Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 928
Halla freaks!

Skal begynne på BI Oslo til høsten og ettersom mitt kull allerede er i gang eller ferdig med universitet kjenner jeg ingen andre som starter da. Er derfor interessert i å lage noe bekjentskaper! Har noen kompiser allerede i Oslo men ingen som blir å studere på BI.

Litt om meg selv: Gamet i mange år, hovedsakelig på pc og det har gått i WoW og League. Liker å se gode filmer og favorittsjanger er komedie og skrekk. Trente mye før og kan en del om det temaet men har vært på ufrivillig pause i lengere tid.

Vet egentlig ikke hva som er verdt å nevne nå, føles ut som jeg legger ut kjærliighetsannonse i avisa hehe.

Tittelen er ikke krav btw (å studere på samme uni), hadde vært fett å komme i kontakt uansett med folk.
Er det ikke stereotypisk BI at det går i trening, solarium og festing?

Du bør kanskje ikke nevne at du gamer WoW om du skulle komme i snakk med folk på skolen/fester etc.
WoW er jo også eldgammelt nå? blir overrasket når jeg hører folk spiller det ennå, siste minnet jeg husker er fra slutten av barneskolen når kompiser satt og spilte det. Det er jo 15 år siden da.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke nevnt gaming hvertfall. Men det er bare hva jeg tror… uansett lykke til!
Tror ikke du passer inn der.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Tror ikke du passer inn der.
Vis hele sitatet...
De fleste som bare fester og driter i alt fullfører ikke studiet på BI som oftes. Så jo, tror han kommer til å passe mer enn fint nok inn og fullfører graden sin i motsetning til andre. De finnes flere forskjellige miljøer innad på skolen
Trådstarter
14 0
Sitat av Freebird95 Vis innlegg
Er det ikke stereotypisk BI at det går i trening, solarium og festing?

Du bør kanskje ikke nevne at du gamer WoW om du skulle komme i snakk med folk på skolen/fester etc.
WoW er jo også eldgammelt nå? blir overrasket når jeg hører folk spiller det ennå, siste minnet jeg husker er fra slutten av barneskolen når kompiser satt og spilte det. Det er jo 15 år siden da.

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke nevnt gaming hvertfall. Men det er bare hva jeg tror… uansett lykke til!
Vis hele sitatet...
Mhmm, flere punkt jeg vil ta opp her haha. Mange har sikkert et visst synt om BI og sikkert rett til en viss grad. Men gamer ikke 90% av unge idag? Og jeg henger ikke opp et skilt rundt halsen "gamer wow" og går langs gata heller - jeg spør på freakforum for en grunn.

Kanskje rart av meg å nevne det men visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere denne "annonsen". Ville hvertfall fylle det litt mer enn kun "Noen som ska på BI?"

Men takk uansett! Etter responsen så langt er jeg kanskje på helt feil sted haha, får se om jeg sletter tråden.

Sitat av Jorg Vis innlegg
De fleste som bare fester og driter i alt fullfører ikke studiet på BI som oftes. Så jo, tror han kommer til å passe mer enn fint nok inn og fullfører graden sin i motsetning til andre. De finnes flere forskjellige miljøer innad på skolen
Vis hele sitatet...
Jepp, bestekompisen min gikk der og sier det er grupper/klubber for alt. Har sjeldent problemer med å komme overens med folk/få venner.
Ville bare høre her ettersom det hadde vært fett å møtt en fra freak.
Sist endret av blinkeye; 25. januar 2023 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BI er stedet der man ikke går med ryggsekk, men veske og frakk og man pynter seg til skolen - hver dag. Har tatt t-banen til Nydalen da jeg jobbet der i en periode og den BI-looken er så sinnsykt stram at du ville ikke tro det engang. Nå har jo helt sikkert ikke Kristiania de fagene du ønsker å ta og jeg har ikke gått der selv, men utenfra ser det ut til at det er en mer allsidig skole for hvermansen
Gikk 3 år på BI med ryggsekk, slitt jakke og termos. Det går bra, ingen som mobber deg. Ja, det er mange der som er typisk BI, men det er også mange som bare vil ha en utdanning.
Sitat av qkikc Vis innlegg
Gikk 3 år på BI med ryggsekk, slitt jakke og termos. Det går bra, ingen som mobber deg. Ja, det er mange der som er typisk BI, men det er også mange som bare vil ha en utdanning.
Vis hele sitatet...
Men hvor stor var din sosiale krets da? Og ble du respektert likedan med en som fulgte den typiske kleskoden?
Sitat av dåven Vis innlegg
Men hvor stor var din sosiale krets da? Og ble du respektert likedan med en som fulgte den typiske kleskoden?
Vis hele sitatet...
Min erfaring på BI er at det er mye bedre å være alene enn å prøve passe inn med gutter som bryr seg mer om Nox og Lawo enn skolen. Du finner alternative folk på BI også, prøv å oppsøke dem om du ser dem i forelesning og rundt omkring.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Min erfaring på BI er at det er mye bedre å være alene enn å prøve passe inn med gutter som bryr seg mer om Nox og Lawo enn skolen. Du finner alternative folk på BI også, prøv å oppsøke dem om du ser dem i forelesning og rundt omkring.
Vis hele sitatet...
Jeg var også slik når jeg studerte. Hang med de få «alternative» folka som eksisterte og ungikk de som fulgte normen. Resultatet nå er at jeg ikke har etlabert noe skikkelig omgangskrets fra studiet, noe som kunne være nøkkelen for meg inn i arbeidslivet, og sitter pr dags dato på NAV sosialhjelp og bare loker. De «alternative» folka jeg hang med er i samme-ish båt, bare at de sitter på promperommet sitt hjemme hos mor/far og gamer/runker dagen lang, jepp. Ikke gjør samme feilen som meg, spill det sosiale spillet, du har ikke noe valg, beklageligvis...
Sitat av blinkeye Vis innlegg
Halla freaks!

Skal begynne på BI Oslo til høsten
Vis hele sitatet...
Så kult at du valgte BI. Jeg tok finans på BI for mange år siden. Slapp å ta xfil og xfak...sparte et år studier. Økonomisk billigere å ta privat på BI enn "gratis" på UiO.

Det er ikke så vanskelig å komme i kontakt med noen der.

Mange forskjellige mennesker med forskjellig bakgrunn. Noen fikk til og med sponset skolen av NAV. (Mennesker som må bytte yrke for å få seg jobb).

Lykke til med studiene og fritidsaktiviteter med venner i Oslo.
Sitat av dåven Vis innlegg
Jeg var også slik når jeg studerte. Hang med de få «alternative» folka som eksisterte og ungikk de som fulgte normen. Resultatet nå er at jeg ikke har etlabert noe skikkelig omgangskrets fra studiet, noe som kunne være nøkkelen for meg inn i arbeidslivet, og sitter pr dags dato på NAV sosialhjelp og bare loker. De «alternative» folka jeg hang med er i samme-ish båt, bare at de sitter på promperommet sitt hjemme hos mor/far og gamer/runker dagen lang, jepp. Ikke gjør samme feilen som meg, spill det sosiale spillet, du har ikke noe valg, beklageligvis...
Vis hele sitatet...
Tror vi har litt forskjellige syn på hva alternative er. Jeg snakker om folk som ikke er completely streite som mange på BI er, men fortsatt fremtidsretta og planer i livet. Du kan være alternativ og fortsatt ville bli vellykket og etablert.