Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 913
Jeg har et produkt som for en eller annen grunn KUN kan sendes innenfor England. Kjenner en som bor der som sa han var villig til å motta den, for så å sende den videre til meg i Norge. Er det så lett som å bare markere pakken som "gift/gave" så passerer den toll? Vil anta at de sjekker en del av slike pakker for å se om det er legit, men hvilke metoder bruker de? Kan se for meg de bruker litt mer sofistikerte metoder enn "googlesøk".
Du unngår ikke noe med å sende det som gave. Det ville vært for enkelt. Gaver er ikke untatt mva.
Du kan bare be til de høyere makter og satse på at den går går gjennom stikkprøver.
"Sendingen er fritatt for toll og avgifter hvis verdien på gaven er 1 000 kroner eller lavere."
Blir litt annerledes når det er fra privatperson ja. Bare husk å pakke om, og forandre avsender fra det firmaet til han kjenningen til.
Sitat av raze Vis innlegg
Blir litt annerledes når det er fra privatperson ja. Bare husk å pakke om, og forandre avsender fra det firmaet til han kjenningen til.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra dette med gave under 1000,- så er det ikke noe annerledes. Import skal fortolles også mellom privatpersoner.
Du kan registrere gjenutførsel og få mva tilbake. For beløp opp til 5000kr kreves ikke dokumentasjon, annet enn at pakken er sendt tilbake. Kan mao sende noe søppel i retur fra posten og vise til skatteetaten at pakke er returnert.