Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 768
Er det slik at renters rente effekt er like sterkt i kryptomarkedet som i fond/aksje markedet?

at en for renter opp av rentene?

f.eks, jeg kjøper BTC til en verdi av 1200kr, bitcoin stiger opp 2% som er 24kr, min totale verdi i BTC nå er 1224kr. Neste dag stiger Bitcoin ytterlige 3% er det ikke da 3% av 1224kr som gjelder? altså at min totale verdi i bitcoin da blir 1224 + 36,72kr = 1260,72kr

eller tenker jeg feil?
Ikke noe renters rente effekt i spill her.
Du må bare se på hva du kjøpte btc for og hvilken verdi de har nå.
Trådstarter
Sitat av dggr Vis innlegg
Ikke noe renters rente effekt i spill her.
Du må bare se på hva du kjøpte btc for og hvilken verdi de har nå.
Vis hele sitatet...
Men hva er det som gjør at en får renter på rentene i fond/aksjer men ikke i krypto? hva er det jeg misforstår?
Når bitcoinen din går fra opp 10 til 11kr så betyr det at du kan selge den ene bitcoinen til 11kr.

Når du får en 1kr rente på 10-kroningen du har i banken, får du faktisk 1kr av banken og får derfor renter på 11kr neste gang.
Sitat av Naturen Vis innlegg
Men hva er det som gjør at en får renter på rentene i fond/aksjer men ikke i krypto? hva er det jeg misforstår?
Vis hele sitatet...
Du får avkastning på avkastningen din, om det er det du mener.

Vet ikke helt om jeg forstår hva du tenker på, men har du 1000 kr i BTC, og så går det opp 10%, så har du 1000 + 100. Går det opp 10% til har du 1100 + 110 kr.

Dette svaret er å anse som investeringsråd
Hos Binance f.eks kan du få renter på kryptoen din via en slags «sparekonto». Men anbefaler ikke å oppbevare store mengder krypto på internasjonale børser. Det har slått feil for mange. Binance Earn heter opplegget. Minner litt om staking.
Stikkordet du leter etter er "Crypto Lending Platform"
Trådstarter
Sitat av MBTI Vis innlegg
Du får avkastning på avkastningen din, om det er det du mener.

Vet ikke helt om jeg forstår hva du tenker på, men har du 1000 kr i BTC, og så går det opp 10%, så har du 1000 + 100. Går det opp 10% til har du 1100 + 110 kr.

Dette svaret er å anse som investeringsråd
Vis hele sitatet...
Der fikk jeg svare jeg mitt! så viss jeg har forstått det rett, så får en avkastning på avkastningen sin i krypto likt som i aksje/fonds markedetet?
Men kjipere skatte premisser? Kontra en ASK konto hos Nordnet f.eks.