Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 954
Hei.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 8 måneder, og nå nærmer russetiden seg, som er ca. 3 måneder unna. Han er jo selvfølgelig med på russebuss og skal delta i russetiden, til og med Landstreff. Han er 1 år eldre enn meg. Jeg går jo i 2. klasse nå og har også fått mulighet til å være med på russebuss, noe som nesten alle vennene mine er på, men har takket nei fordi det interesserer ikke meg i den lengden. Jeg elsker å feste og drikke selv, men personlig er ikke russetiden med buss noe jeg syntes er så ekstremt viktig for å bruke såpass mye penger og tid på.
Jeg kan oppstå som sjalu ofte, og jeg overtenker veldig mye. Jeg vet jo hva som skjer under russetiden, og han har også en tendens til å bli veldig drita når vi ikke er på fest sammen. Jeg vurderer å slå opp med han før russetiden fordi jeg er veldig engstelig og gruer meg skikkelig til RT, og er ekstremt sikker på at jeg bare kommer til å ha det vondt og være lei meg hele den tiden. Ikke bare at det ødelegger for meg, men for han og.


Jeg har snakket flere ganger med han om dette og hvor mye jeg bekymrer meg og hvor skadende det er for meg. Han vil jo selvfølgelig være sammen med meg og han mener selv at han aldri kommer til å gjøre noe dumt


Jeg vil ikke ødelegge russetiden for han i det hele tatt. Jeg føler det bare er følgende 3 forskjellige veier forholdet vårt kommer til å gå fremover: 1. Enten må jeg slå opp med han nå så han har litt tid å komme seg på for å ha det gøy i russetiden. (Når vi har snakket om at jeg evt. vil slå opp med han før russetiden, har han selvfølgelig lyst å slå opp en god tid før slik at han ikke er lei seg i hele russetiden og det forstår jeg veldig.) 2. Jeg prøver å skjerpe meg og piner meg gjennom med å være sammen med han gjennom RT (selv om jeg vet jeg kommer til å distansere meg selv fra han og være så lei meg). Men så kommer jeg mest sannsynlig til å slå opp med han starten/midten av russetiden fordi jeg ikke kommer til å klare det og det blir for mye press, overtenking og for mye vekt på skuldrene. Og om vi gjør det, kommer det jo bare til å være helt jævelig for begge to (spesielt han). 3. Jeg kommer til å slå opp med han rett etter RT pga. alt det jeg har vært uviten til, alt som har skjedd gjennom RT og på LS, kommer til å ødelegge meg. Jeg kommer ikke til å klare å være sammen med han etter å høre om alt det som har skjedd og se bilder og videoer fra RT, og ikke minst alt det jeg IKKE får høre. Jeg er så redd for å finne ut av noe eller høre om noe som kommer til å såre med veldig. Han har allerede gjort ting som har vist svikt på tilliten mellom oss. Og sagt og gjort ting som har såret meg veldig. Dette er ting som han tydeligvis ikke har ment og er veldig skamfull og lei seg over, og han har sagt unnskyld for. Likevel er det enkelte ting jeg ikke har tilgitt han for som jeg tenker på hver eneste dag. Så nei, jeg stoler heller ikke på han 100%, så hele saken handler mye om det og tror jeg.


Her om dagen snakket jeg med han der jeg åpnet meg veldig om at jeg selv ikke klarer å roe ned tankene mine og engsteligheten min generelt, MEN også med russetiden som kommer. Han vil bare det beste for meg og vil at jeg skal ha det bra, dermed gikk vi nesten gjennom et (gjensidig) brudd. Jeg elsker han jo ekstremt mye så vi ble enige om å ikke slå opp allikevel, men det sitter fortsatt i hodet mitt og jeg gruer meg ekstremt til russetiden. Vi har det veldig fint når vi er fysisk sammen, og jeg vil jo helst ikke slå opp med han, men hele tiden når vi ikke er sammen over en lang periode så blir det ofte dårlig stemning. Da sitter jeg ofte inne med mange sterke følelser selv, der jeg er enten sur, lei meg og deppa.

Ofte føler jeg at det er altfor mye ansvar, press og stress å ha kjæreste. Noen ganger angrer jeg at jeg fikk kjæreste, jeg føler jeg blir for syk i hodet av det og jeg klarer aldri å få fred i tankene mine.

Jeg bare klarer rett og slett ikke til å roe meg ned og tenke at alt kommer til å gå bra. Jeg gruer meg så veldig fordi jeg vet jeg kommer til å sitte hjemme alene og overtenke, mens han er ute hele natta og drikker seg dritings og ruser seg og hopper og danser i bussen med gutta hans og kåte drita jenter. Jeg kommer til å ha det helt jævelig og bli deprimert og stressa 24/7 i den hele måneden. Jeg kommer ikke til å ha lyst å snakke med han, være med han og være sammen med han i det hele tatt. Dermed kommer jeg til å ødelegge for begge uansett. Jeg vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre og jeg klarer bare ikke slutte å tenke på det i det hele tatt, jeg gruer meg så veldig. Jeg vil jo helst være sammen med han og jeg vil jo ikke legge noen restriksjoner for han og få han til å bli hjemme. Men jeg bare vet ikke om det er verdt å gå gjennom den vonde perioden for meg, (når jeg vet selv det uansett kommer til å sitte igjen i etterkant etter RT er ferdig). Vi elsker hverandre veldig mye og jeg syntes det er dumt at RT skal ha så mye å si for meg, men det gjør det bare. Jeg vet jo at hvis vi hadde slått opp så hadde det vært ekstremt trist for begge.

Hele konseptet med russetiden når jeg har kjæreste gjør meg så ekstremt usikker og jeg vet jeg kommer til å slite og være ødelagt i denne perioden. Jeg har ikke lyst til å ha det så vondt og sitte igjen med det etter RT (om vi fortsatt er sammen), jeg har bare lyst til å gjøre det mest fornuftige og lureste valget for begge.
Vel, han har allerede såret og sveket deg før, du mangler tillit til han og vurderer tydeligvis sterkt å slå opp før russetiden. Snakk med han om dette og gjør det slutt om du føler det er det riktige. Ikke vær redd for å "ødelegge" russetiden hans, det er bedre det enn at han ødelegger deg. Ingen nødvendighet å "skjerpe" seg etter gjentatte tillitsbrudd, da kvitter man seg heller med mennesket som forårsaker elendigheten. Du er fortsatt veldig ung og finner nok kjærligheten lett igjen.
Sist endret av Medusa; 24. januar 2023 kl. 18:34.
Skal ikke uttale meg om russetiden engang, men hadde jeg slitt med alle disse følelsene og den usikkerheten som du sitter med nå så hadde jeg nok valgt å ta avstand fra vedkommende, det er ikke bra for noen å ha det sånn.
Hvis han har tenkt til å reise vekk for å ta høyere utdanning i høst, så kommer du iallfall til å se ham mindre enn ila. russetiden, så det kommer bare til å bli verre hvis det er tilfellet.