Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 742
Så, jeg har tidligere hatt hue bridge-en min koblet til Google home appen.

Routeren min døde så jeg måtte bytte, og måtte da resette alt av smarthus dingser

Nå har jeg konfigurert hue og lagt til alt av lys,og alt virker som det skal.

Når jeg skal legge den til i Google home appen så får jeg beskjed om å trykke på knappen på hue bridge-en, men ingenting skjer.

Noen forslag?
Du kan forsøke å midlertidig deaktivere 5ghz på ruteren og se om Hue oppfører seg bedre da.
Den er koblet til med kabel :/
Evt unlinke google konto fra hue nettsiden og legge til helt på nytt
Takk for tips, men det er også forsøkt.

Jeg slettet all (lokal) data fra home appen, unlinket på hue nettsiden, slettet hue appen og installerte på nytt.
Opprettet også en ny konto i hue appen.

Selve feilen ligger akkurat når jeg skal trykke på den runde knappen på bridge-en, ingenting skjer.

Jeg får ta runden en gang til med avinstallering og re-installering for å se om det løser noe.
Den er heldigvis kjøp i fysisk butikk så kanskje jeg kan prøve meg på en reklamasjon.
Har du ny eller gammel Hue bridge? Måtte kjøpe ny selv pga at den gamle ikke lenger støtter Google Home
Sitat av Beron Vis innlegg
Har du ny eller gammel Hue bridge? Måtte kjøpe ny selv pga at den gamle ikke lenger støtter Google Home
Vis hele sitatet...
Hhmm, dette var nytt.
Den var i bruk nå nylig, men jeg må lese om dette for å se hvilken versjon av hardwaren jeg har.

Det er jo i så fall en reklamasjonssak siden den blir markedsført med støtte for Google home.

Jeg mistenker at det er noe galt med sync mot hue sin nettjeneste.
Jeg ser feks. at i appen er jeg innlogget og har en aktiv hue bridge.
Men når jeg logger jeg inn på meethue med samme konto har jeg ingen aktive.

Om jeg forsøker å aktivere tilgang utenfor hjemmet i appen så skjer det ingenting.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Hhmm, dette var nytt.
Den var i bruk nå nylig, men jeg må lese om dette for å se hvilken versjon av hardwaren jeg har.

Det er jo i så fall en reklamasjonssak siden den blir markedsført med støtte for Google home.
Vis hele sitatet...
Er Hue Bridgen din rund så er det gammel type. Denne støtter ikke lengre Google Home og finnes ingen workaround.

Ønsker du da å fortsette å integrere hue med Google Home må du kjøpe den nye kvadratiske bridgen