oslo et sted. En kamerat av meg har brukt han, og han er veldig profesjonell i det han gjør.
Angående spillene dine må du ta denne filen du har pakket opp (regner med at det er en *.iso-fil?), og brenne den med Nero. Jeg har ikke brukt Nero på en god stund selv, så jeg husker ikke helt hvor du skal gå, men det er noe med "Burn image to disk" el. Ligger sikkert under kategorien "Copy and backup". Når Nero ber deg velge image-fil må du bla deg frem til den spillfilen du skal brenne. Deretter er det vel bare å klikke "Burn".

EvasioN: Du kan forsåvidt også prøve SpillChip.com. Tror ikke han tar over garantien, men han gjør en veldig god jobb, så sannsynligheten for at du vil trenge garantien din er mindre enn hos andre.

Edit: Jeg ser at BuzzR har kommet med en alternativ måte å brenne på, og litt mer utfyllende med regionfrii og brickblocker. Lar likevel denne posten stå, ettersom denne viser deg hvordan du brenner med den programvaren du allerede har.
Sist endret av Khazeth; 4. januar 2008 kl. 22:13.
Takker så mye.
Her var det nyttig info fra dere begge. Jeg prøver først med den Nero som jeg har.

bra at vi har slike steder som dette og bytte litt lærdom på.

Takk igjen..
Ha ne triverlig helg.

ps: jeg har skrevet til han i oslo, håper jeg får svar i løpet av noen dager. Bra pris det 1100,-
for meg som har helt ny maskin.

Hilsen Roy
brukte nero først jeg også men da jeg skulle update chippen min med en 5mb img fil nekta nero og brenne den på en dvd, kunne bare brenne på en cd..

Så da gikk jeg over til imgburn, det er gratis, raskt og enkelt. Angrer ikke ett sekund
ok. godt og vite BuzzR.

Men foresten. Når jeg henter spill. Bør jeg hente dem i PAL.
Jeg kan hente dem i NTSC eller PAL.

Hilsen Roy
Sitat av zaXu
Når du bruker bryteren (hvilket jeg ikke vet hvordan ser ut eller hvor enkelt tilgjengelig er) deaktiverer du chipen. Den gjør ingenting med wiien din. For å buste deg må de besøke deg hjemme og se den. Så ja, da er du 100% sikker. Når du skal spille kopier igjen er det bare å bruke bryteren igjen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke helt korrekt. Bryteren er til noe annet. Når bryteren er av kan man spille backups og homebrews, den er da usynlig. Slår man bryteren på blir chippen synlig, men man kan da ikke bruke wiien til noe annet enn å update chippen.

Sitat av annkande
ok. godt og vite BuzzR.

Men foresten. Når jeg henter spill. Bør jeg hente dem i PAL.
Jeg kan hente dem i NTSC eller PAL.

Hilsen Roy
Vis hele sitatet...
Beste er å hente de i PAL, da slipper du tenke på bricking. Skal du hente de i NTSC må du sjekke en side først, og sjekke stabiliteten/muligheten for bricking osv.
La oss si jeg kjøper et spill som akkurat har kommet i USA og jeg kjøper det derifra (spillet kommer ikke til Norge på PAL før om lenge) og jeg har da en modchip med delvis støtte for NTSC spill på PAL konsoll.. Når jeg da mottar spillet er det som regel med oppdatering av Wii systemet, og så vidt jeg har fått med meg er det stooor FYFY å oppdatere PAL Wii med oppdateringen fra NTSC spill når man har modchip(?)

Hva gjør jeg da?
Må jeg da vente på oppdatering av modchipen fra modchip firma før jeg kan oppdatere Wiien og spille spillet fra USA?
Og sett at jeg har oppdatert modchipen så den håndterer seneste Wii oppdatering. Hvordan skal jeg oppdatere da? Kan jeg oppdatere med oppdateringa som fulgte med NTSC Wii spillet jeg kjøpte fra USA? Eller går jeg inn på settings og klikker "Wii system update" for å oppdatere via internett?
Sist endret av goofy; 5. januar 2008 kl. 17:29.
vel, det er lettere og laste ned ntsc spill enn og kjøpe dem egentlig. For så lenge du har padda de igjennom brickblocker så kan ikke spillet oppdatere maskinen din.
Se hva som står om det aktuelle spillet på denne siden:
http://wiki.gbatemp.net/index.php?ti...lity_List:_PAL

Der får du all nødvendig info om hvordan hvert NTSC-spill funker på PAL, hvilke chips det funker på, og evt. hva du må gjøre i tillegg til å bare brenne vanlig.
Jeg har fått meg wiikey og puttet den inn, og alt funka perfekt. Har hatt den siden 1. juledag nå, og ikke noe problemer. Jeg tok med wiien til en kamerat i går, og spilte der, og tok den med hjem. Nå kan den plutselig ikke lese noen ting lenger. Hverken brente dvd'er eller vanlige wiispill. Jeg har bare brukt PAL spill, og jeg var veldig forsiktig med den da jeg tok den med til kameraten min. Noen som har noen idé om hva som kan ha skjedd?
sersjant fiskvik? nææææ
regner med at du allerede har gjort det, men hvis ikke skru opp wiien din og sjekk alle tilkoblinger.. særlig ved loddinga..

Høres kasnkje ut som at du har fucka laserleseren men skal ikke si no sikkert
Vi tok og skrudde den opp, men loddinga var helt perfekt. Det datt da en skrue som hadde ligget der løs (fant ingen spor av hvor den kunne ha vært da..), og jeg mistenker at den har skapet kortslutning i dvd-spilleren.
Sitat av Fiskvik
Vi tok og skrudde den opp, men loddinga var helt perfekt. Det datt da en skrue som hadde ligget der løs (fant ingen spor av hvor den kunne ha vært da..), og jeg mistenker at den har skapet kortslutning i dvd-spilleren.
Vis hele sitatet...
Hvis det ikke er noen plass den kan ha sittet, kan den vel ha kommet fra han som monterte chippen... og at han slurvet litt og glemte/mistet en skrue inni der?

Sitat av Raymond
Det er ikke helt korrekt. Bryteren er til noe annet. Når bryteren er av kan man spille backups og homebrews, den er da usynlig. Slår man bryteren på blir chippen synlig, men man kan da ikke bruke wiien til noe annet enn å update chippen.
Vis hele sitatet...
Men det vil fungere å spille kjøpte spill online?
Fungere backups online?
Hva skjer om jeg blir tatt med chip om jeg går online? Er den i det hele tatt synlige på noen som helst måte uten å åpne boksen?
Heisan.
Det er så mange linker som sier hvordan man skal brenne. Men kan noen forklare meg om dette er riktig.
Se på bildet. Det er en fil i iso som jeg har pakket opp fra mange små filer.
Er det bare og brenne denne som et images?
Eller må jeg gjøre noe annet med den først.
Det er Pal spill.
bestillte wiikey fra www.loddebolt.com i jula og loddet den sjøl. bare, fire små punkter som trengs å loddes. Er storfornøyd med den og har snart runda mario galaxy som jeg brente ut på en dvd-r plate.. wiikey beste chipen foreløpig.
Sitat av annkande
Heisan.
Det er så mange linker som sier hvordan man skal brenne. Men kan noen forklare meg om dette er riktig.
Se på bildet. Det er en fil i iso som jeg har pakket opp fra mange små filer.
Er det bare og brenne denne som et images?
Eller må jeg gjøre noe annet med den først.
Det er Pal spill.
Vis hele sitatet...
Ja, det er bare å brenne.
Spill som er markert som raw dump her må unscrambles med dette programmet før du brenner. Det er bare noen av de tidligste releasene som er raw dumps.
Sitat av kazoo
Ja, det er bare å brenne.
Spill som er markert som raw dump her må unscrambles med dette programmet før du brenner. Det er bare noen av de tidligste releasene som er raw dumps.
Vis hele sitatet...


oki. Så denne filen jeg viste på bildet her er den jeg brenner assa som images.

Jeg henter bare spill i PAL, da er det vel ikke noe jeg trenger tenke på håper jeg.

Stor takk fra Annka for svar
Ja. Selv om du skjuler filendelsen på bildet regner jeg med at det er en iso-fil?
Sitat av kazoo
Ja. Selv om du skjuler filendelsen på bildet regner jeg med at det er en iso-fil?
Vis hele sitatet...


hei igjen. takk for raskt svar assa. hvordan kan jeg se etter hvordan fil det er for deg?

klem
Verktøy - Mappealternativer - Vis - Fjern haken til skjul filetternavn til kjente filtyper

Hvis navnet er c-mp8.iso så er det riktig...
oki. nå står det slik på ikonet c-mp8.iso
Jeg har Nero og brenner den da som images.


weeeee . takker for alle svar. Kansje jeg endelig får det til da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Æsj, klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal gå for Wiikey eller Cyclowiz. Mest fordi Cyclowiz er "hidden" slik at kode på spill osv ikke kan omprogrammere chipen uten at du selv ønsker det da du må skru på en bryter før du kan omprogrammere chippen.

På feks wiikey kan de som lager spill sende kode til chippene slik at de feks slutter å virke. Har wiikey noen form for stealth? Hva hvis wiien blir stengt fra wiiconnect pga chip.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Litt info om WiiKey. Og ja, den har stealth mode.
Har den selv, og den funker bra så langt. Er dog ikke så lenge siden jeg fikk den loddet på.
Sist endret av dain; 21. januar 2008 kl. 19:45.
Noen som har erfaring med Wiikey klonen? Er visstnok en direktekopi av originalen men selges for 100 kr mindre..
Sitat av goofy
Noen som har erfaring med Wiikey klonen? Er visstnok en direktekopi av originalen men selges for 100 kr mindre..
Vis hele sitatet...

hvorfor spare 100kr på noe som trolig er crap? Drikk to pils mindre på byen neste helg og kjøp orginalt
Wiikey eller wiinja, eneste jeg kommer på som blir garrantert.
Sitat av BuzzR
hvorfor spare 100kr på noe som trolig er crap? Drikk to pils mindre på byen neste helg og kjøp orginalt
Vis hele sitatet...
Forsåvidt et godt poeng. Selv om det er snart så kun èn pils mindre hadde holdt lenge..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som har erfaringer med D2CKey? Har nettop fått min wii moddet med denne chippen uten å vite fordeler / ulemper med den om det er noen kontra wiikey / cyclowiz
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen som har prøvd gamecube homebrew på wiien?
Hvordan fungerer det? Anbefalinger av homebrew?
Kunne godt tenkt meg emulatorer til snes/nes, er det noen spesielle sider som har slike emulatorer? Roms har jeg nok av.
Sist endret av RayMonk; 15. mars 2008 kl. 00:13.
If your wii console has an unauthorized technical modification, this upgrade could cause inoperability of you console".

Denne meldingen får jeg når jeg søker etter oppdateringer med wifi, er det trygt å oppdatere konsollen?
Når "inoperability" er et alternativ så ville jeg sagt nei, det er ikke trygt.
Sist endret av Archj; 15. mars 2008 kl. 16:12.
Sitat av Archj
Når "inoperability" er et alternativ så ville jeg sagt nei, det er ikke trygt.
Vis hele sitatet...
Så det vil da si at jeg aldri kan oppdatere wiien min mer, det må jo være flere som har testet dette. Søkte litt rundt på google og fant tråder fra 2007 hvor folk hadde fått denne og jeg er sikker på at folk har oppgradert uten at chippen slutter å funke, eventuelt wiien.
har wiikey og 3.1e, funker helt fett..

hvis det en dag skulle fucke seg er det bare å fjærne chippen..

emulering funker fett, skaff deg denne fila "
NES SNES Genesis SMS TurboGrafx-16 Multiboot PAL Wii" fra f.eks ntorrents.net (har åpnet signups for øyeblikket.)
Sist endret av BuzzR; 16. mars 2008 kl. 09:01.