Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 982
Leser litt om benzodiazepinabstinenser, fordi jeg vurderer avrusning for benzoavhengighet (spesifikt diazepam og alprazolam) etter sterk anmodning fra DPS.

helsedirektoratets nettsider står det blant annet at "Bruk av høye doser og langvarig bruk gir risiko for alvorlige abstinenssymptomer som angst, skjelving (tremor), nattlige mareritt, søvnforstyrrelser, anoreksi, kvalme og oppkast....etc"

Men hva regnes egentlig som høye doser og langvarig bruk?
Leser alt fra daglig bruk over 4 uker, til 3 mnd, men synes det er mye vanskeligere å finne info om hva som regnes som en høy dose.

Hvis man snakker om daglig inntak, hva ville dere med erfaring/kunnskap om temaet sagt var en høy dose (i antall mg) for hhv diazepam og alprazolam?

Vil bare vite litt om hva jeg kan forvente av jævlige abstinenser....
Er takknemlig for alt av innspill!
Hvorfor ikke bare si hvilken doser du tar idag og hvor lenge det har pågått slik at folk kan svare direkte?
Sist endret av Jorg; 22. januar 2023 kl. 20:07.
Høy dose: 40 mg diazepam eller mer per dag. Eller 4 mg alprazolam eller mer per dag.

Langvarig bruk: 3 måneder eller mer.

Verdt å vite at abstinensene kan vare i alt fra dager til flere måneder eller år.
Trådstarter
2 0
Sitat av Jorg Vis innlegg
Hvorfor ikke bare si hvilken doser du tar idag og hvor lenge det har pågått slik at folk kan svare direkte?
Vis hele sitatet...
Det har pågått siden starten av september, og dosen jeg tar daglig nå ligger på rundt 30-40 mg diazepam + 6-8 mg alprazolam - men det har steget gradvis (startet på rundt 10-15 mg diazepam og 2-4 mg alprazolam) og dosen varierer. Noen dager blir det mer, også mister jeg ofte oversikt over hvor mye jeg tar ila en dag. Mesteparten tas før jeg skal sove.
8 mg alprazolam er ikke høy dose, det er sjuke mengder. En god strategi er å trappe ned på xanaxen til du er over på kun diazepam og så sakte men sikkert over noen måneder trappe ned. se Asthon manual
Sist endret av thetech; 22. januar 2023 kl. 20:57.
Mitt forslag er å trappe ned med 0.5 mg Xanax/Xanor per måned. Når du har trappet ned til null, trapp ned med 2 mg Valium i måneden.
Sist endret av einsteindragon; 26. januar 2023 kl. 22:07.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette var høye doser. Avrusning kan være et smart valg i din situasjon. Lykke til!