Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2412
De som må prate om slekta si og kjede meg med informasjon jeg ikke bryr meg om. Tenker den spøken fra George Carlin som jeg er enig i. Kan de ikke prate om noe relevant enn kjedelig hverdagssnakk?.
https://youtu.be/eyWsFfd9pqE

Sitat av knert1 Vis innlegg
Sånn er livet. Dette er ikke en gang TV. Du velger selv å streame dette så jeg ser ikke problemet.
Vis hele sitatet...
Fordi du må stå der å høre på når du har familie, du kan ikke bare si "Hold kjeft, la oss dra" akkurat. Det er enklere som voksen med bil derimot

Å ja. Folk med telefoner med høytaler, og jeg må høre på den driten. Som om det er ille nok å høre dem i virkeligheten
Sist endret av Fightclub1999; 24. januar 2023 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du bør absolutt lære deg, og være med i slike samtaler. Livet blir mye enklere å leve da, når en slipper å fremstå som sosialt tilbakestående. Det å snakke med andre, er gjerne å gi (lytte) mere enn en tar (snakker).
Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
De som må prate om slekta si og kjede meg med informasjon jeg ikke bryr meg om.
Vis hele sitatet...
Ikke liker du at folk snakker om familien sin, khaki bukser, og har problemer med maskuliniteten din utifra trådene du starter. Burde vel egentlig bare fått deg en lusing og tatt lærdom av det.
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Ikke liker du at folk snakker om familien sin, khaki bukser, og har problemer med maskuliniteten din utifra trådene du starter. Burde vel egentlig bare fått deg en lusing og tatt lærdom av det.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe problem med min maskulinitet. Å snakke om en film er ikke det samme som sosial sammenheng.
Verden og folk er ikke tilpasset dine interesser. Som nevnt over så burde du heller lære deg å takle disse situasjonene. I hvert fall slik at du ikke må opprette en tråd på ett forum for å få ut frustrasjonen om hvor kjedelig det er. Ut i fra postene dine høres du ut som en person som er ganske egosentrisk. Er nok mange som finner deg uinteressant også. Folk er forskjellige.

Jeg selv synes folk kan snakke om dølle og kjedelige tema som egentlig ikke interesserer meg så mye, men da prøver jeg så godt jeg kan å møte personen. Kanskje de har ett behov for å snakke om det? Selvfølgelig er det noen få som aldri holder kjeft og som heller aldri kommer til ett poeng, de bare MÅ snakke.

Har man gode nok sosiale kunnskaper, skal man også kunne vri samtalen over til noe annet. Slik finner man felles interesser.
Sist endret av Bloodyhand; 25. januar 2023 kl. 02:19. Grunn: Skriveleif
BRAND ∞ STRONG
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Burde vel egentlig bare fått deg en lusing og tatt lærdom av det.
Vis hele sitatet...
Ja det var nok lettere å være voksen før alt dette maset om barns rettigheter kom.
Det var tider det, da hvem som helst, kun i kraft av alder, hadde lov til å klaske til en kid som irriterte de. Blir ikke så mye bråk da.
Skulle nesten tro at de små jævlene har tatt over makta.
Og hva bidrar du med, bortsett fra å klage på alt og alle?
New generation
colakork's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ja det var nok lettere å være voksen før alt dette maset om barns rettigheter kom.
Det var tider det, da hvem som helst, kun i kraft av alder, hadde lov til å klaske til en kid som irriterte de. Blir ikke så mye bråk da.
Skulle nesten tro at de små jævlene har tatt over makta.
Vis hele sitatet...
Noen av de beste smila i livet mitt må ha vært til karer som detta mens jeg vokste opp, jeg var så jævlig irriterende - nøyt den friheten til det maksimale og fikk bare ris en gang i livet

TS, du burde lyse opp i ansiktet ditt uansett hva en gamling i familien din prater om, du er lyset dems - du kan være lyset dems. Det betyr mye og kan komme til å hjelpe deg masse i fremtiden såvelså.

Og du er en "drittunge". En gutt altså Det er ingen som forventer at du har noe spennende å tilføye utenom å lytte og reagere som du er, hvis dem kjeder deg så begynn å snork høyt eller noe, vær en gutt
Om folk er kjedelige eller ei, er en personlig mening. Noen kan synes du er kjedelig, noen synes du er spennende, du kan synes andre er kjedelig og du kan synes de er spennende. Alt er personlig. Du velger selv hvem du vil høre og hvem du vil la vær å høre. Så da må du veie opp da.
Jeg er veldig lik deg på mange måter. Jeg har absolutt ingen interesse for hverken mennesker eller samtaler med familie. Men det blir mer gøy å delta på samtalen kanskje guide den til mer interessante områder. For meg så blir det å spille en karakter, utadvendt og blid. Det hjelper mye i sosiale stemner selv om jeg tenker "skyt meg" av og til. Når du først begynner å engasjere deg så kan visse stemner bli en veldig positiv opplevelse. Du er ikke den eneste som føler deg sånn, og nevner du det så kan det hende du får mer medhold enn forventet.
Jeg tar tilgode å bli ordentlig kjent med et menneske som har vist seg å være grunnleggende kjedelig. Problemet er vel heller at man, på grunn av ens egen eller den andres instilling eller situasjonen rundt, ikke oppnår reell kontakt.

Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
De som må prate om slekta si og kjede meg med informasjon jeg ikke bryr meg om. Tenker den spøken fra George Carlin som jeg er enig i. Kan de ikke prate om noe relevant enn kjedelig hverdagssnakk?
Vis hele sitatet...
Dette er sånn man snakker med folk man ikke gidder, klarer eller har muligheten til å komme innpå. Hvis du opplever dette (for) mye, ville jeg vurdert om du kan gjøre noe med din egen innstilling til andre eller med situasjonene du møter andre i, som kan hjelpe deg å oppnå en mer autentisk kontakt med dem. Det handler ikke nødvendigvis om private betroelser, bare om å være ekte og ta inn den andre. Det er subtile forskjeller som skal til, så kan nesten hvilket som helst tema bli meningsfullt å snakke om.
Sist endret av *pi; 25. januar 2023 kl. 14:03.
Nå syns jeg alle her kan ta seg ei bolle med mugg! Neida, joda


Blir fort pepper å få når man lager mye merkelige poster på rad, men jeg kan si meg enig i premisset her som jeg ser det


Tomprat som været, andre mennesker ER jo drit kjedelig :P

En ting er å prate om enkeltpersoners livshendelser i livet som for eks kjøp av bolig, bestått eksamen etc er noe som stort sett er givende, men jeg vil nå påstå at det er mer interessant å prate om litt større ting som nyheter og verdensøkonomi et «par hakk» mer spennende?

Eller skal vi alltid prate om hva slags temperatur det var i mai fra år 1946 til 2023???
Vel, i den andre enden av kjedelig på vei til spennende så har man forfjamset.

Som hvis du legger ut om en av dine magiske sopp opplevelser til en rando som ikke forstår.

Du får ta å bomb de med høyttaler(dvs delta i samtalen)
Sist endret av Jerna; 25. januar 2023 kl. 15:14.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
De som må prate om slekta si og kjede meg med informasjon jeg ikke bryr meg om.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke finne deg i dette lengre, det blir for rett og slett for drøyt. Ingen har rett til å kjede deg.

Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
Kan de ikke prate om noe relevant enn kjedelig hverdagssnakk?
Vis hele sitatet...
Dessverre, det toget har nok kjørt. De fleste kan ikke reddes og vil forbli kjedelige "hverdagsnakkerere" resten av livet.

Sitat av Fightclub1999 Vis innlegg
..kan ikke bare si "Hold kjeft, la oss dra" akkurat.
Vis hele sitatet...
Jo jeg syns det. Bruk den neste måneden til å be alle som snakker i nærheten av deg om å bytte tema eller holde kjeft.
Her kan du også involvere fastlegen og spørre om råd, men da er det viktig at du er ærlig om den uretten du er utsatt for, at folk
nærmest voldtar ørene dine.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Du kan ikke finne deg i dette lengre, det blir for rett og slett for drøyt. Ingen har rett til å kjede deg.


Dessverre, det toget har nok kjørt. De fleste kan ikke reddes og vil forbli kjedelige "hverdagsnakkerere" resten av livet.


Jo jeg syns det. Bruk den neste måneden til å be alle som snakker i nærheten av deg om å bytte tema eller holde kjeft.
Her kan du også involvere fastlegen og spørre om råd, men da er det viktig at du er ærlig om den uretten du er utsatt for, at folk
nærmest voldtar ørene dine.
Vis hele sitatet...
.. men husk, ikke be legen om å holde kjeft, da kommer du til å få veldig ut av den "timen" du har til rådighet
Sitat av 420master Vis innlegg
En ting er å prate om enkeltpersoners livshendelser i livet som for eks kjøp av bolig, bestått eksamen etc er noe som stort sett er givende, men jeg vil nå påstå at det er mer interessant å prate om litt større ting som nyheter og verdensøkonomi et «par hakk» mer spennende?
Vis hele sitatet...
Åh, det er fullt mulig å ha gørrkjedelige samtaler om nyheter og politikk også. Hvis man bare utveksler replikker, uansett hvor "velskrevne" de er, og ikke faktisk møtes på en måte der den andre personen er relevant for deg i øyeblikket, så er ingentig interessant.
Sist endret av *pi; 25. januar 2023 kl. 17:07.
Hvis det blir for noia er det bare å kutte ut fysisk kontakt og heller ha avgrenset relasjon med dem over nett (beste hadde vært å kutte ut kontakten helt, men det er oftest ikke helt realistisk). Det er ikke ditt ansvar å være emosjonell svamp for andre.
Det er helt greit å finne visse folk og samtaleemner kjedelige. Men holdningen din er nedlatende og som om de er en byrde for deg. Du viser mangel på perspektiv og liten toleranse for andre synspunkter.

Alle har sine ting som de synes er kjedelige. Det er mye jeg synes er kjedelig. Og det er nok mange som synes jeg er kjedelig.

Folk er forskjellige og noen har større interesse for å bare være sosial. For noen er det ikke så viktig hva det snakkes om, bare de er med folk. Andre interesserer seg for folk og familie og vanlige ting og vil automatisk snakke mer om sånt.

Og så er det litt hva du bidrar med også. Om det er lite å snakke om så ender man fort opp med "small talk" for å unngå stillhet. "Small talk" er også en bro over til andre ting.

Det er også interessant hvordan kjedelige ting blir mer interessant jo mer du kjenner en person og trives i deres selskap.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Svært mange er uinteressante for meg, i hvert fall, og det er hevet over enhver tvil at det gjelder begge veier.

Ikke alle kan være på samme bølgelengde hele tiden, men det lønner seg å legge ned en del innsats i å emulere det. Folk misliker folk de ikke er "på bølgelengde med" eller som stikker seg ut på andre måter.

Finn også folk du ikke trenger å late som med, hvis du kan. Det er visstnok veldig viktig.
Sist endret av robhol; 26. januar 2023 kl. 12:21.
Folk flest er omtrent like interessante som sand.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Folk flest er omtrent like interessante som sand.
Vis hele sitatet...
Sand er nokså interessant, faktisk. Det finnes mange typer sand. Wafere lages f.eks. av silisiumsand. Glass lages av sand. Det brukes også i betongprodukter, maling, til vannfiltrering, til sandblåsing og mye mer. Sand på strand er ganske kult. Rally Dakar foregår i sand. Rally er kult. Sandyner og sandboarding er ganske "ålreit".

Noen ganger må man bare gå litt dypere så blir ting mer interessant.

Har du hørt om "The Rehearsal"? Nathan For You? Nathan Fielder har en evne til å gjøre vanlige, kanskje "uinteressante" mennesker veldig interessante.

Her er mikroskopbilder av sand:
SPOILER ALERT! Vis spoiler





Mitt bidrag som "djevelens advokat".
Sist endret av Sentio; 26. januar 2023 kl. 22:30.
BRAND ∞ STRONG
Dette var sandelig vakre bilder. Hi Hi
Sist endret av vindaloo; 26. januar 2023 kl. 22:30.
Du har rett. Folk flest er mye kjedeligere enn sand.
Sitat av *pi Vis innlegg
Åh, det er fullt mulig å ha gørrkjedelige samtaler om nyheter og politikk også. Hvis man bare utveksler replikker, uansett hvor "velskrevne" de er, og ikke faktisk møtes på en måte der den andre personen er relevant for deg i øyeblikket, så er ingentig interessant.
Vis hele sitatet...
Small talk er veldig lite interessant, men så har man de som ikke evner å prate om noe annet enn været og KANSKJE hvor mye noen går turer i skogen. Alle samtaler kan være gørrkjedelige ja, men selv finner jeg smalltalk verre enn en jævla vevsprøve. Nå skal det sies at på en dårlig dag så glefser jeg gjerne mot enkelte som bare skal spørre om veien til et sted, kan virkelig ikke fordra mennesker men det er meg da
Sitat av 420master Vis innlegg
Small talk er veldig lite interessant, men så har man de som ikke evner å prate om noe annet enn været og KANSKJE hvor mye noen går turer i skogen. Alle samtaler kan være gørrkjedelige ja, men selv finner jeg smalltalk verre enn en jævla vevsprøve. Nå skal det sies at på en dårlig dag så glefser jeg gjerne mot enkelte som bare skal spørre om veien til et sted, kan virkelig ikke fordra mennesker men det er meg da
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at "small talk" først og fremst er definert av hvor autentisk partene går inn i samtalen, ikke temaet. Man kan ha kjedelig, overfladisk smalltalk om politikk, og man kan ha interessante samtaler om været. Sand- eksempelet er spot on: Sand kan være definisjonen på ensformig og kjedelig, eller overraskende spektakulært og interessant. Det kommer an på hvordan man går inn i det.
Sist endret av *pi; 27. januar 2023 kl. 15:20.